Aktuality

Kia Sportage sa bude predávať ako naftový hybrid s manuálnou prevodovkou, poznáme termín predaja a podrobnosti

Hybridná technológia KIA EcoDynamics+
Hybridná technológia KIA EcoDynamics+
Hybridná technológia KIA EcoDynamics+
Hybridná technológia KIA EcoDynamics+

Kia sa ukazuje vo výbornom svetle. Avizuje, že do svojich automobilov začne integrovať doplnkový elektrický pohon EcoDynamics+, ktorý vie skombinovať aj s naftovým motorom a tiež s automatickou i manuálnou prevodovkou. Najprv sa dočkáme hybridného esúvečka Sportage, potom aj Ceedu.

Prelomovým modelom značky Kia je celkom nepochybne športový liftback Stinger, avšak ani aktuálne Ceed a Sportage majú čo ponúknuť nielen v otázke dizajnu, ale aj jazdných vlastností, bezpečnosti, komfortu i techniky. Najnovšia správa od Kie zameraná na rozvoj elektrifikovaných pohonov je o to pôsobivejšia, že sa do roku 2025 dotkne celkovo až 16 modelov, medzi prvými práve Sportageu a Ceedu.

Kia Sportage EcoDynamics+ sa objaví v predaji už od druhého polroka 2018, teda za niekoľko mesiacov. Druhým modelom, ktorý prinesie novú hnaciu jednotku v roku 2019, bude nová Kia Ceed tretej generácie.

Nová KIA Ceed už schádza z výrobných liniek v Žiline

Novinky s hybridným pohonom sú súčasťou stratégie značky Kia elektrifikovať svoje pohony

Hybridná Kia Sportage bude disponovať naftovým motorom a manuálnou alebo automatickou prevodovkou a elektromotorom, ktorý bude čerpať energiu zo 48-voltového akumulátora. Tá sa bude dobíjať nie prostredníctvom kábla, ale iba princípom rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní automobilu. Takzvaný mild-hybrid pomôže znížiť emisie oxidu uhličitého o 4 až 7 percent a, samozrejme, aj spotrebu paliva.

Hybridná technológia KIA EcoDynamics+
Hybridná technológia KIA EcoDynamics+

Mild-hybridná technológia obsahuje kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,46 kWh a  polohybridný štartér MHSG. Elektronickým riadením generátora MHSG pomocou meniča sa systém plynulo prepína medzi dvoma režimami „motor“ a „generátor“. Ak má akumulátor dostatočný náboj, spaľovací motor sa počas spomaľovania a brzdenia automaticky vypne. Systém MHSG potom môže motor opäť bez problémov naštartovať, a to v každej situácii – stačí, ak vodič zošliapne plynový pedál.

Zaujímavosťou je, že EcoDynamics+ umožňuje implentáciu do všetkých súčasných motorizácií výrobcu. Uvedenie novej 48-voltovej hnacej jednotky na trh znamená, že spoločnosť Kia je prvým výrobcom, ktorý v celom svojom modelovom rade ponúkne zákazníkom hybridnú, plug-in hybridnú, plne elektrickú a aj 48-voltovú technológiu. Do roku 2025 plánuje spoločnosť uviesť na trh 16 vozidiel s vyspelou hnacou sústavou: päť nových hybridov, päť plug-in hybridov, päť elektrických vozidiel a v roku 2020 aj nové elektrické vozidlo na palivové články.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie