Trieda A a Trieda B už aj ako hybridy dobíjateľné z elektrickej zásuvky

Modely Tried A a B od Mercedesu si budete môcť zadovážiť aj ako plug-in hybridy s pôsobivým elektrickým dojazdom.
Vydané  Text: 
Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú dôležitým míľnikom na ceste k jazdeniu bez emisií. Pod označením EQ Power divízia Mercedes-Benz Cars dôsledne pokračuje vo vývoji hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Kompaktné vozidlá s hybridným pohonom tretej generácie oslavujú svoju premiéru s modelmi A 250 e, A 250 e sedan a B 250 e. Modely A 250 e a A 250 e sedan možno ihneď objednať, predaj modelu B 250 e sa spustí o niekoľko týždňov neskôr. Modely prídu na trh sa ešte tento rok.
Pohon EQ Power pre Triedu A a Triedu B zdôrazňuje ofenzívu značky Mercedes-Benz v oblasti hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete: do roku 2020 chce spoločnosť rozšíriť ponuku takýchto vozidiel na viac ako 20 modelových variantov. V prípade nových kompaktných vozidiel s pohonom **EQ Power** je v popredí (elektrické) potešenie z jazdy ako aj jednoduché a praktické každodenné používanie. Potvrdzuje to elektrický dojazd 70 – 75 km (NEDC), elektrický výkon max. 75 kW (102 k), systémový výkon max. 160 kW (218 k), systémový krútiaci moment max. 450 Nm, maximálna rýchlosť 140 km/h (na elektrický pohon) a 235 km/h so zapojením benzínového motora, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy (Trieda A hatchback) a takmer žiadne obmedzenie batožinového priestoru.
O pohon sa stará kombinácia 1,33-litrového benzínového motora a elektromotora uloženého priamo v 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke 8G-DCT. Elektromotor prvý raz vo vozidle značky Mercedes-Benz slúži aj na štartovanie spaľovacieho motora. Ako zdroj energie sa používa lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor chladený vodou umiestnený pod zadnými sedadlami s celkovou kapacitou približne 15,6 kWh, pričom jeho plné nabitie trvá z nabíjacej skrinky (wallbox) menej ako dve hodiny.
Jazdný program **Elektrický** umožňuje voľbu intenzity rekuperácie prostredníctvom radiacich páčok pod volantom. K dispozícii je päť rôznych stupňov rekuperácie (DAUTO, D+, D, D- a D- -). Okrem toho sú k dispozícii aj režimy Komfort, ECO a Šport. Vodič môže uprednostniť elektrické jazdenie, kombinovaným pohonom zdôrazniť dynamiku jazdy alebo uprednostniť jazdu s využitím spaľovacieho motora, aby si ušetril elektrický dojazd.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.