Audi zhmotnilo auto z hry na Playstation, e-tron Vision Gran Turismo

Elektrický superšport pre Formulu E sa predviedol popri dlho očakávanom elektromobile Audi e-tron.
Vydané  Text: 

9. až 12. mája sa na jazere Wörthersee konalo ďalšie stretnutie priaznivcov GTI, medzi ktorými sa okrem iného predviedol aj prototyp elektromobilu Audi e-tron. Športové elektrické SUV sa ukázalo prekvapivo aj s iným koncepčným automobilom Audi e-tron Vision Gran Turismo.

V tomto roku sa stretnutie GTI na jazere Wörthersee uskutočnilo už tridsiaty raz. Ako vždy, väčšina účastníkov a fanúšikov sa objavila na mieste ešte pred oficiálnym začiatkom podujatia. A patrilo medzi nich aj Audi. Do rakúskeho Reifnitzu prišli štyri prstence so svojím úplne prvým plne elektrickým modelom – prototypom esúvečka Audi e-tron, ktoré pôvodne odhalilo ešte na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.
Elektrický crossover bol aj tentokrát pokrytý špeciálnou kamuflážou, ale automobil odhalil celý svoj dizajn viac menej už v Ženeve. Ingolstadtský elektromobil zaujme okrem dizajnu aj avizovaným dojazdom 400 km (podľa štandardov WLTP) a pohonom všetkých kolies quattro. Rovnako ako pri iných automobiloch, aj elektrický e-tron bude disponovať voliteľnou výbavou v podobe ťažného zariadenia, ktoré výrobca predviedol aj prakticky, i keď opačnom garde – na podujatie ho dotiahol iný elektrický koncept e-tron Vision Gran Turismo.
Produkčná verzia Audi e-tron je prvým vozidlom na trhu, ktoré je možné na vybraných staniciach nabíjať výkonom až 150 kW. Elektrické SUV bude pripravený na ďalšiu jazdu za 30 minút. Jeho lítium-iónová batéria podľa predpoklady cyklu WLTP poskytujú dojazd viac ako 400 kilometrov, výrobca však neodhaľuje, do akej miery sa batérie dobijú za uvedenú polhodinu. Nabíjanie na domácej trojfázovej zásuvke potrvá približne 8,5 hodiny.
Audi e-tron Vision Gran Turismo
„Stánok“ automobilky obsiahol aj koncepčný automobil Audi e-tron Vision Gran Turismo. Pôvodne bol vytvorený výlučne vo virtuálnom svete pre pretekársku hru na PlayStation 4, teraz nadobudol fyzické kontúry. Svoje schopnosti bude demonštrovať na sérii pretekov pre autá na elektrický pohon Formula E v Ríme – avšak nebude pretekať, Audi e-tron Vision Gran Turismo tam poslúži ako „pretekárske taxi“, ktorého schopnosti výrobca predviedol práve dotiahnutím crossoveru e-tron.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.