Koniec lacných áut, Dacie budú čoskoro drahšie o niekoľko tisíc eur. Poznáme dôvod!

**Vyrobiť lacné auto v podstate nie je až tak zložité.** Zoberte overenú techniku, nemíňajte veľa peňazí na vývoj či dizajn a interiér vyskladajte z lacnejších materiálov. A presne takýmto spôsobom sa rumunskej automobilke pod krídlami Renaultu podarilo vybudovať celý rad lacných modelov pre masy, ktoré vsádzali na jednoduchosť. Tieto časy sa však čoskoro skončia, Dacie už totiž nebudú… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Vyrobiť lacné auto v podstate nie je až tak zložité.** Zoberte overenú techniku, nemíňajte veľa peňazí na vývoj či dizajn a interiér vyskladajte z lacnejších materiálov. A presne takýmto spôsobom sa rumunskej automobilke pod krídlami Renaultu podarilo vybudovať celý rad lacných modelov pre masy, ktoré vsádzali na jednoduchosť. Tieto časy sa však čoskoro skončia, Dacie už totiž nebudú môcť byť jednoduché! **Simplistické benzínové agregáty, akým je napríklad aj 1.0 SCe, totiž produkujú príliš veľké množstvo emisií a s príchodom nových noriem odídu do zabudnutia.** Od 1.1.2020 totiž nastupuje do platnosti nový emisný limit, ktorý pod hrozbou mastných pokút prinúti výrobcov stlačiť priemer vypúšťaných CO2 emisií na ťažko dosiahnuteľných 95 g/km. Táto hodnota sa pritom počíta s ohľadom na všetky autá v koncerne, a keďže Dacia každoročne prekvapuje rekordnými predajnými číslami, budú jej autá zásadným spôsobom ovplyvňovať výsledný flotilový priemer koncernu Renault-Nissan. **Ani Daciu preto neminie drahá modernizácia, ktorej cieľom bude znížiť flotilový priemer vypúšťaných emisií.** Autá rumunskej značky tak dostanú komplikovanejšie agregáty, ktoré sa priblížia k novej norme. Podľa vyhlásenia výkonného riaditeľa, Oliviera Murgueta, môžeme počítať aj s elektrifikáciou či pohonom na LPG. Vývoj nových hybridných jednotiek však bude vyžadovať veľkú investíciu zo strany koncernu, nehovoriac o výrobných nákladoch, ktoré budú podstatne drahšie ako v prípade jednoduchých atmosférických motorov. **Je preto veľmi pravdepodobné, že Dacia už čoskoro nebude vyrábať lacné ani jednoduché vozidlá, ktoré značku vo svete preslávili.**

DACIA LODGY vs. BMW X7 M50d




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.