Zabudnite na staré BMW, taliansky umelec ukázal, ako by mala vyzerať nová Z4

Čo vznikne, keď sa spojí krása Z4 a futurizmus iX3? Taliansky umelec ukázal, akoby mohol vyzerať ikonický roadster z 21. storočia.

Spojiť dve tak odlišné autá – robustné elektrické SUV BMW iX3 a elegantný roadster BMW Z4 – znie ako kulinársky experiment, ktorý môže skončiť buď majstrovským dielom, alebo… no, povedzme, že to nedopadne najlepšie. Taliansky digitálny umelec Luca Serafini však dokázal, že aj najodvážnejšie nápady môžu viesť k úžasným výsledkom. Využitím princípov dizajnového jazyka Neue Klasse, ktorý BMW predstavilo pre svoje budúce elektrické modely, vytvoril víziu Z4, ktorá je jednoducho pozoruhodná. Predná časť auta so svojimi jemnými líniami a minimalistickým „žraločím nosom“ mi pripomenula legendárne modely z minulosti, napríklad ikonické BMW 507 z 50. rokov minulého storočia. Zdá sa, že aj dizajnér sa elegantne vrátil v čase a priniesol ten nadčasový pôvab do moderného sveta.

Čo vznikne, keď sa spojí krása Z4 a futurizmus iX3? Taliansky umelec ukázal, akoby mohol vyzerať ikonický roadster z 21. storočia.

Keď umenie stretne umelú inteligenciu

V dnešnom digitálnom svete by sa dalo očakávať, že umelec jednoducho hodí pár slov do umelej inteligencie a stlačí Enter. Luca Serafini však ukázal, že aj v tomto procese je kľúčový ľudský dotyk a metodický prístup. Namiesto spoliehania sa len na AI, ktorá môže priniesť nepredvídateľné výsledky, Serafini pracuje ako skutočný remeselník. Kombinuje umelú inteligenciu s vlastným talentom a dôslednou prácou v grafickom editore Photoshop. Tento prístup je síce časovo náročnejší, ale umožňuje mu mať plnú kontrolu nad každým detailom a smerovať celý projekt presne podľa svojich predstáv. Výsledkom je vizuálne súdržný a mimoriadne atraktívny dizajn.

Čo vznikne, keď sa spojí krása Z4 a futurizmus iX3? Taliansky umelec ukázal, akoby mohol vyzerať ikonický roadster z 21. storočia.

Dlhá kapota a nízky postoj roadsteru Z4 sa perfektne hodia k novej identite elektrických modelov Neue Klasse. S malými, elegantne zošikmenými „obličkami“ a minimom rušivých línií karosérie, pôsobí tento hypotetický model Z4 neuveriteľne čisto a cielene. Sivá metalíza, v ktorej je auto prezentované, navyše evokuje spomienky na koncept BMW Gina Light z roku 2008, ktorý bol známy svojím organickým a futuristickým vzhľadom. Nehovoriac už o spomínanom BMW 507, z ktorého bolo vyrobených len 254 kusov. Tento model sa stal inšpiráciou pre mnohých dizajnérov a ovplyvnil aj novšie modely, ako napríklad ikonické BMW Z8. Osobne sa už neviem dočkať, kedy sa dozvieme, ako by vyzerala zadná časť tohto konceptu (ak sa to dozvieme?). Vzhľadom na spracovanie prednej časti môžeme očakávať, že bude rovnako úchvatná a elegantná.

Čo vznikne, keď sa spojí krása Z4 a futurizmus iX3? Taliansky umelec ukázal, akoby mohol vyzerať ikonický roadster z 21. storočia.

Realita je občas krutá

A tu prichádza ten moment, kedy musíme opäť použiť zdravý rozum a vrátiť sa z ríše snov. Aj keď tento dizajn nadchol celý internet, je dôležité mať na pamäti, že ide len o vizuálny koncept. V produktovom pláne automobilky BMW sa so štvrtou generáciou modelu Z4, bohužiaľ, nepočíta. Aktuálna verzia, ktorú vyvinuli v spolupráci s Toyotou, už svojho nástupcu mať nebude. Je to skutočne škoda, ale trh je trh. Roadstery už nemajú takú popularitu ako kedysi a vývoj takého vozidla sa značke v dnešnej dobe jednoducho neoplatí. Aj preto už automobilky ako Audi a Porsche plánujú spojiť sily a spoločne pracovať na nástupcoch modelov TT a Boxster, čo je jasný signál, že aj automobiloví giganti musia byť pri rozvoji nových modelov mimoriadne kreatívni. Jedinou útechou je, že tieto budúce modely pravdepodobne spoja kupé a kabriolet v elegantnej forme, možno z nej bude niečo ako moderná Targa.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!