Lexus začal predávať autá s kamerami namiesto spätných zrkadiel: pozrite sa, ako to funguje

Novinka sa dá zakúpiť zatiaľ kúpiť iba v Japonsku, ide však o veľký technologický míľnik.
Vydané  Text: 

Keď sa v autách začali objavovať prvé virtuálne kokpity, respektíve veľké farebné displeje namiesto analógových ukazovateľov, bola to veľká vec. Mala a dodnes má svojich odporcov, postupne sa však dostáva aj do lacnejších automobilov a najnovšie môžete virtuálny kokpit nájsť aj vo Volkswagene Polo, ktoré začína s cenou už na 10 990 eur. Podobný scenár zrejme čaká technológia kamier a displejov nahradzujúcich spätné zrkadlá na automobiloch. Ako prvý sa nasadiť do komerčnej ponuky odhodlal japonský Lexus, pričom na domácom trhu sa predáva ako doplnková výbava k modelu LS. Lexus LS sa dnes vyrába už vo svojej piatej generácii, ide o obrovskú limuzínu s výrazne nadštandardným komfortom.

Zrkadlový displej

Lexus je z technologickej inovácie doslova nadšený. „Digitálne zrkadlo ukazuje pohľad zo zadnej kamery na displeji, zabudovanom do celkom zvyčajného spätného zrkadla. Táto zdanlivo drobná vymoženosť má v skutočnosti obrovský význam, pretože umožňuje vodičovi vidieť obraz nezaclonený hlavami cestujúcich,“ uvádza sa v slovenskej tlačovej správe a pokračuje: „Kamera zlepšuje viditeľnosť aj v noci, v daždi a navyše ukazuje panoramatický záber. Ak však niekto uprednostňuje tradičný režim, napríklad počas slnečného dňa, môže si mechanicky nastaviť bežný režim práce zrkadla.“ Digitálne spätné zrkadlo sa dá zabezpečiť z internetu ako doplnková výbava pre takmer akékoľvek auto. Na niektorých e-shopoch sa cena kompletu digitálneho zrkadla a kamery pohybuje na úrovni iba niekoľkých desiatok eur. Takýto set si stačí namontovať na auto, zapojiť ho správne do elektrickej siete vozidla a používať. Aby však takéto riešenie využila niektorá veľká automobilka, v prvom rade musí mať všetko dôsledne otestované a overené, že takýto prvok nespôsobí vodičovi problémy. Digitálne spätné zrkadlo od výrobcu musí pracovať spoľahlivo, vždy a všade, tie čínske digitálne „späťáky“ vám odídu po niekoľkých mesiacoch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.