Praktická dodávka? Jednoznačne Toyota Proace City

Debutovala na veľtrhu úžitkových automobilov v britskom Birminghame. Rodina dodávok sa tak rozrástla o menšieho príbuzného – Toyotu Proace City. Pri navrhovaní nového modelu v rade úžitkových vozidiel sa spoločnosť Toyota sústredila na tri kľúčové vlastnosti – praktickosť, bezpečnosť a komfort. My sme si všimli tú prvú.
Vydané  Text: 

Auto bolo skonštruované podľa rovnakej filozofie ako model Proace. Odlišuje sa však rozmermi a vzhľadom. Kompaktná dodávka Proace City bude – podobne ako Proace – dostupná v rodinnom vyhotovení Verso a úžitkovej verzii Furgon.
### V úžitkovej verzii Verzia na prepravu tovaru má buď dve samostatné predné sedadlá alebo trojmiestne lavicové sedadlo. Druhá z týchto konfigurácií ponúka možnosť voliteľného systému inteligentného usporiadania nákladu Smart Cargo, ktorý je známy už z väčšieho Proace. Tento systém využíva sklápacie vonkajšie sedadlo spolujazdca a otvor v deliacej priečke, aby poskytol ďalších 0,4 mᶾ priestoru a zväčšil maximálnu dĺžku nákladového priestoru o 1,3 m. Stredné sedadlo je možné obrátiť a získať tak stolík s dodatočným úložným priestorom. Vozidlo v dlhšej verzii má vynikajúcu nosnosť s maximálnym objemom 4,3 mᶾ, v kratšej verzii 3,3 mᶾ.
### Dodávka pre cestujúcich Vo verzii pre osobnú prepravu Proace City Verso je možné druhý rad sedadiel sklopiť a získať tak rovnú podlahu. Sedadlá možno nastaviť tak, aby sa do priestoru zmestila aj dlhšia batožina. Keď predpokladáme, že budeme prevážať veľmi dlhé predmety, je vhodné využiť otváracie okná výklopných dverí, čo umožňuje umiestniť napríklad koniec dosky alebo potrubia von z vozidla. Otvor okna je posilnený lištou, vďaka ktorej udrží záťaž do 100 kg. V druhom rade sedadiel je možnosť vybrať si sklápacie lavicové sedadlo delené v pomere 60:40, alebo tri samostatné sedadlá. V dlhej, 4,7-metrovej aj krátkej, 4,4-metrovej verzii je možné pridať ešte tretí rad sedadiel, na ktorých sa vďaka dostatočnej veľkosti a možnostiam posúvania pohodlne odvezú dospelí cestujúci. Navyše lavicu v druhom rade možno posúvať na koľajničkách a tri samostatné sedadlá sú vybavené systémom Isofix na uchytenie detských sedačiek, čo nie je v tomto segmente vozidiel bežné.
### V interiéri poriadok V celej kabíne vozidla sú dômyselné úložné priestory – od priečinka na mince a na poháriky, cez otvorené poličky až po zásuvku pod sedadlom a úložné priestory na dverách a na podlahe. Vo verzii pre osobnú prepravu s panoramatickou presklenou strechou je možné objednať aj skrinky nad hlavami podobné tým, aké poznáme z lietadiel, ako aj centrálny prenosný úložný priestor s celkovou kapacitou 74 litrov, ktorý je dostupný z druhého radu sedadiel a z batožinového priestoru. V zadných dverách batožinového priestoru je otváracie okno, ktoré uľahčuje prístup do batožinového priestoru na tesnom parkovisku. **Na Slovensku sa očakáva spustenie predaja koncom tohto roka.**








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.