Aktuality

Nové BMW M8 Gran Coupé: Vrcholné dielo autopriemyslu?

Článok je prebratý z webu UnitedLife.sk | Autor: MARTINZMARTINA

BMW minulý rok znovuzrodilo legendárny rad 8, do portfólia značky sa tak zaradilo luxusné GT-čko, ktoré stvárňuje vrchol v ponuke mníchovskej automobilky. Aby toho nebolo málo, časom sme spoznali nielen variant Coupé, ale aj Cabriolet a dokonca i Gran Coupé, ba čo viac, na scénu prišli aj vrcholné verzie M8. Posledným dielikom skladačky je napokon top model M8 Gran Coupé, ktorý nám v uplynulých hodinách značka servíruje.

Ako sa predpokladalo, M8 Gran Coupé je odvodené od em-osmičky kupé a kabrio, takže pod kapotou schováva identickú techniku. Tú zastrešuje dobre známy vidlicový osemvalec M TwinPower Turbo, ktorý počíta s dvojicou dvojkomorových turbodúchadiel umiestnených medzi radmi valcov. 4,4-litrový agregát s premenlivým časovanám sacích aj výfukových ventilov pracuje s tlakom až 350 barov. Výkon sústavy je na úrovni 441 kW / 600 koní a 750 Nm. M8 Gran Coupé tak disponuje identickými parametrami ako M5.

Tým to ale nekončí. BMW už hneď v úvode predstavuje aj variant M8 Gran Coupé Competition, ktoré výkon je zvýšený na úroveň 460 kW / 625 koní. Sprevodovanie má na starosti 8-stupňový automat M Steptronic, ktorý prenáša silu na všetky štyri kolesá. Keďže však ide o sofistikovaný pohon M xDrive, okrem športového režimu, ktorý preferuje viac zadnú nápravu je možné siahnuť aj po úplnom odstavení pohonu predných kolies, čím vznikne M-ko s čistom zadným pohonom. Na výber sú teda až 3 základne typy pohonu – nielen 4WD a 4WD Sport, ale aj 2WD. Režim 2WD sa teda stali výhradou len radu 5 a 8.

Maximálna rýchlosť je síce papierovo obmedzená na tradičných 250 km/h po odblokovaní obmedzovača nie je problém na tachometri uzrieť trojciferné číslo začínajúce trojkou (konkrétne 305 km/h). Pokiaľ ide o akceleráciu, veci sa majú nasledovne. M8 Gran Coupe pokorí stovku z pokoja za 3,3 sekundy, verzie Competition dokážu túto disciplínu zvládnuť o 0,1 s. rýchlejšie.

Súčasťou výbavy sú aktívne elektronicky riadené tlmiče, elektromechanické riadenie či integrovaný brzdový systém s dvomi rôznymi nastaveniami brzdového pedála. Rovnako, ako tomu je v prípade M8 kupé aj M8 kabriolet, exteriér zdobí predný nárazník s citeľne väčšími otvormi na prívod vzduchu, zatiaľ čo vzadu si miesto našli mohutné 4 koncovky výfuku, ktoré oddeľuje rozmerný difúzor. Variant M8 Competition sa napokon pýši čiernymi detailmi, či už ide o tmavé ľadvinky, veľké 20” disky alebo dodatočnú odtrhovú hranu na veku batožinového priestora

Výfukový systém dostal elektronicky ovládané klapky, samotné koncovky majú priemer až 10 centimetrov. Ak by sa ti málilo, za príplatok je možné siahnuť po rýdzo športovom výfukovom potrubí, ktoré je pre verzie Competition štandardom. V rámci príplatkového karbónového balíka nechýbajú prvky z uhlíkových vlákien ako strecha, kryty spätných zrkadiel, predný splitter, difúzor či ostatné exteriérové detaily. Ako sa už stalo zvykom medzi novými bavorákmi, o viditeľnosť sa stará špičková laserová technológia, no a medzi voliteľnými prvkami nemôžu chýbať ani karbón-keramické brzdy.

V interiéri sú zmeny oproti “bežným” verziám len v detailoch. Okrem nových odtieňov kože, prešívania či dekórov a hŕstky plakiet sa pozornosť upriamuje najmä na 12,3” digitálne budíky, ktoré dostali pre M8-čku špeciálny režim zobrazenia. Jeho podstatou je centrálne umiestnený otáčkomer s rýchlosťou, zatiaľ čo ostatné informácie sú zobrazené po stranách displeja. Centrom palubovky je následne druhý 12,3” displej, ktorý je možné ovládať dotykmi, hlasom alebo združeným ovládačom v stredovom tuneli. Pozornému oku neujde ani úplne nová hliníkovo-kožená radiaca páka, ktorú sme doposiaľ v inom modeli BMW nevideli.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie