Aktuality

KIA začne používať revolučný airbag, rieši vážny bezpečnostný problém menších áut. Zachráni tisíce životov ročne

Automobilový koncern Hyundai Motors, pod ktorý patrí aj automobilka KIA, neustále pracuje na zvyšovaní bezpečnosti svojich vozidiel. Tentokrát sa však novinka netýka asistenčných systémov, ale dôležitého prvku pasívnej bezpečnosti. Počas crash testov si totiž inžinieri všimli, že pri bočnom náraze častokrát dochádza k stretu vodiča so spolujazdcom. Obzvlášť pri silnejších nárazoch môžu cestujúcim hroziť vážnejšie poranenia hrudníka a hlavy.

Budúce modely áut značiek Kia a Hyundai preto získajú do výbavy nový druh airbagu, ktorý bude vypĺňať priestor medzi vodičom a spolujazdcom tak, aby ich čo najefektívnejšie odizoloval. A v prípade, že na mieste spolujazdca nikto nebude, ochráni vodiča od črepín alebo iných predmetov, ktoré by mohli pri silnejšom náraze z pravej strany vniknúť do kabíny.

Koncern očakáva, že riziko úrazu hlavy spôsobené stretom oboch cestujúcich má použitím stredového airbagu klesnúť až o 80%. Novinka by zároveň mala novým modelom osobných automobilov dopomôcť k ešte lepšiemu hodnoteniu v nárazových testoch Euro NCAP s novými podmienkami od roku 2020.

Napriek tomu, že tento druh airbagu v Európe veľmi nepoznáme, za veľkou mlákou sa už pred niekoľkými rokmi objavil vo vozidlách Chevrolet Traverse, GMC Acadia či Buick Enclave.

Článok bol aktualizovaný

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.