Lada chce s Vestou dobyť Európu, predstavila praktické kombi aj verziu Cross!
Aké sú však reálne šance?

Asi najvýznamnejším výsledkom tejto spolupráce je model Vesta, ktorý využíva aj aliančnú techniku. Pred pár dňami sme sa dočkali aj nových verzií SW a Cross. Základná verzia SW ponúkne 4410 milimetrov na dĺžku, 1764 milimetrov na šírku a 1512 milimetrov na výšku. Cross je vďaka ochranným plastom o 21 milimetrov širší a 20 milimetrov vyšší. Rázvor náprav je všade rovnaký – 2635 milimetrov. Interiér už rozhodne nepripomína Dobšinskú ľadovú jaskyňu, palubná doska má moderný tvar aj ozdobné prvky. Vo výbave nebude chýbať klimatizácia, palubný počítač, rádio či vyhrievanie sedadiel a čelného skla. Určite mnohých poteší aj svetlá výška (178/203 milimetrov vo verzii SW/Cross), ktorá zabezpečí veľmi dobrú priechodnosť terénom.
Základnou motorizáciou bude overená atmosférická benzínová 1,6ka s výkonom 78 kW a krútiacim momentom 148 Nm. Časom by sme sa mali dočkať výkonnejšej motorizácie o objeme 1,8 litra. Naftový agregát v ponuke nehľadajte.
Zatiaľ to neznie vôbec zle, čo poviete? Jeden problém by sme tu však našli, no netýka sa samotných áut, ale distribúcie. Takmer nulová komunikácia importéra s médiami a fakt, že na posledný model sme museli čakať viac ako rok, nepridáva značke na popularite. Podľa neoverených správ uvidíme modely SW a Cross až koncom budúceho roka, čo je ako prísť na prvé rande o tri hodiny neskôr. Záujem o tieto vozidlá v súčasnosti rastie, no len málokto je obdarený potrebnou trpezlivosťou, a tak väčšina aj tak skončí v predajni príbuznej Dacie.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!