Subaru XV a nový Forester sú prvými elektrifikovanými Subaru v Európe

* **Oba modely sú vybavené pohonom kombinujúcim elektrickú podporu motora s technológiou Boxer a symetrickým pohonom všetkých kolies**.
* **Nová generácia Forestera prichádza na novej platforme, s technológiou rozpoznávanie tváre, novým systémom X-Mode a automatickým brzdením pri cúvaní**.
* **Ďalšími novinkami sú najnovší Levorg s 2,0 l atmosférickým motorom a svetová premiéra konceptu VIZIV ADRENALINE**.
Subaru na 89. Ženevskom autosalóne predstavuje svoje prvé dva elektrifikované modely pre Európu: Subaru XV a novú generáciu Subaru Forester, poháňané systémom e-BOXER. Zároveň odhalí najnovšiu verziu modelu Subaru Levorg a úplne nový koncept VIZIV ADRENALINE.
Subaru XV a úplne nový Forester sú prvými dvoma modelmi značky, využívajúcimi e-BOXER. Ide o novú generáciu pohonu Subaru, ktorá kombinuje elektrickú podporu motora s dvoma kľúčovými technológiami značky: BOXER motorom a symetrickým pohonom všetkých kolies. Subaru e-BOXER pozostáva z upravenej prevodovky Lineartronic, v ktorej je integrovaný elektrický motor napájaný z vysoko výkonnej lítium-iónovej batérie; meniča jednosmerného prúdu a invertora.

### Úplne nový Forester e-BOXER
Už od uvedenia na trh v roku 1997 je Forester obľúbenou voľbou motoristov kvôli svojej bezpečnosti a spoľahlivosti. Piata generácia spája tradičné hodnoty Subaru s úplne novými vlastnosťami. Nový Forester, postavený na globálnej platforme Subaru (SGP), ponúka nové dynamické parametre, ktorých výsledkom je skvelá ovládateľnosť a stabilita. Prináša lepšiu prevenciu pred nehodami, vylepšenú odozvu riadenia, mimoriadne nízke vibrácie a vysoký komfort jazdy.
Nový model si zachoval typický symetrický pohon všetkých kolies, ktorý však kombinuje s novým pohonným reťazcom e-BOXER. Ten je zložený z 2,0-litrového plochého horizontálneho štvorvalcového motora s priamym vstrekovaním paliva, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spojeného s konštrukčne upravenou prevodovkou Lineartronic. Dosahuje hladkú, o 30 % lineárnejšiu akceleráciu a vysoký krútiaci moment.
Systém Subaru e-BOXER prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi spaľovací 2,0-litrový motor a elektromotor v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok. Disponuje 3 jazdnými režimami: jazdou na spaľovací motor, čistým EV režimom a jazdou s podporou elektromotorom.
Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa auto iba elektrický motor, jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od podmienok jazdy a stavu nabitia batérie dokáže Forester v EV režime prejsť vzdialenosť do 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť do 40 km/h. V strednom pásme rýchlosti jazdy sa využíva energia spaľovacieho aj elektrického motora, výsledkom je výborná odozva na plyn, lineárne zrýchľovanie a úspora paliva. Pri vysokých rýchlostiach jazdí auto na 2,0 DI BOXER, pričom sa nabíja batéria.
Systém e-BOXER prináša nižšiu spotrebu paliva v meste a pri jazde štýlom stop-and-go, kedy v závislosti od štýlu jazdy vodiča dokáže znížiť spotrebu o 11 % v porovnaní s doterajším 2,0 l benzínovým motorom.
Elektrický motor a batéria sú uložené pozdĺžne. Ťažší motor je umiestnený blízko ťažiska vozidla, zatiaľ čo batéria a ostatné komponenty sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Tým sa ešte znížilo ťažisko vozidla a zlepšilo sa rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou.
Ešte viac flexibility pri reagovaní na aktuálne jazdné podmienky dáva vodičovi systém SI-DRIVE. Ide o systém riadenia výkonu pohonného reťazca, ktorý umožňuje vodičovi prispôsobiť jeho charakteristiku výberom medzi Inteligentným a Športovým režimom.

Bezpečnejší ako kedykoľvek predtým: nový Forester je technologicky najvyspelejším Subaru v aktuálnej európskej modelovej ponuke. Je vybavený balíkom nových pokročilých bezpečnostných technológií. K sériovému asistenčnému systému EyeSight pridáva novinku: systém monitorovania vodiča. Ide o novú technológiu rozpoznávania tváre. Tá nielen upozorňuje vodiča v prípade, že je unavený alebo nepozorný – po nastúpení automaticky nastaví polohu sedadla, uhol spätných zrkadiel a hodnoty klimatizácie podľa jeho preferencií. Nový model prichádza aj s automatickým brzdením pri cúvaní, aby pomohol zabrániť kolíziám alebo znížiť ich následky pri pohybe vozidla dozadu.
Nová generácia je najpriestrannejším a najvšestrannejším Foresterom v histórii. Dostala vysoko kvalitný interiér, priestrannú kabínu pre cestujúcich a univerzálny batožinový priestor, pričom kompaktná batéria má na objemové hodnoty minimálny dopad. Šírka nového Forestera sa zväčšila o 20 mm s cieľom dosiahnuť lepší komfort pre predných pasažierov. Rázvor dlhší o 30 mm a o 33 mm väčšia vzdialenosť medzi prednými a zadnými sedadlami znamenajú vyššiu mieru pohodlia pre cestujúcich vzadu.
Forester naďalej zostáva hrdinom dobrodružstiev na výpravách do destinácií mimo spevnených ciest: predurčuje ho na to 220 milimetrov svetlej výšky a vysoké úrovne nájazdových i prejazdových uhlov. Režim X-Mode je teraz k dispozícii s duálnymi funkciami, vhodnými pre rôzne typy počasia a cestné podmienky. Aktuálna ťažná kapacita Forestera je 1870 kg.
Nový model debutuje v robustnejšom štýle, založenom na dizajnovej filozofii Dynamic x Solid.
Karoséria ukazuje široké ramená, ktoré zdôrazňujú výšku a silu auta, výrazné oblúky blatníkov dávajú najavo funkčnosť systému symetrického pohonu všetkých kolies
Viac informácií o modeli Forester e-BOXER nájdete na stránke subaru.eu/e-boxer/forester

