Cyklisti a alkohol: pokuty nie, problémy pri nehode áno

Na cyklistov platí dvojaký meter. Piť alkohol môžu, ale ak spôsobia na nehodu a nafúkajú, budú mať rovnaký ako problém ako opitý vodič auta.
Vydané Text: 
Od januára 2017 na Slovensku platí, že cyklisti môžu pred jazdou na bicykli požívať alkoholické nápoje. Ak na prípadnej kontrole nafúkajú do 0,5 promile, policajti to nebudú považovať za porušenie dopravných predpisov. Platí to však iba v zastavanom území obce a na cestičke pre cyklistov – mimo týchto zón sa alkohol u cyklistov netoleruje. 0,5 promile je 0,24 miligramu etanolu alebo 0,5 gramu etanolu na kilogram hmotnosti pri krvnej skúške takzvanou plynovou chromatografiou. Takáto hladina alkoholu údajne nemá vplyv na schopnosť viesť bicykel a podľa poslancov z Most-Híd a prezidenta Andreja Kisku, ktorý novelu zákona podpísal, je táto pozitívna diskriminácia v prospech rozvoja cyklistiky na Slovensku.
Nulová tolerancia alkoholu u cyklistov však platí iba v prípade, že nespôsobia nehodu alebo sa nestanú jej účastníkmi, uvádza denník sme.sk. Ak cyklista spôsobí nehodu a pri následnej kontrole „nafúka“, bude na neho nahliadané ako na opitého bez ohľadu na to, že štandardne má právo na 0,5 promile alkoholu. Je to zvláštny paradox. Cyklisti majú na jednej strane právo požiť primerané množstvo alkoholu bez akéhokoľvek postihu, avšak okrem prípadu, že sa potom stanú účastníkmi dopravnej nehody alebo iného incidentu spojeného s ich bicyklom. Na uvedený paradox je potrebné myslieť práve v tomto období, keď cyklisti vo veľkom vyťahujú svoje bicykle a rekreačne jazdia, pričom na zastávke si posedia na veľkom pive.



Zdroje:
https://ekonomika.sme.sk/c/20855652/ak-cyklista-zavini-nehodu-je-jedno-ci-pil-menej-alebo-viac.html
https://aktualne.centrum.sk/slovensko/politika/alkohol-cyklistov-dostal-zelenu-od-januara-je-povolenych-pol-promile.html










ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.