Pohon oboch kolies a elektrické kone – to je e-motorka Ethec

Okrem elektrického pohonu oboch kolies je zaujímavá aj tým, že používa riešenia staré skoro 100 rokov.
Vydané  Text: 

### Ethec je prezentovaný ako školský projekt elektrinou poháňaného motocykla, za ktorým stojí skupina študentov s podporou svojich profesorov a radom sponzorov. Elektrinou poháňaným motocyklom venuje pozornosť čoraz väčší počet nových aj zavedených výrobcov. Väčšinou sa pri ich vývoji vydávajú cestou evolúcie súčasnej koncepcie motocyklov, kedy do pomerne konvenčne riešeného podvozku osadia elektromotor namiesto spaľovacieho motora.
Tím projektu Ethec sa však touto cestou nevydal. Výsledkom jeho vývoja je vozidlo, ktoré síce na prvý pohľad pôsobí pomerne konvenčným dojmom, ale bližší pohľad odhaľuje riešenia, ktoré sú v konštrukcii motocyklov vskutku netradičné. Plynulé línie kapotáže imitujú klasickú palivovú nádrž, ďalej pozorujeme štíhle sedadlo, dvojicu pružiacich a tlmiacich jednotiek po stranách zadného kolesa. Spoločne s odhalenou konštrukciou rúrkového rámu môžu pripomínať **klasické motorky v štýle 60. a 70. rokov 20. storočia**.
Zásadný odklon od tradičných riešení však predstavujú elektromotory uložené priamo v kolesách. Ethec je vďaka tomu jedným z mála motocyklov, ktorý sa môžu pochváliť **pohonom obidvoch kolies**. Predný elektromotor je zodpovedný aj za to, že pri spomaľovaní a brzdení motorka rekuperuje energiu a čiastočne tak dobíja batérie ešte počas jazdy.
**Elektromotory disponujú výkonom 22 kW**. Lítium-iónové batérie sú rozdelené do dvojice blokov a disponujú kapacitou 15 kWh. Umožňujú **dojazd 400 kilometrov** na jedno nabitie a dobíjanie údajne trvá iba okolo hodiny. Okrem dizajnu motocykla je zaujímavé aj jeho zavesenie s odpružením predného kolesa. Použitý systém je modernou interpretáciou **riešenia používaného u motocyklov v 20. a 30. rokoch 20. storočia**. Ethec predstavuje predovšetkým zaujímavý školský projekt a o jeho sériovej výrobe sa nehovorí, ale rozhodne nie je vylúčená.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.