Prvá jazda na BMW 6GT: Zabudnite na radu 5GT, toto je vyššia liga

Pred niekoľkými dňami sme priniesli naše prvé postrehy z jazdy na novom BMW X3 30d xDrive s paketom M, dnes sa budeme venovať odlišnému automobilu: BMW 6 GT.
Vydané  Text: 

Keď v roku 2008 automobilka predviedla koncept s názvom 5-Series Gran Turismo, vzbudila tým pomerne pozitívne ohlasy. Prekvapujúce bolo, že produkčná verzia z roku 2009 bola prakticky totožná s konceptom. 5GT sa dočkalo modernizácie potom v roku 2013 (pre modelový rok 2014) a pre automobil to bol jeho finálny a posledný dizajn. Vo svojej novej generácii sa komfortné Gran Turismo posúva o celú modelovú triedu vyššie. BMW 6 Gran Turismo však nie je iba o zmene čísla, je to prepracované vozidlo s o triedu vyšším komfortom i charakterom. Dostali sme príležitosť vyskúšať na okresných cestách variant 630d. Ide o verziu s naftovým motorom so zdvihovým objemom motora 2993 cm3, maximálnym výkonom 195 kW a priemernou spotrebou 5,9 l/100 km. Celková cena tohto modelu, vrátane príplatkovej výbavy a rozšírenej záruky Repair Inclusive 3 roky/200 000 km, dosiahla 112 002 eur, z toho šialených 41 152 eur padlo iba za vnútorné vybavenie a doplnky. Napríklad za BMW Executive Drive si predajca pýta závratných 4031 eur – že čo to je? Také nastavenie podvozka, ktoré umožňuje ešte lepšiu dynamiku v spojení s vysokým komfortom, Executive Drive Pro sa ponúka aj v rade 7. Tieto desaťtisíce bolo cítiť, ale oprávnene sa pýtame, čo 6GT ponúkne v základe? Za štyridsaťtisíc predsa nie je problém spraviť interiér pohodlným a exkluzívnym.
ILUSTRAČNÉ FOTO, Prvá jazda na BMW 6GT (2017) Autoviny.sk
Výrazne estetická modelová trieda 6 GT stanovuje latku kvality vysoko a subjektívne hodnotíme, že sa v porovnaní s predchádzajúcou triedou 5 GT posunula o značný krok vpred. Nejde síce o rozdiely, ktoré by šokovali, aj predtým bolo Gran Turismo výstavnou skriňou automobilky a delilo ju iba veľmi málo od luxusnej lumuzíny radu 7. Teraz sa 6 GT k sedmičke blíži ešte viac a pýtame sa, prečo by si mal niekto kúpiť limuzínu, keď môže mať Gran Turismo s rovnako príťažlivým dizajnom? Úlohu bude zohrávať cena a charakter. BMW 7 sa predáva za ceny od 87 600 eur vyššie, základná cena 630d xDrive Gran Turismo je 70 850 eur. Necelých 17-tisíc eur navyše nie je zanedbateľný rozdiel, hrá v prospech radu 6.
Testovaný model stál na 20-palcových kolesách s diskami M Doppelspeiche 648 Bicolor, disponoval brzdami paketu M, koženým volantom a pohonom všetkých štyroch kolies. V spojení s naftovým motorom je to veľmi presvedčivá kombinácia a hoci prvé kilometre za volantom pripomínajú plavbu loďou, pri správnom ovládaní automatickej prevodovky a akceleračného pedála možno z 6GT razom stvoriť beštiu. Pocitu plavby sa síce nezbavíte, Gran Turismo nedáva pocítiť kontakt s vozovkou aj napriek tomu, že na nej drží bez najmenšieho náznaku straty agility a kontroly. Na bežnej ceste sa nám nepodarilo siahnuť na limity Gran Turisma, to bude naša domáca úloha až počas štandardného redakčného testu. A o tom, že si to 6 Gran Turismo priam pýta, svedčí aj automaticky vysúvateľné zadné krídlo, ktoré počas rýchlej jazdy zlepšuje vztlak a zlepšuje agilitu vozidla.
Prioritou BMW očividne bolo dosiahnuť čo najvyššiu mieru komfortu, je tomu podriadený posed na sedadlách, podvozok v štandardnom jazdnom režime i reakcie motora na pokyny vodiča. Naftový motor pracuje prekvapivo kultivovane a ticho, ani v nízkych otáčkach do interiéru neprenikajú žiadne vibrácie a zvuk dusiaceho sa motora. Doba, kedy priaznivci benzínových motorov ohovárali naftové pre ich nekultivovanosť a hlučnosť, je už dávno preč. Osobne to vidím tak, že neohrozenosť limuzíny radu 7 je minulosťou, 6GT možno považovať za plnohodnotnú alternatívu k limuzíne, v tomto prípade o podstatný kus lacnejšiu a praktickejšiu pre karosárske prevedenie v štýle liftback.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?