Padlo definitívne rozhodnutie o plánovanom spojení FIATu s Peugeotom (PSA)

Po tom, čo francúzska spoločnosť PSA Peugeot Citroën kúpila nemecký Opel, zvažovala aj ďalšie akvizície, medzi nimi aj koncern FIAT Chrysler Automobiles. Na spolupráci sa však napokon nedohodli.
Vydané  Text: 

Aj keď sa zdalo, že koncern PSA stojí na pokraji bankrotu, novému vedeniu na čele s Carlosom Traversom sa podarilo vytiahnuť spoločnosť opäť k úspechom. Vďaka tomu mohla odkúpiť Opel, ktorý bol pred akvizíciou v červených číslach, no dnes dosahuje opäť zisky. Ďalšou značkou, ktorú PSA plánovala odkúpiť bol FIAT, k spojeniu však neprišlo. Podľa denníka The Wall Street Journal za tým stojí skutočnosť, že podľa vedenia FIATu je európsky trh nestály a spojením s PSA by sa zvýšila ich závislosť na ňom. Zo strany FIATu teda nebol prejavený žiaden záujem o financovanie skupinou PSA. Podľa analytikov nebolo odmietnutie zo strany FIATu správnym rozhodnutím, pretože ich spojením s PSA by vyrábali spolu 9 miliónov automobilov, čo by z nich urobilo jeden z najväčších automobilových koncernov na svete porovnateľný s Toyotou, VW Group či Renault-Nissan-Mitsubishi. Vďaka spojeniu by samozrejme ušetrili aj na zdieľaní techniky.

FIAT zmenil logo a predviedol prvé SUV-kupé! Je kandidátom na najkrajšie auto roka

Vyzerá prémiovo, agresívne, robustne a predstavuje nám taliansku značku FIAT v úplne novom svetle. Médiá pritom na koncept Fastback zo Sao Paulo takmer úplne zabudli.

Dôvod, prečo PSA oslovil práve FIAT, je pravdepodobne záujem francúzskeho koncernu o návrat na severoamerický trh. Keďže FIAT je taliansko-americký koncern, znalosť amerického trhu by sa PSA zišla najmä pri budovaní predajnej a servisnej siete. Po neúspešnom rokovaní s FIATomje teda pravdepodobné, že PSA osloví iný americký koncern ako napríklad Ford alebo General Motors. Paradoxné by to bolo najmä v prípade spolupráce s General Motors, od ktorej odkúpila Opel a kvôli zníženiu nákladov sa zbavuje techniky od bývalého majiteľa. Aj keď zástupcovia FIAT hovoria o hľadaní hľadaní partnera na spoluprácu, k dohode s PSA už zrejme nedôjde. V súčasnosti však koncerny spolupracujú v oblasti výroby malých dodávok ako FIAT Qubo, Citroën Nemo a Peugeot Bipper. V oblasti veľkých úžitkových vozidiel sú to Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. K nim sa čoskoro pridá aj model Opel.

FIAT dáva naftovým motorom ešte jednu šancu, upúšťa tak od predchádzajúcich silných rečí

Zahodiť za hlavu na miliardy eur investovaných do vývoja naftových motorov nie je len tak. FIAT si to veľmi dobre uvedomuje a zmierňuje svoje predchádzajúce slová o definitívnom konci podpory agregátov na dízel.

Inzercia

Inzercia

Advertisement








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.