Lada chce s Vestou dobyť Európu, predstavila praktické kombi aj verziu Cross!

Aké sú však reálne šance?
Vydané  Text: 

V súčasnosti je Lada stále takým malým tajomstvom, čo je škoda. Nové modely totiž vôbec nevyzerajú zle. Ďakovať môžeme v prvom rade značkám Renault a Nissan, ktoré sa rozhodli Ladu vytiahnuť z červených čísel a včleniť ju do svojej aliancie.


Asi najvýznamnejším výsledkom tejto spolupráce je model Vesta, ktorý využíva aj aliančnú techniku. Pred pár dňami sme sa dočkali aj nových verzií SW a Cross. Základná verzia SW ponúkne 4410 milimetrov na dĺžku, 1764 milimetrov na šírku a 1512 milimetrov na výšku. Cross je vďaka ochranným plastom o 21 milimetrov širší a 20 milimetrov vyšší. Rázvor náprav je všade rovnaký – 2635 milimetrov. Interiér už rozhodne nepripomína Dobšinskú ľadovú jaskyňu, palubná doska má moderný tvar aj ozdobné prvky. Vo výbave nebude chýbať klimatizácia, palubný počítač, rádio či vyhrievanie sedadiel a čelného skla. Určite mnohých poteší aj svetlá výška (178/203 milimetrov vo verzii SW/Cross), ktorá zabezpečí veľmi dobrú priechodnosť terénom.


Základnou motorizáciou bude overená atmosférická benzínová 1,6ka s výkonom 78 kW a krútiacim momentom 148 Nm. Časom by sme sa mali dočkať výkonnejšej motorizácie o objeme 1,8 litra. Naftový agregát v ponuke nehľadajte.


Zatiaľ to neznie vôbec zle, čo poviete? Jeden problém by sme tu však našli, no netýka sa samotných áut, ale distribúcie. Takmer nulová komunikácia importéra s médiami a fakt, že na posledný model sme museli čakať viac ako rok, nepridáva značke na popularite. Podľa neoverených správ uvidíme modely SW a Cross až koncom budúceho roka, čo je ako prísť na prvé rande o tri hodiny neskôr. Záujem o tieto vozidlá v súčasnosti rastie, no len málokto je obdarený potrebnou trpezlivosťou, a tak väčšina aj tak skončí v predajni príbuznej Dacie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.