6-dňový štrajk vo Volkswagene prinesie 14-percentné navýšenie výplat

Zvýšenie platov o 14,12 percenta bude prebiehať postupne, potrvá až do novembra 2018.
Vydané  Text: 

O štrajku zamestnancov bratislavskej výroby Volkswagenu sme informovali [ešte minulý týždeň](http://www.autoviny.sk/novinky/116972/zamestnanci-volkswagenu-dnes-strajkuju-ziadaju-narast-platov-o-16-percent). Vtedy sme uvádzali, že predstavitelia Moderných odborov Vokswagenu boli ochotní štrajkovať aj dva dni, nakoniec sa však výroba zastavila až na šesť dní. Koniec štrajku nastal 26.6.2017 o 5:59 hodine, výroba sa začala dnes o 6:00 hodine.

Tento prístup Moderných odborov Volkswagenu fungoval. Manažment závodu musel prijať novú kolektívnu zmluvu s kompromisom, v ktorej sa zaviazal zamestnancom zvýšiť platy o 14,12 percenta a vyplatiť každému zamestnancovi jednorazový bonus k júnovej výplate vo výške 500 eur. Pôvodne chceli odbory zvýšenie miezd o 16 percent. Zvýšenie platov o 14,12 percenta bude prebiehať postupne, potrvá až do novembra 2018. V priebehu tohto roka sa platy zvýšia iba o 4,7 percenta, od 1. januára 2018 opäť o 4,7 percenta a napokon od 1. novembra 2018 o zvyšných 4,1 percenta. Na internete sa šíria komentáre nespokojných zamestnancov, ktorí tvrdia, že 4,7+4,7+4,1 percenta je dovedna iba 13,5 percenta. Je však potrebné uvedomiť si, že ide o postupné čiastkové zvýšenia, pričom každé ďalšie navýšenie počíta s už predtým zvýšenou mzdou. Správny prepočet je teda 1.047×1.047×1.041 = 1.14115 = 14,115%. Iní komentujúcu upozorňujú na to, že Moderné odbory Volkswagenu nakoniec nedojednali podmienky, ktoré pôvodne sľubovali a dávajú to za vinu Zoroslavovi Smolenickému, predsedovi výboru organizácie MOV (Moderné odbory Volkswagen). Pripomínajú tiež nespokojnosť s úpravami prestávok pre zamestnancov. Nová kolektívna zmluva je uzatvorená do 31. augusta 2019, dokedy platia aj uvedené navýšenia miezd.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?