Jeep Cherokee omladol. Zmeny sú malé, ale zásadné

Dizajn a interiér nového džípu si môžete pozrieť ešte pred premiérou plánovanou na autosalón v Detroite.
Vydané  Text: 

Značka Jeep modernizovala svoj model Cherokee, ktorý v portfóliu automobilky vždy tak trocha vytŕčal pre svoj nezvyčajný dizajn. Jeho najnovšia podoba zjemnila výraznú atypickú prednú masku natoľko, že pôsobí vyvážene a zdanlivo odolnejšie. Zmena je občas naozaj dobrá.

Jeep Cherokee sa vyrába nepretržite od roku 1974, pričom postupne jeho výrobu preberali firmy American Motors (1974-1986), Chrysler Corporation (1987-1998), DaimlerChrysler (1999-2007), Chrysler LLC (2007-2009), Chrysler Group LLC (2009-2014) a napokon Fiat Chrysler Automobiles US (2014-súčasnosť). Prvé dve generácie Cherokee boli typicky hranaté a robustné off-roady, výraznejšie sa zmenili až v roku 2001, keď sa začala vyrábať tretia generácia známa aj ako Jeep Liberty. Cherokee (Liberty) nadobudlo okrúhle predné svetlomety, celkovo vozidlo pripomínalo Wrangler. Od roku 2007 sa štvrtá generácia predstavila s úpravou dizajnu, ktorá okrúhle svetlomety a kruhové motívy nahradila hranami a vozidlo získalo nepomerne modernejší zovňajšok. Štvrtá generácia Jeepu Cherokee sa po úprave predávala aj ako Dodge Nitro, vybavená bola 2,8- a 3,7-litrovými motormi s možnosťou vybavenia automatickou prevodovkou Mercedes-Benz W5A580.
Vývoj Jeepu Cherokee zľava doprava: 1. generácia (foto CZmarlin), 2. generácia (foto: IFCAR), 3. generácia (foto: OSX) a 4. generácia (foto: IFCAR)
Najvýraznejšia zmena prišla v roku 2013 s uvedením piatej generácie, ktorá pre Cherokee znamenala nadobudnutie výrazne moderného šatu s úzkymi horizontálnymi svetlometmi a takmer úplným opustením hranatých motívov. Teraz, na prelome rokov 2017/2018, sa dočkávame faceliftu tejto piatej generácie, ktorá výrazné črty Cherokee zjemňuje.
5. generácia Jeepu Cherokee (hore rok uvedenia 2013, dole facelift 2018)
Jeep na Cherokee zmenil pozície predných svetlometov, denné LED svietenie dostalo o niečo estetickejšie prevedenie s prepracovanejším tvarom a celá predná maska pôsobí uhladenejšie, voľnejšie. Spoločne s mestskou verziou sa Cherokee predstavuje a v tej odolnejšej, ktorá spodnú polovicu prednej masky a časť kapoty prekrýva ochranným plastom. Nové stredne veľké SUV zažije svoju premiéru na autosalóne v Detroite už v januári 2018 (13.-28.1.2018).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.