Volkswagen rozdá radovým zamestnancom v Nemecku po 4 750 eur, ďalšie značky ešte viac

Nemecké automobilky zdieľajú so zamestnancami vlastný zisk. VW im rozdá takmer päťtisíc, zamestnancom Porsche až takmer desaťtisíc eur. Veľmi dobre sú na tom aj zamestnanci Daimleru či BMW.
Vydané  Text: 

**Podiel na zisku je jedným z motivačných tromfov zamestnancov prevažne menších spoločností, ale využíva ho aj automobilový koncern Volkswagen a ďalší významní hráči v autopriemysle. Napríklad Daimler vypláca podiel na zisku už 22 rokov.** **Volkswagen** ako samostatná automobilová značka za rok 2018 vykázala taký zisk, že vlastným radovým zamestnancom (teda vrátane tých vo výrobe) rozdá po **4 750 eur**. V minulom roku to bolo o 650 eur menej. Podiel na zisku je založený na dvojročnom výpočte dohodnutom kolektívnou zmluvou, podľa nemeckého auto motor und sport sa táto celková suma rozloží a započíta do mesačných výplat zamestnancov. Ak sa vám zdá suma 4 750 eur poriadne vysoká, posaďte sa. **Porsche** ide v šľapajách svojho domáceho koncernu a svojim zamestnancom vyplatí celkový bonus vo výške až **9 700 eur** brutto. Z toho je 9 000 eur prémia a 700 eur osobitný príspevok na podnikové dôchodkové zabezpečenie alebo individuálne dôchodkové zabezpečenie. Porsche predalo v minulom roku 256 255 automobilov, čo predstavuje tržby vo výške 25,8 miliárd eur. Prevádzkový výsledok bol 4,3 mld. eur, výnos 16,6%. Osobitnú platbu však dostane len približne 25 000 z celkového počtu 32 325 zamestnancov. Kvalifikovaní pracovníci **Audi AG** získajú za rozpočtový rok 2017 podiel na zisku vo výške **4 770 eur**. V predchádzajúcom roku predstavovala suma pre túto skupinu zamestnancov 3 150 €. Táto suma bude vyplatená približne 60 000 oprávnených tarifných zamestnancov v Nemecku v mestách Ingolstadt a Neckarsulm so splatnosťou v máji. Vo svojej súčasnej podobe existuje podiel na zisku Audi od roku 2011.
V spoločnosti **Daimler** predstavuje podiel na zisku za rok 2018 až **4 965 eur**. O tom rozhodovala Výkonná rada a Rada zamestnancov. Podiel na zisku sa vzťahuje na približne 130 000 oprávnených zamestnancov v Nemecku a je splatný v apríli tohto roka. Daimler platí takýto bonus už od roku 1997. Tento rok je to o 700 eur menej ako v predchádzajúcom roku, dôvodom je nižší prevádzkový zisk automobilky . V roku 2017 Daimler zarobil ďalších 14,3 miliardy eur pred úrokmi a daňami; V roku 2018 bude tento EBIT predstavovať 11,1 miliardy eur. **BMW** takisto ponúka zaujímavé zamestnanecké prémie za úspešný rok. Zamestnancom vyplatí až po **9 455 eur**, pričom do starobného poistenia putuje 950 eur z tejto sumy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.