Autosalón v Ženeve 2024 naživo

Nová Dacia Duster naživo: Toto sme od Dacie naozaj nečakali, značka povýšila na novú úroveň

V stánku automobilky Dacia s rozlohou 900 m2 sa prezentuje nový Duster, Spring a prototyp Dakar: Sandrider.
Populárne malé SUV Duster má za sebou významný kvalitatívny skok vpred, okrem dizajnu sa podstatných vylepšení dočkal aj interiér.
Autorom fotografií je Rudolf Banecký.

Dacia Duster je skutočne úspešným projektom. Od roku 2010 sa vyrobilo viac ako 2,2 milióna kusov a prvá generácia vydržala celých 7 rokov, kým v roku 2017 neprišiel na trhy Duster druhej generácie. Už ten verejnosť považovala za prekvapivo priestranný, dobre jazdiaci a pritom stále lacný model SUV, ktoré si získalo sympatie azda všetkých typov motoristov.

Najnovšia tretia generácia modelu Duster, vyvinutá na platforme CMF-B, predstavuje svoj robustnejší a asertívnejší dizajn, ako aj ponuku motorov: LPG ECO G100, HYBRID 140 a mild-hybridný 48V TCe 130, ktorý je k dispozícii s pohonmi 4×2 aj 4×4, aby čo najlepšie vyhovoval potrebám zákazníkov.

So štartovacou cenou nižšou ako 20 000 € zostáva tento nový Duster rodinným SUV, ktoré ponúka podľa slov výrobcu najlepší pomer ceny a výkonu vo svojej kategórii.

Naša prvá osobná skúsenosť s novou Daciou Duster je vskutku pozitívna. Prezentované modely Duster v zelenom, pieskovom a modro-sivom laku pôsobia vďaka mohutnej prednej časti s horizontálnymi LED svetlami denného svietenia skoro luxusne. Vizuálne zdvihnutá predná maska s nápadnou ochranou spodných partií pozýva k jazde v teréne, ide však o esteticky dobre vymyslený nárazník – maska chladiča je totiž vizuálne potlačená do úzadia spoločne s prednými hmlovými svetlometmi.

V stánku automobilky Dacia mal prezentovaný Duster na streche naložený nápadný náklad, čím chce výrobca zdôrazniť praktický charakter svojho nového SUV.

Interiér vozidla pripomína odchádzajúcu generáciu modelu Duster, miesto v ňom našla veľká 10-palcová dotyková obrazovka s miernym náklonom k vodičovi, ktorá združuje ovládanie viacerých funkcií vozidla do digitalizovanej podoby.

Dacia Duster sa na náš trh dostane budúci rok a cena základnej verzie by nemala presahovať 20-tisíc eur.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk