Aktuality

Kórejčania skopírovali interiér Audi! Neuveríte, aká značka si to dovolila.

Kórejská automobilka SsangYong vždy zápasila s dizajnom svojich vozidiel. Neobyčajné tvary starších modelov ocenil len máloktorý Európan, no čoskoro príde veľká dizajnová revolúcia. V Ženeve predstaví automobilka úplne novú generáciu kompaktného SUV s názvom Korando. Dizajn karosérie s ostrejšími tvarmi je na prvý pohľad modernejší a pôsobí robustným dojmom. Celok dotvárajú aj Full LED svetlomety s vertikálnymi hmlovkami.

SsangYong Korando 2019

Masívnejší c-stĺpik naznačuje nárast rozmerov v batožinovom priestore, ktorý zákazníci považovali pri predchádzajúcej generácii za nedostatočný. Po novom tak bude v základnom usporiadaní dostupných až 551 litrov priestoru. Ešte zaujímavejšie zmeny sa však odohrali v interiéri. Palubná doska svojim vypracovaním a architektúrou až nápadne pripomína modely nemeckého Audi, od ktorých preberá charakteristické prepojenie ventilácie s ozdobnou lištou a podobne umiestnený displej infotainmentu natočený na vodiča. Hlavný displej multimediálneho systému má dosahovať až 10,25-palca, menší 9-palcový sa ukrýva v kaplnke prístrojov. Automobilka tiež sľubuje nastaviteľné ambientné osvetlenie vo dverách a na palubnej doske pred spolujazdcom.

SsangYong Korando 2019

Ani po stránke bezpečnostnej techniky nebude chcieť kórejský výrobca zostať pozadu. Korando tak ponúkne inteligentný adaptívny tempomat, funkciu krízového automatického brzdenia, funkciu udržiavanie jazdy v pruhu alebo tiež systém sledovania únavy vodiča. O technike pod kapotou zatiaľ nemáme potvrdené informácie, očakáva sa však naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra zdieľaný s modelmi XLV a Tivoli. Novinkou bude benzínová 1,5-ka s preplňovaním, ktorej bude v budúcnosti vypomáhať aj elektromotor pripravovanej hybridnej verzie.

Po premiére na ženevskom autosalóne by sa Korando malo dostať aj na slovenský trh, kde sa v ponuke zaradí nad mestské SUV Tivoli.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?