Najviac problémové jazdenky strednej triedy: podľa tohto sa orientujte pri výbere jazdenky!
Pozrite sa, ako dopadli Superb, Octavia, BMW radu 3 či Mercedesy triedy C a E.
Vydané Text: Redakcia
4-5 rokov: 15,4% (III, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 19,2% (III, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 21,1% (III, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,3% (II, Ø 26,5%)
Cena: Mondeo III od 5 700 Eur, Mondeo II od 500 Eur
Celkom 8,3 percenta Fordov Mondeo má problém hneď na prvej kontrole STK, ktorá v Nemecku u nových áut prebieha po troch rokoch. Je v tomto ohľade úplne najhoršie zo sledovaných vozidiel a potvrdzuje rozporuplnú povesť poslednej generácie tohto modelu. Vysokým nájazdom to nebude, priemer 74 000 km výrazne nevybočuje z normy.
4-5 rokov: 14,8% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 20,4% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,0% (Ø 20,%9)
Cena: od 8 500 Eur
Štvordverové kupé s nepraktickým kufrom odvodené od klasického Passatu je často využívané vozidlo, ktoré na sebe necháva znateľné následky používania. Problémy sú hlavne s benzínovými motormi TSI, naftové varianty sú na tom citeľne lepšie. Opravy karosérie komplikujú drahšie a menej dostupné diely z druhovýroby.
4-5 rokov: 12,7% (F10, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 17,5% (F10, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,1% (E60, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (E60, Ø 26,5%)
Cena: F10 od 16 000 Eur , E60 od 5 000 Eur
Prvé auto, ktoré by sme poslali skôr do vyššej strednej triedy, si v tomto rebríčku mnoho slávy nevybojovalo – BMW radu 5 skončilo s výrazne podpriemernými známkami. Nelichotivý výsledok môže byť ovplyvnený opäť vysokými nájazdy jednotlivých vozidiel, ktoré sú veľmi často k videniu na nemeckých diaľniciach. Generácia F10 vykazuje najväčšie problémy s podvozkom, staršie E60 trápi únik oleja, slabá účinnosť parkovacej brzdy, opotrebované čapy riadenia alebo slabé svetlomety.
4-5 rokov: 11,6% (II, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,1% (II, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 20,2% (II, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (II, Ø 26,5%)
Cena: Octavia III od 9 000 Eur, Octavia II od 4 000 Eur
Z českého a slovenského pohľadu určite kontroverzné zaradenie, ale držme sa nemeckých dát. Priemerne sa Octavia tretej generácie dostavuje na prvé STK s nájazdom 67 000 km na tachometri. Miera nedostatkov je nad bežným priemerom. Predchádzajúca generácia (2004-2012) má častejšie slabé miesta v oblasti pružín a tlmičov.
4-5 rokov: 14,6% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 18,7% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 23,1% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,6% (Ø 26,5%)
Cena: od 3 500 Eur
Obľúbený tovar a pre mnohých symbol spoločenského postavenia nie je žiadna výhra. Ak ste si takúto jazdenku kúpili po tom slávnom nemeckom doktorovi, o ktorom sa píše v každom inzeráte, mali by ste zbystriť pozornosť. Počet poruchových vozidiel prevyšuje priemer aj u Passatu.
4-5 rokov: 9,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,9% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,5% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,5% (Vectra C, Ø 26,5%)
Cena: od 9 000 Eur Insignia, od 1 600 Eur Vectra C
Prvá kontrola Insignie vychádza horšie, zvyšok známok je správne pod celkovým priemerom. Celkové výsledky nie sú zlé, problémy sú hlavne s tlmičmi a pružinami. Niektoré modely sa stretávajú s únikmi oleja z mazacej sústavy.
4-5 rokov: 8,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,3% (Ø 15,7%)
Cena: od 8500 Eur
Rodinný sťahovák v našich končinách väčšinou patrí lepšie zaopatřenému majiteľovi. Superb v tomto rebríčku skončil na priemernej pozícii s priemernou spoľahlivosťou, podľa TÜV sa ale s rastúcim vekom zlepšuje. Typický problém menuje jediný – menej oodolné brzdové kotúče.
4-5 rokov: 6,9% (F30, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,5% (E90, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,9% (E90, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,5% (E90 C, Ø 26,5%)
Cena: F30 od 16 000 Eur, E90 od 1 600 Eur
Dobré výsledky mladej F30 kazia prekvapivé problémy s prednými svetlami. Staršie E90 sú na tom štatisticky lepšie, čiastkových problémov ale TÜV pripomína dosť: hnevá parkovacia brzda, brzdové hadice, pružiny s tlmičmi a niektoré z vozidiel neprejdú testom emisií.
