Máme cenu najvýkonnejšieho Civicu v histórii. Začína ďalej, než kde bežný Civic končí a nemá automat.

V štandardnej výbave však obsiahne veľký balíček techniky a výrazný charakter k nej ako bonus.
Vydané  Text: 

Slovenské zastúpenie značky Honda zverejnilo cenník nového Civic TypeR, najvýkonnejšej športovo orientovanej verzie moderného hatchbacku. S motorom 2.0 VTEC TURBO nebude stáť menej ako 34 290 eur a nebude doň možné montovať automatickú prevodovku (resp. CVT prevodovku). Fanúšikovia motošportu vedia oceniť výhody poctivého 6-stupňového manuálu so samosvorným diferenciálom. V štandardnej výbave však obsiahne prekvapivo veľký balíček techniky.

Honda Civic TypeR sa na Slovensku riadi cenníkom platným od 1.6.2017 a ponúka sa v dvoch variantoch, oboch s obsiahnutým motorom 2.0 VTEC TURBO: konkrétne ide o verzie TypeR a TypeR GT. Za prvé zákazníci zaplatia 34 290 eur, za GT až 36 990 eur. Ide o nemalé ceny, iba pred niekoľkými týždňami sme dotestovali krásny Civic Sedan s prevodovkou CVT a širokou paletou techniky za vyše 28-tisíc. TypeR je však iná káva, oveľa silnejšia a intenzívnejšia, ktorá nepatrí do rúk každému. **Honda Civic TypeR (34 290 eur)** 6-stupňová manuálna prevodovka výkon 235 kW / 320 k spotreba 7,7 l/100 km emisie CO2 176 g/km **Honda Civic TypeR GT (36 990 eur)** 6-stupňová manuálna prevodovka 235 kW / 320 k spotreba 7,7 l/100 km emisie CO2 176 g/km


Dôležité čísla

Zaujímavosťou je, že vývoj modelu Type R prebiehal súčasne s novým štandardným hatchbackom Civic, čo bolo výhodné pre dynamiku oboch vozidiel, tvrdí Honda a pokračuje samochválou o výkone vozidla: Maximálny výstupný výkon motora VTEC TURBO s objemom 2,0 litra je 320 koní pri 6 500 ot./min., maximálny krútiaci moment je 400 Nm od 2 500 ot./min. do 4 500 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrýchli len za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu maximálnu rýchlosť 272 km/h. Dosahuje teda najväčšie zrýchlenie a je aj najrýchlejším automobilom vo svojej triede. Je to taktiež najrýchlejší model Type R vôbec, ktorý na okruhu Nürburgring Nordschleife dosiahol čas 7 min 43,8 s. Začiatok výroby nového modelu Type R je naplánovaný na leto roku 2017 v závode Honda of the UK Manufacturing (HUM) vo Swindone, ktorý je globálnym výrobným centrom pre desiatu generáciu hatchbacku Civic. Pre americký trh je nezvyčajné, že sa TypeR bude predávať pod značkou Honda a nie Acura, čo bude pre Američanov trocha mätúce.


Technika pre jazdu

Nový Civic TypeR je postavený na prispôsobiteľnom podvozku s adaptívnymi tlmičmi na všetkých kolesách, ktorý umožňuje výraznú zmenu nastavenia podľa toho, ktorý z jazdných režimov si vodič vyberie. Má úplne nové odpruženie vpredu so vzperou MacPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. Nový systém dokáže redukovať stredovú odchýlku o 19 mm a počiatočný odklon o 1,0 stupňa, vďaka čomu TypeR minimalizuje pohyb volantu vplyvom krútiaceho momentu motora pri silných záberoch. S cieľom zvýšiť tuhosť a znížiť hmotnosť, sú vzpery spodných ramien a kĺby vyrobené z vysokopevnostného hliníka, viacprvkové zavesenie prispieva k výraznému vylepšeniu stability pri brzdení. V porovnaní s predchádzajúcim Civicom TypeR je novinka o 16 kilogramov ľahšia, pritom o 165 mm dlhší, 36 mm nižší a 2 mm širší. Torzná tuhosť je zvýšená o 37% a pevnosť statického ohýbania je vyššia o 45%. Koeficient odporu sa znížil o 3%. Zaujímavosťou je, že Civic TypeR je vybavený tromi koncovkami výfuku. Štandardný rozmer pneumatík je 245/30 ZR20, objem batožinového priestoru 420 / 786 litrov.


Rozdiel vo výbavách

Výbava je v prípade TypeR naozaj rozsiahla, kompletný prehľad nájdete v oficiálnych materiáloch značky Honda. To, čo tvorí podstatný cenový rozdiel vyše 2-tisíc eur medzi TypeR a TypeR GT, je iba nasledovné: výkonnejší audiosystém (465 W vs. 180 W) parkovacie senzory (TypeR ich nemá, ani sa nám to nechce veriť!) systém Honda CONNECT 2 s navigáciou (TypeR je bez navigácie) stierače s dažďovým senzorom elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá aj s ovládaním na kľúči Je teda otázne, či vám navigácia, silnejší zvuk a parkovacie senzory stoja za viac ako dvetisíc papierov. Je potrebné podotknúť, že hoci TypeR parkovacie senzory nemá, je v štandardnej výbave vybavený cúvacou kamerou, ktorá ich vie vo veľkej miere nahradiť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.