Aktuality

Padlo definitívne rozhodnutie o plánovanom spojení FIATu s Peugeotom (PSA)

Aj keď sa zdalo, že koncern PSA stojí na pokraji bankrotu, novému vedeniu na čele s Carlosom Traversom sa podarilo vytiahnuť spoločnosť opäť k úspechom. Vďaka tomu mohla odkúpiť Opel, ktorý bol pred akvizíciou v červených číslach, no dnes dosahuje opäť zisky. Ďalšou značkou, ktorú PSA plánovala odkúpiť bol FIAT, k spojeniu však neprišlo.

Podľa denníka The Wall Street Journal za tým stojí skutočnosť, že podľa vedenia FIATu je európsky trh nestály a spojením s PSA by sa zvýšila ich závislosť na ňom. Zo strany FIATu teda nebol prejavený žiaden záujem o financovanie skupinou PSA.

Podľa analytikov nebolo odmietnutie zo strany FIATu správnym rozhodnutím, pretože ich spojením s PSA by vyrábali spolu 9 miliónov automobilov, čo by z nich urobilo jeden z najväčších automobilových koncernov na svete porovnateľný s Toyotou, VW Group či Renault-Nissan-Mitsubishi. Vďaka spojeniu by samozrejme ušetrili aj na zdieľaní techniky.

Prečítajte si aj:


FIAT zmenil logo a predviedol prvé SUV-kupé! Je kandidátom na najkrajšie auto roka

ERIK STRÍŽ


Dôvod, prečo PSA oslovil práve FIAT, je pravdepodobne záujem francúzskeho koncernu o návrat na severoamerický trh. Keďže FIAT je taliansko-americký koncern, znalosť amerického trhu by sa PSA zišla najmä pri budovaní predajnej a servisnej siete. Po neúspešnom rokovaní s FIATomje teda pravdepodobné, že PSA osloví iný americký koncern ako napríklad Ford alebo General Motors. Paradoxné by to bolo najmä v prípade spolupráce s General Motors, od ktorej odkúpila Opel a kvôli zníženiu nákladov sa zbavuje techniky od bývalého majiteľa.

Aj keď zástupcovia FIAT hovoria o hľadaní hľadaní partnera na spoluprácu, k dohode s PSA už zrejme nedôjde. V súčasnosti však koncerny spolupracujú v oblasti výroby malých dodávok ako FIAT Qubo, Citroën Nemo a Peugeot Bipper. V oblasti veľkých úžitkových vozidiel sú to Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. K nim sa čoskoro pridá aj model Opel.

Prečítajte si aj:


FIAT dáva naftovým motorom ešte jednu šancu, upúšťa tak od predchádzajúcich silných rečí

Redakcia


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?