Dacia Duster už len s turbom! Toto je náhrada za atmosférickú 1.6 SCe.

Bola to len otázka času a nečakali sme, že v ponuke automobilky vydrží tak dlho. **Problémom totiž sú prísnejšie emisné normy, ktorým sa atmosférický motor musel niekoľkokrát prispôsobiť, čo značným spôsobom ovplyvnilo jeho dynamiku.** Z kedysi zaujímavého agregátu sa v priebehu času stal lenivý základ s pomerne vysokou spotrebou. Napriek tomu sa tešil veľkej obľube zo strany konzervatívnejších zákazníkov,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Bola to len otázka času a nečakali sme, že v ponuke automobilky vydrží tak dlho. **Problémom totiž sú prísnejšie emisné normy, ktorým sa atmosférický motor musel niekoľkokrát prispôsobiť, čo značným spôsobom ovplyvnilo jeho dynamiku.** Z kedysi zaujímavého agregátu sa v priebehu času stal lenivý základ s pomerne vysokou spotrebou. Napriek tomu sa tešil veľkej obľube zo strany konzervatívnejších zákazníkov, ktorým malé prepĺňané motory veľmi nevoňali. Náhradou bude úplne nový trojvalec z dielne Renaultu. **Pôjde o 1.0 TCe (75 kW), ktorý technicky vychádza zo štvorvalcového 1.3 TCe.** Novinka však prišla o jeden valec a teraz disponuje nepriamym vstrekovaním, podobne ako pri 0.9 Tce. V porovnaní s 1.3 TCe, z ktorej nový motor vychádza, boli upravené aj piesty a niektoré mechanické časti motora. Napríklad kľuková hriadeľ v 1.0 TCe je po novom kovaná. V porovnaní s atmosférickým agregátom má 1.0 TCe nižšiu hmotnosť a vyšší krútiaci moment až 160 Nm dostupný už od 2 750 ot./min. **Táto hodnota krútiaceho momentu je pritom k dispozícii vo veľmi širokom pásme otáčok až do 4 000 ot./min, čo určite ocenia napríklad majitelia prívesov.** Ale čo spoľahlivosť? Motor bol postavený nielen ako náhrada za atmosférickú 1.6 SCe, ale aj trojvalcovú jednotku 0.9 TCe. Tá sa teší veľkej obľube a napriek počiatočnej nedôvere si motor u zákazníkov vybudoval veľmi dobré meno a bez problémov vydrží aj viac ako 300 000 km. V prípade nového 1.0 TCe použil Renault rovnaký **recept zameraný na spoľahlivosť a nepustil sa do experimentovania s novými technológiami.** Môžeme tak očakávať podobnú spoľahlivosť ako v prípade 0.9 TCe. Benefitom rozhodne bude lepšia dynamika a o niečo kultivovanejší chod.
Porovnanie výkonových parametrov 1.0 TCe (plné) a 0.9 TCe (bodkované).




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.