Ukázalo sa, že bežní Slováci už nekupujú na prvom mieste škodovky

S pomerne veľkým prekvapením sme čítali najnovšie štatistiky o predaji nových vozidiel na Slovensku. Ak ste si doteraz mysleli, že Škoda je neohrozenou ľudovou voľbou Slovákov, ste na omyle - tak ako sme boli aj my. Prvé husle v tomto prípade hrá Hyundai.

Keď sa hovorí o predajoch áut, prakticky bez výnimky sú to čísla dovedna súkromnej i firemnej klientely. Do jedného vreca sú hodené predaje fyzickým i právnickým osobám, teda bežným ľuďom i firmám či autopožičovniam.

To do veľkej miery skresľuje obraz o tom, aká je popularita jednotlivých modelov áut naprieč verejnosťou. Slovenskému trhu už roky prakticky neohrozene kraľuje mladoboleslavská automobilka Škoda patriaca pod koncern Volkswagen, jej klientelou sú nielen jednotlivci so silnou lojalitou k značke, ale aj firmy. Tie si zabezpečujú celé vozové parky práve prostredníctvom vozidiel tejto značky.

S mimoriadne zaujímavými číslami však prišla značka Hyundai. Tá pripomenula, že na Slovensku je práve **Hyundai najpredávanejšou značkou vozidiel u súkromných osôb.**

Tento status značke patrí za prvých 6 mesiacov tohto roka a vydobyl si ho vďaka predaju celkovo 2 407 kusov automobilov. Ďalších 2 140 vozidiel značka predala firmám, dovedna 4 547 je to áut. Celkový trhový podiel spoločnosti dosahuje 8,7 percenta u osobných vozidiel kategórie M1.

Pokiaľ berieme do úvahy aj vozidlá kategórie N1, Hyundai predal celkovo 4 556 kusov nových vozidiel, má trhový podiel 8,1 percenta a zastáva pozíciu 3. najpredávanejšej značky áut na Slovensku.

Najobľúbenejším vozidlom Hyundai je model i30, ktorý ovládol kategóriu C1 s 1 778 predanými kusmi.

V top 20 najpredávanejších modelov na Slovensku má Hyundai až štyri – Tucson, i30 kombi, i30 hatchback a i20.


Hyundai Kona 1.0 T-GDi očami našich čitateľov! Čo ich prekvapilo najviac?

Na našom Facebooku sme uverejnili výzvu a mnohí ste sa nám ozvali, že by ste si chceli Konu vyskúšať. Mrzí nás, že sme vás nemohli navštíviť všetkých. Niekoľkých fanúšikov sme si však vytipovali a priniesli sme im našu dlhodobo zapožičanú Konu, aby si ju vyskúšali. Nie každému sme prezradili, aký je pod kapotou motor a... Prečítať celé





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk