Rok 2017 sa na Slovensku niesol v znamení výrazného nárastu predaja SUV-čiek a vyššej strednej triedy. Teraz poznáme aj konkrétne čísla jednotlivých výrobcov.
V priebehu roka 2017 sa na Slovensku zaregistrovalo celkovo 96 085 nových automobilov kategórie M1 (osobné automobily). Najmenej sa darilo značkám Mahindra a Maserati, ktoré predali po 14 a 17 kusov nových áut. Naopak mimoriadne úspešné boli predaje v značkách Škoda, Volkswagen, Hyundai, KIA či Peugeot. Prekvapivo veľa sa predalo aj Mercedesov a BMW. A Škoda predala každý deň v roku priemerne viac ako 50 áut!
TOP10 predávaných autoznačiek na Slovensku za rok 2017 (ZAP SR)
Miesto
Značka áut
Počet predaných kusov
Trhový podiel
#1
Škoda
18907
19,68%
#2
Volkswagen
9066
9,44%
#3
Hyundai
7217
7,51%
#4
KIA
6857
7,17%
#5
Peugeot
5124
5,33%
#6
Suzuki
4785
4,98%
#7
Dacia
4433
4,61%
#8
Opel
4291
1,80%
#9
Toyota
4249
4,42%
#10
BMW
3507
3,65%
Celkové predaje nových áut na Slovensku za rok 2017 (ZAP SR)
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Nový Opel Astra prichádza okrem klasických motorizácií aj s výkonným plug-in hybridným pohonom. Navonok pritom takmer vôbec neupozorňuje na to, že dokáže prejsť až 61 kilometrov na elektrinu a vyslovene tak šetriť peniaze.
Pod takýmto názvom vytvorili Ivan a Dávid Popovičovci seriál večerníčkov pre deti, kde predstavili najzaujímavejšie vynálezy 20. storočia. Keby natiahli záber o pár rokov, isto by sa im do ich prehľadu zmestilo aj Piaggio MP3, ktoré teraz už môžete šoférovať aj s vodičským preukazom skupiny B.
Honda Civic prichádza v ďalšej generácii. Už sa vzdala divokých tvarov vysokej siedmej generácie aj mimozemského UFO pôvodu ôsmej a deviatej generácie. Povedať však, že by bola nudná, vôbec nemôžeme. Jej príťažlivosť sa posunula niekam inam.
Je leto, tak prečo si nevyraziť k moru a pritom nevyvrátiť všetky mýty odporcov elektromobility. Presne to sme sa rozhodli urobiť pri našom výlete Škodou Enyaq Sportline iV 80x do chorvátskeho mesta Pula.