4-5 rokov: 12,4% (Typ B, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,0% (Typ B, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,8% (Typ B, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,8% (Typ S/JV, Ø 26,5%)
Cena: Typ B od 9 500 Eur , Typ S/JV od 2 500 Eur
Od švédskeho zástupcu strednej triedy by ste možno čakali vyššie, nadpriemerný výsledok ale V70 stačil len na ôsmu pozíciu. V70 je vraj preslávená chybným riadením, zlými nápravami a brzdami. Nič, čo by sa dalo opraviť kdekoľvek, na rozdiel do prasknutej žiarovky, s ktorou sa u V70 tiež budete potýkať častejšie.
4-5 rokov: 9,4% (Ø 10,4%)
Cena: od 8 500 Eur
Napriek nadpriemernej porcii zvládnutých kilometrov dorazilo Volvo na prvú technickú kontrolu väčšinou v dobrej kondícii. Drobné nedostatky sa týkajú podvozka, ale nie je to nič tragické. Ako nákup z druhej ruky sa dá S60 alebo V60 vrelo odporučiť.
4-5 rokov: 6,7% (Typ T27 Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,4% (Typ T27 Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,0% (T25 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 20,5% (T25, Ø 26,5%)
Cena: T27 od 6 900 Eur, T25 od 2 500 Eur
Keby neexistovali problémy s osvetlením, mohla by Toyota s Avensis ísť príkladom všetkým ostatným. Bohužiaľ, elektronika auta má svoju vlastnú logiku a svetla ju hnevajú viac než čokoľvek iné. Pokiaľ na tento problém u Avensisu nenarazíte, je to skoro ideálny kandidát na kúpu z autobazáru.
4-5 rokov: 9,7% (Typ GH, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,1% (Typ GH, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,8% (Typ GH Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,2% (Typ GG/GY, Ø 26,5%)
Cena: GH od 7 000 Eur, GG/GY od 1 000 Eur
Staršie automobily od Mazdy sa preslávili slabou ochranou laku proti poveternostným vplyvom. Novšie série majú lepšiu antikoróznu ochranu, ale problémy s brzdovým systémom zabránili ešte lepšiemu výsledku v ankete najviac poruchových áut strednej triedy.
4-5 rokov: 8,7% (W212, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 11,2% (W212, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 25,2% (W211 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 29,1% (W211, Ø 26,5%)
Cena: W212 od 12 000 Eur, W211 od 4 000 Eur
U Mercedesu je možné sledovať trend zvyšovania kvality. Staršia trieda E z roku 2009 nebola zlým autom, ale novšia generácia W212 je oveľa lepšia, jediným menovaným negatívom sú časté problémy s parkovacou brzdou. Model W211 trpel na slabú výdrž podvozkových častí.
4-5 rokov: 6,9 %(B8, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,1% (B8, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,7% (B8 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 24,3% (B7, Ø 26,5%)
Cena: B8 od 8 000 Eur, B7 od 1 800 Eur
Posledné dva typy Audi A4 sa môžu pochváliť veľmi dobrým priemerom spoľahlivosti. Miera bezchybných kusov dosahuje v posledných piatich rokoch hodnoty 94,4 percent, aj napriek vyšším nájazdom jednotlivých automobilov so štyrmi kruhmi v znaku. Musí dôjsť na zlú zhodu náhod, aby A4 svojmu majiteľovi kazila život.
4-5 rokov: 6,2% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,7% (Ø 15,7%)
Cena: od 15 000 Eur
Všetky skúmané časti tohto Mercedesu zvládajú starnutie s nadhľadom. Správa TÜV upozorňuje na brzdy, ale nejde o nič dramatické. Tento štýlový módny doplnok vie slúžiť dlho bez zaváhania, ktoré by stálo za reč.
4-5 rokov: 5,9% (4G, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,0% (4F, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,7% (4F, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 25,3% (4F, Ø 26,5%)
Cena: 4G od 18 000 Eur, 4F od 5 500 Eur
Zlatý pohár za najspoľahlivejšie auto tohto rebríčka putuje aj do Ingolstadtu. Audi A6 generácií 4G aj 4F sú stabilným kvalitným tovarom, len niektoré staršie verzie mierne krivkajú v oblasti zavesenia náprav, opravy ale nie sú drahé.
4-5 rokov: 7,3% (W204, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,8% (W204, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,3% (W204, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,1% (W203, Ø 26,5%)
Cena: W204 od 6500 Eur, W203 od 1500 Eur
Zlatý pohár patrí aj inžinierom zo Stuttgartu. Delené prvé miesto z druhej polovice obsadil Mercedes triedy C, ktorý statočne odoláva poruchám. Pre budúcnosť by sa malo zlepšiť zavesenia náprav, antikorózna ochrana brzdového potrubia a mechanizmus parkovacej brzdy. Väčšie problémy sú ale iba s najstaršími sledovanými exemplármi, tie novšie prechádzajú kontrolami oproti priemeru s veľmi dobrými výsledkami.
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?