Pre tento dôvod nikdy nepríde Mercedes-AMG Triedy X, prezradil ho sám šéf AMG

Keď sa nad tým zamyslíte, budete mať Mercedes-AMG ešte radšej.
Vydané  Text: 
### Mercedes-Benz Triedy X takmer určite nepríde ako AMG, dôvody uviedol sám hlavný výkonný riaditeľ Mercedes-AMG. Na jednej strane sú to smutné správy pre zarytých fanúšikov Mercedes-AMG, na strane druhej dôvodom odmietnutia takéhoto projektu určite porozujejú. Dokonca sa im Mercedes zapáči ešte viac, keď sa dozvedia, prečo sám **Tobias Moers, hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG**, odmieta spracovať Triedu X do formátu AMG. Ako píše portál Motor1 (zdroj nižšie), Tobias Moers pri predstavení 4-dverového Mercedes-AMG GT odmietol tvrdenia, že by sa mala niekedy do AMG zapracovať aj Trieda X. Dokonca prízvukoval slovo „**nikdy**“. Prečo také silné slová o automobile, ktorý fanúšikovia značky Mercedes-Benz oceňujú a možno by chceli, aby pod kapotou pracoval aj motor V8? Podľa Moersa Trieda X nie je originálny Mercedes. Naráža tým na skutočnosť, že nové luxusné pick-upy sú síce dôsledne upraveným, ale predsa vozidlom Nissan Navara. „**Kultúru AMG by bolo náročné spojiť s kultúrou Nissanu a Renaultu**,“ uvádza Moers pre Motor1. Pre AMG je pôvod vozidiel priam svätý a cení si históriu značky Mercedes-Benz, preto nechce svoj brand prepožičať modelu, ktorý vznikol na japonsko-francúzskych základoch. **Nemožno pochybovať o kvalitách novej Triedy X**, podľa Moersa už ale nespĺňa uvedený základný prepodklad.

TEST: Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic – Majster transformácie

Mercedes sa pri vývoji triedy X rozhodol ísť cestou spolupráce s alianciou Nissan-Renault. Zisťovali sme, nakoľko je Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic samostatným modelom a koľko mu zostalo z pôvodného Nissanu Navara.

Nedávne špekulácie o novom najsilnejšom variante Mercedes-Benz Triedy X sa teda definitívne uzatvorili. Motor V8 pod kapotou nebude, zákazníci si budú musieť vystačiť so šesťvalcom, ktorého parametre ale v žiadnom prípade nie sú nezaujímavé. Na Slovensku môžete Mercedes-Benz Triedy X kúpiť už od 39 249,60 € za verziu PURE X 220 d 4MATIC (120 kW, 403 Nm), najsilnejší radový štvorvalec X 250 d 4MATIC disponuje výkonom 140 kW a max. krútiacim momentom až 450 Nm. Za kombináciu tohto motora a modelu X POWER zaplatíte aspoň 51 045,60 eur, čo je na Mercedes a výkonný pick-up stále vynikajúca cena. Najsilnejším motorom pod kapotou Triedy X je V6 s max. výkonom 190 kW (258 k) a max. krútiacim momentom až 550 Nm. Pre európsky trh sú to skvelé údaje, pre americký ale nestačia. Preto Američania nahliadajú na najnovšie správy z AMG s nepochopením, očakávali skrátka ešte o trochu viac. Slová Tobiasa Moersa sú ale vskutku pozitívne, ak sa na vec pozeráme v širšom kontexte. AMG si zachováva svoju kvalitu aj preto, lebo nerobí len tak hocičo a odmietnuť občas niektoré vozidlo je súčasťou tejto stratégie. **Riešenie pre fanúšikov silných motorov a športových úprav ale existuje!** Postarala sa o neho spoločnosť BRABUS, ktorá predstavila Triedu X v špeciálnej úprave už pred nejaký ten piatok dozadu. Ústredným motívom vytuningovaného X-ka je agresivita a okázalosť. Vylepšovalo sa veľa, avšak výkon ostal takmer nezmenený. Pribudli LED pásy denného svietenia na spodnom okraji nárazníka a nad čelným sklom, logá Mercedesu boli nahradené štylizovaným písmenom B, automobil stojí na exkluzívnych 20-palcových diskoch s pneumatikami 285/45 R20, vzadu našli priestor štyri koncovky výfuku. Viac o motore a dizajne si prečítajte v našom článku:

Brabus vylepšil Mercedes triedy X, ústredným motívom je agresivita

Jedna z top tuningových spoločností sveta prestavala luxusné pick-upy, veľa výkonu však nepridala.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.