Volkswagen rozdá radovým zamestnancom v Nemecku po 4 750 eur, ďalšie značky ešte viac

**Podiel na zisku je jedným z motivačných tromfov zamestnancov prevažne menších spoločností, ale využíva ho aj automobilový koncern Volkswagen a ďalší významní hráči v autopriemysle. Napríklad Daimler vypláca podiel na zisku už 22 rokov.**
**Volkswagen** ako samostatná automobilová značka za rok 2018 vykázala taký zisk, že vlastným radovým zamestnancom (teda vrátane tých vo výrobe) rozdá po **4 750 eur**. V minulom roku to bolo o 650 eur menej. Podiel na zisku je založený na dvojročnom výpočte dohodnutom kolektívnou zmluvou, podľa nemeckého auto motor und sport sa táto celková suma rozloží a započíta do mesačných výplat zamestnancov.
Ak sa vám zdá suma 4 750 eur poriadne vysoká, posaďte sa. **Porsche** ide v šľapajách svojho domáceho koncernu a svojim zamestnancom vyplatí celkový bonus vo výške až **9 700 eur** brutto. Z toho je 9 000 eur prémia a 700 eur osobitný príspevok na podnikové dôchodkové zabezpečenie alebo individuálne dôchodkové zabezpečenie. Porsche predalo v minulom roku 256 255 automobilov, čo predstavuje tržby vo výške 25,8 miliárd eur. Prevádzkový výsledok bol 4,3 mld. eur, výnos 16,6%. Osobitnú platbu však dostane len približne 25 000 z celkového počtu 32 325 zamestnancov.
Kvalifikovaní pracovníci **Audi AG** získajú za rozpočtový rok 2017 podiel na zisku vo výške **4 770 eur**. V predchádzajúcom roku predstavovala suma pre túto skupinu zamestnancov 3 150 €. Táto suma bude vyplatená približne 60 000 oprávnených tarifných zamestnancov v Nemecku v mestách Ingolstadt a Neckarsulm so splatnosťou v máji. Vo svojej súčasnej podobe existuje podiel na zisku Audi od roku 2011.
V spoločnosti **Daimler** predstavuje podiel na zisku za rok 2018 až **4 965 eur**. O tom rozhodovala Výkonná rada a Rada zamestnancov. Podiel na zisku sa vzťahuje na približne 130 000 oprávnených zamestnancov v Nemecku a je splatný v apríli tohto roka. Daimler platí takýto bonus už od roku 1997. Tento rok je to o 700 eur menej ako v predchádzajúcom roku, dôvodom je nižší prevádzkový zisk automobilky . V roku 2017 Daimler zarobil ďalších 14,3 miliardy eur pred úrokmi a daňami; V roku 2018 bude tento EBIT predstavovať 11,1 miliardy eur.
**BMW** takisto ponúka zaujímavé zamestnanecké prémie za úspešný rok. Zamestnancom vyplatí až po **9 455 eur**, pričom do starobného poistenia putuje 950 eur z tejto sumy.

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk