Aktuality

Nové Audi A4 prichádza aj ako naftový hybrid

Audi S4 Sedan a Avant (facelift 2019)

Audi predstavilo facelift populárneho sedanu a kombi modelovej rady A4 a spoločne s ňou aj športovo vyladenú veriu S4. Facelift sa zovňajšku vozidla dotkol viditeľne, ale zmeny sú prevažne kozmetické a evolučné, nemôžeme hovoriť o zásadných inováciách v dizajne. Túto stratégiu Audi zachováva už roky, čo sa mu v konečnom dôsledku asi vypláca. Autá vyzerajú veľmi moderne, evokujú dojem špičkovej technologickej vyspelosti, zároveň zreteľne odkazujú na predchodcov a ostatné modely v portfóliu značky.

Prečítajte si aj:


Audi prekvapuje: Nové S6 a S7 definitívne skončili s benzínom

ERIK STRÍŽ


Po modeloch S5, S6 a S7 prichádza aj S4 s kontroverzným naftovo-elektrickým pohonom. Naftový hybrid nahradil prechádzajúci benzínový motor, disponuje maximálnym výkonom 255 kW (347 koní) a maximálnym krútiacim momentom až 700 Nm a umožňuje akceleráciu z nuly na 100 km/h už za skvelých 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Batéria v mild-hybride má kapacitu 0,5 kWh a nachádza sa pod podlahou, nezaberá teda žiadne miesto z batožinového priestoru. Elektrický systém umožňuje znížiť priemernú spotrebu nafty o 0,4 litra na 100 km jazdy, čím sa automobilke darí udržiavať dízlový agregát 3.0 TDI pri živote aj v čase, keď Európska únia vedie proti tomuto palivu vojnu. Elektrický kompresor podporujúci spaľovací motor pracuje na 48-voltovej elektrickej sústave.

Výhradne naftový hybrid sa bude dodávať do športovo vyladenej verzie nového Audi S4, ale štandardná civilná verzia A4 bude k dispozícii s dovedna šiestimi motorizáciami. Jedná sa o naftové i benzínové štvorvalcové a V6 motory s maximálnymi výkonmi v rozpätí 110 až 255 kW (150 až 347 koní).

Pri uvedení faceliftu na trh sa bude Audi A4 predávať vo verzii „edition one“ v karosárskom vyhotovení sedan a kombi (Avant) s motormi 2.0 TFSI 180 kW (245 k), 2.0 TDI 140 kW (190 k) a 3.0 TDI 170 kW (231 k).

Uvádzacia cena A4 Sedan 35 TFSI 110 kW (150 k) S tronic bude v Nemecku 35 900 eur, za verziu S4 Sedan TDI miestni zaplatia minimálne 62 600 eur, čo je o 6 400 eur viac akocena verzie A4 Sedan 45 TDI quattro tiptronic 170 kW (231 k).

Objednávky nových A4 a S4 začne Audi prijímať tento mesiac, verzia A4 Allroad bude k dispozícii až v priebehu leta.

Mimo Európy budú v predaji aj verzie s motorom 3.0 TFSI s max. výkonom 260 kW (354 k) a max. krútiacim momentom 500 Nm.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.