### Subaru XV e-BOXER
S príchodom druhej generácie v roku 2017 sa Subaru XV vrátilo na výslnie záujmu zákazníkov, vlani bolo najpredávanejším Subaru v Európe. XV je kľúčovým modelom, ktorý stelesňuje tri piliere značky: bezpečnosť, odolnosť a zábavu za volantom.
Subaru XV je postavené na novej globálnej platforme Subaru (SGP). To umožnilo dosiahnuť pasívnu bezpečnosť na úrovni svetovej špičky a zároveň aj vynikajúcu prevenciu pred nehodami, ako aj zvýšenú ovládateľnosť vozidla a podstatne lepší komfort jazdy. SGP priniesla výrazné zlepšenie tuhosti karosérie a podvozku (predná laterálna tuhosť v ohybe + 90 %, torzná tuhosť + 70 %, tuhosť predného zavesenia + 70 %, tuhosť zadného pomocného rámu + 100 %). Absorpcia nárazovej energie sa zlepšila o 40 % v porovnaní s modelmi, konštruovanými na predchádzajúcej podvozkovej architektúre.
Nový model poháňa 2,0-litrový plochý horizontálny štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý obsahuje 80 % nových komponentov, spojený s konštrukčne upravenou prevodovkou Lineartronic. Dosahuje hladkú, o 30 % lineárnejšiu akceleráciu a vysoký krútiaci moment.
Subaru e-BOXER systém prispôsobuje rozdelenie výkonu medzi spaľovací 2,0-litrový motor a elektromotor v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok. Disponuje 3 jazdnými režimami: jazdou na spaľovací motor, čistým EV režimom a jazdou s podporou elektromotorom.
Pri rozbiehaní alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa auto iba elektrický motor, jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od podmienok jazdy a stavu nabitia batérie dokáže v EV režime prejsť vzdialenosť do 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť do 40 km/h. V strednom pásme rýchlosti jazdy sa využíva energia spaľovacieho aj elektrického motora, výsledkom je výborná odozva na plyn, lineárne zrýchľovanie a úspora paliva. Pri vysokých rýchlostiach jazdí auto na 2,0 l DI BOXER, pričom sa nabíja batéria. Systém e-BOXER prináša nižšiu spotrebu paliva v meste a pri jazde štýlom stop-and-go, kedy v závislosti od štýlu jazdy vodiča dokáže znížiť spotrebu o 11 % v porovnaní s doterajším 2,0 l benzínovým motorom.
Elektrický motor a batéria sú uložené pozdĺžne. Ťažší motor je umiestnený blízko ťažiska vozidla, zatiaľ čo batéria a ostatné komponenty sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Tým sa ešte znížilo ťažisko vozidla a zlepšilo sa rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou.
Bezpečnosť je pre Subaru prioritou číslo jeden: Subaru XV e-BOXER je štandardne vybavené súborom vyspelých asistenčných technológií a bezpečnostných prvkov, vrátane asistenčnej technológie EyeSight. XV navyše disponuje systémom detekcie vozidiel vzadu.
Robustný charakter v spojení s kompaktnou karosériou a svetlou výškou 220 mm dáva Subaru XV schopnosti pravého SUV, ešte zvýraznené symetrickým AWD, aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi kolesami a vylepšeným systémom X-Mode.
Exteriér nového Subaru XV e-BOXER vyžaruje odolnosť, tvrdosť a robustnosť, ale aj cool imidž, ktorý výborne pasuje do mestských ulíc. Už z jeho vzhľadu je zrejmé, že toto auto vás dostane kamkoľvek. Nový model Subaru XV e-BOXER sa dokáže ešte viac odlíšiť vďaka exkluzívnej novej farbe Lagoon Blue Pearl.
Viac informácií o Subaru XV e-BOXER nájdete na stránke subaru.eu/e-boxer/subaruxv

### Levorg 2019
Najnovšia verzia modelu Levorg spája unikátny imidž skvele jazdiaceho vozidla typu touring wagon s praktickosťou bezpečného rodinného auta.
Model 2019 prešiel optimalizáciou pre Európu. Vzhľadom na novú pohonnú jednotku, atmosférický boxer motor s objemom 2,0 litra, dostal prepracovanú kapotu motora. Motor je skombinovaný s prevodovkou Lineartronic a symetrickým pohonom všetkých kolies.
Vylepšeniami prešiel aj podvozok Levorgu s cieľom dosiahnuť pohodlné cestovanie na dlhé trasy i pri bežnom dennom používaní. Vďaka jemným doladeniam pruženia a riadeniu s lepšou odozvou poskytuje nový Levorg vyšší komfort, ale zároveň aj lepšiu dynamiku jazdy.
Novinka ponúka pasívnu, aktívnu i preventívnu bezpečnosť na úrovni svetovej špičky, vrátane balíka vyspelých bezpečnostných technológií. Levorg 2019 dostal vylepšené funkcie asistenčnej technológie EyeSight, ktorá teraz dokáže skôr odhaliť všetky možné prekážky na ceste.

### Subaru VIZIV ADRENALINE koncept
Koncept Subaru VIZIV ADRENALINE je prvým koncepčným vozidlom značky, postaveným podľa novej dizajnovej filozofie BOLDER.
Tvary karosérie konceptu VIZIV ADRENALINE dávajú najavo silu a dynamiku. Vozidlo dostalo jedinečný dizajn strechy, ktorý posilňuje štruktúru karosérie, ako aj zaujímavé ochranné prvky. Biele akcenty, prechádzajúce kolesami na robustné terénne pneumatiky, zdôrazňujú pocit mechanickej odolnosti v outdoorových podmienkach a vyjadrujú húževnatosť a agilitu konceptu VIZIV ADRENALINE.