VIDEO: Neuveriteľné! Toto musí každý Seat pred spustením výroby absolvovať!
Gonzalo Giménez, šéf oddelenia bŕzd a aktívnych bezpečnostných systémov SEAT, strávi až 10 týždňov v roku ďaleko od domova pri testovaní automobilov v extrémne chladných podmienkach
Vydané Text: Tlačový servis
Kanceláriou je zamrznuté jazero:
Gonzalo a jeho tím, tvorený 16 inžiniermi a skúšobnými technikmi, sa každý rok vydávajú na miesto, ktoré sa na dobu 10 týždňov stane ich kanceláriou. Ich pracoviskom je zamrznuté jazero s plochou 6 štvorcových kilometrov. Vrstva ľadu pod nohami, hrubá 60 centimetrov, umožňuje využívať jazero ako skúšobnú trať.Automobily dosahujú svoje limity:
títo inžinieri počas pobytu v Laponsku uskutočňujú až do 60 rozličných testov. **Dnes prvý test dňa spočíva v deaktivácii elektronického stabilizačného systému ESC** v rozličných stupňoch až po úplne vypnutie. Ak sa vozidlo vychýli zo smeru, stabilizačný systém ho musí podchytiť a vrátiť späť.Brzdy aj všetky systémy fungujú:
vpredu je trať dlhá 200 metrov, ktorej polovicu tvorí asfalt a polovicu ľad. Táto trať slúži na testovanie vysokej a nízkej úrovne adhézie pneumatík, čo je častá a kritická situácia na cestách v severských krajinách. **Gonzalo sa rozbieha, brzdí s kolesami na rozličných povrchoch a to celé mnohokrát opakuje.** Takýmto spôsobom sa dá jemne doladiť systém ABS, ktorý pomáha vodičovi kontrolovať stabilitu vozidla pri brzdení.Význam dát:
ako hovorí Gonzalo, hlavnou zmenou je „ako sa medzičasom technika vyvinula. Zvýšila sa efektivita systémov vozidla ale súčasne sa aj zdokonalili nástroje, ktoré máme k dispozícii – sú výkonnejšie a rýchlejšie.“ **Na konci dňa inžinieri analyzujú dáta získané pri testoch a tieto výsledky im umožňujú dolaďovať rozličné systémy vozidla.**Schopnosť adaptovať sa:
šéf oddelenia bŕzd a aktívnych bezpečnostných systémov SEAT začal pracovať v závode Zona Franca značky SEAT v roku 1992, hneď po ukončení svojich štúdií. **„Keď som sa prešiel do technického centra v závode Martorell, mal som možnosť vybrať si rozličné oddelenia, no vybral som si testy podvozka.** Táto práca si vyžaduje vášeň pre autá, vôľu cestovať počas celého roka a schopnosť adaptovať sa na rozmanité podmienky,“ dodáva Gonzalo.Testy na celej zemeguli:
testy sa vždy začínajú v lete, kedy inžinieri technického centra na tri týždne cestujú do púštnych oblastí. **Počas roka navštívia päť kontinentov, na ktorých testujú prototypy vo všetkých poveternostných podmienkach** a na všetkých druhoch povrchov. Výsledkom je, že majitelia dostanú automobil, ktorý je schopný bezpečnej jazdy na všetkých cestách a vo všetkých situáciách.VIDEO:
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol