Prvá jazda na BMW 6GT: Zabudnite na radu 5GT, toto je vyššia liga
Pred niekoľkými dňami sme priniesli naše prvé postrehy z jazdy na novom BMW X3 30d xDrive s paketom M, dnes sa budeme venovať odlišnému automobilu: BMW 6 GT.
Vydané Text: Erik Stríž
ILUSTRAČNÉ FOTO, Prvá jazda na BMW 6GT (2017) Autoviny.sk
Výrazne estetická modelová trieda 6 GT stanovuje latku kvality vysoko a subjektívne hodnotíme, že sa v porovnaní s predchádzajúcou triedou 5 GT posunula o značný krok vpred. Nejde síce o rozdiely, ktoré by šokovali, aj predtým bolo Gran Turismo výstavnou skriňou automobilky a delilo ju iba veľmi málo od luxusnej lumuzíny radu 7.
Teraz sa 6 GT k sedmičke blíži ešte viac a pýtame sa, prečo by si mal niekto kúpiť limuzínu, keď môže mať Gran Turismo s rovnako príťažlivým dizajnom? Úlohu bude zohrávať cena a charakter. BMW 7 sa predáva za ceny od 87 600 eur vyššie, základná cena 630d xDrive Gran Turismo je 70 850 eur. Necelých 17-tisíc eur navyše nie je zanedbateľný rozdiel, hrá v prospech radu 6.
Testovaný model stál na 20-palcových kolesách s diskami M Doppelspeiche 648 Bicolor, disponoval brzdami paketu M, koženým volantom a pohonom všetkých štyroch kolies. V spojení s naftovým motorom je to veľmi presvedčivá kombinácia a hoci prvé kilometre za volantom pripomínajú plavbu loďou, pri správnom ovládaní automatickej prevodovky a akceleračného pedála možno z 6GT razom stvoriť beštiu.
Pocitu plavby sa síce nezbavíte, Gran Turismo nedáva pocítiť kontakt s vozovkou aj napriek tomu, že na nej drží bez najmenšieho náznaku straty agility a kontroly.
Na bežnej ceste sa nám nepodarilo siahnuť na limity Gran Turisma, to bude naša domáca úloha až počas štandardného redakčného testu. A o tom, že si to 6 Gran Turismo priam pýta, svedčí aj automaticky vysúvateľné zadné krídlo, ktoré počas rýchlej jazdy zlepšuje vztlak a zlepšuje agilitu vozidla.
Prioritou BMW očividne bolo dosiahnuť čo najvyššiu mieru komfortu, je tomu podriadený posed na sedadlách, podvozok v štandardnom jazdnom režime i reakcie motora na pokyny vodiča. Naftový motor pracuje prekvapivo kultivovane a ticho, ani v nízkych otáčkach do interiéru neprenikajú žiadne vibrácie a zvuk dusiaceho sa motora.
Doba, kedy priaznivci benzínových motorov ohovárali naftové pre ich nekultivovanosť a hlučnosť, je už dávno preč.
Osobne to vidím tak, že neohrozenosť limuzíny radu 7 je minulosťou, 6GT možno považovať za plnohodnotnú alternatívu k limuzíne, v tomto prípade o podstatný kus lacnejšiu a praktickejšiu pre karosárske prevedenie v štýle liftback.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk