INTERVIEW

Spájame sa s klientmi / Rozhovor s Geraldine Ingham, riaditeľkou Range Rover

Geraldine Ingham sa tento rok postavila na čelo Range Rover v rámci vytvorenia jednotlivých značiek koncernu JLR. Zhovárali sme sa s ňou o najbližších plánoch a o tom, aké novinky pripravujú pre zákazníkov.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 12/2023
Vydané  Text: 

Koncern Jaguar Land Rover sa tento rok rozdelil a zastrešuje samostatné značky Jaguar, Range Rover, Defender a Discovery. Prečo sa to udialo a čo od toho očakávate?

Považujeme to za prirodzený vývoj vecí. Mnoho ľudí už predtým vnímali jednotlivé značky ako samostatné a týmto sme to sprehľadnili. Napríklad aj tým, že sa im budú jednotlivé modely jednoduchšie spájať so značkami. Zároveň sa každý riaditeľ značky môže presne zameriavať na rozvoj značky na konkrétnych trhoch, ako aj na priamejšiu komunikáciu s klientmi.

Očakávate, že to prinesie aj lepšiu rozpoznateľnosť značiek a lepšie predaje vozidiel?

Myslím si, že klienti dostanú oveľa viac toho, čo od jednotlivých značiek očakávajú. Svet luxusných značiek sa dnes intenzívnejšie zaujíma o zapojenie klientov a lepšiu interakciu s nimi. Preto aj my chceme odstrániť možné nejednoznačnosti vo vnímaní značiek a priniesť naším klientom spojenie s naozajstným luxusom, ktoré presahuje čisto automobilový priemysel a zasahuje aj do módy, gastronómie a wellnessu v podobe Range Rover House. Naopak, Defender sa zameriava skôr na dobrodružné zážitky v teréne. V celom tomto rozdelení vidíme veľký potenciál na zlepšenie vnímania značiek našimi zákazníkmi.

Medzi dôležité témy automobilového priemyslu sa radí elektrifikácia. Range Rover už ponúka plug-in hybridné vozidlá. Akým pohonom sa budete venovať do budúcna?

Môžeme očakávať aj plne elektrický Range Rover? Elektrifikáciu považujeme za veľkú výzvu. Prvý plne elektrický Range Rover predstavíme v priebehu budúceho roka, na čo sa už teším. Do roku 2030 budeme mať elektrické vozidlo v každom z našich modelových radov. Už dnes používame flexibilnú konštrukciu platformy. To znamená, že na nej vieme postaviť vozidlo s benzínovým, naftovým, plug-in hybridným aj plne elektrickým pohonom. Aj to v najbližšom období naplno využijeme.

Inzercia


Ako sa staviate k trvalej udržateľnosti a nakoľko sa s ňou zaoberáte vo vašej značke?

Berieme ju veľmi vážne a robíme všetko pre to, aby sme sa do roku 2039 stali uhlíkovo neutrálnou automobilkou. Vo vozidlách sa to prejavuje dôsledným používaním trvalo udržateľných materiálov. Aj našich zákazníkov vedieme k tomu, že trvalo udržateľné materiály tvoria súčasť luxusného produktu. Kožu mnohí považujú za nenahraditeľnú, no i tá sa dá spracovať ekologicky. Navyše ju vieme nahradiť trvalo udržateľnými materiálmi s rovnakými vlastnosťami. Nehovoriac o mnohých nových ekologických materiáloch, ktoré sa dostávajú do ponuky.

Range Rover sa zameriava aj na individualizáciu a ponúka mnoho farieb karosérie. Znamená to, že sa dostávate do stavu, že keď niekto príde s požiadavkou na individuálnu, tak mu viete vyhovieť?

Intenzívne pracujeme na rozvoji nášho programu SV Biography, ktorý sa zameriava na individuálne požiadavky náročných klientov, aby sme už dnes vedeli vytvoriť v podstate akúkoľvek farbu. Okrem toho máme dizajnérov, ktorí pomáhajú zákazníkom nasmerovať ich pri výbere farieb, v ktorých najlepšie vyniknú proporcie a tvary vozidiel.

Aká myšlienka stála za vznikom priestorov Range Rover House?

Predovšetkým chceme priniesť našim klientom miesto, kde sa stretnú s výnimočnými zážitkami. Chceme sa s nimi spojiť, spoznať sa s nimi a dotknúť sa ich emócií. Priniesť im niečo iné ako tradičné miesto, kde sa predávajú autá. Takéto miesta chceme vytvoriť na viacerých miestach sveta, aby ich radi navštevovali, cítili sa ako doma a všade zažili niečo iné.

Na akých lokalitách plánujete vytvoriť miesta Range Rover House? Máte na to nejaký kľúč?

Budú všade tam, kde sú naši zákazníci. Tam, kde sa práve deje niečo zaujímavé. V zimnej sezóne ich napríklad radi privítame v lyžiarskych strediskách. V lete sme boli napríklad v Antibes na francúzskom Azúrovom pobreží.

Vaše vozidlá sa objavili aj v zatiaľ ostatnom filme s Jamesom Bondom. Ako sa staviate k podobným druhom spolupráce na poli kultúry a pop kultúry?

Range Rover sa objavuje v mimoriadne populárnom americkom seriáli Boj o moc (Succession). Vo všeobecnosti môžem povedať, že filmári používajú autá na dotvorenie charakteru postavy. A osobne som veľmi hrdá, keď vidím niektoré z našich vozidiel v takom úspešnom seriáli ako práve Boj o moc, prípadne vo filmoch s Jamesom Bondom. Aj to je jeden zo spôsobov, ako môžeme komunikovať hodnoty našej značky. Tvorí to súčasť našej komunikačnej stratégie a budeme na tom ďalej pracovať.

V automobilovom priemysle nie je veľa žien na takých vysokých pozíciách, ako zastávate vy. Ako sa cítite na tejto pozícii? Čím môže práve ženský element, prípadne pohľad obohatiť automobilový svet?

Ženský hlas v automobilovom priemysle silnie. Ženy nájdete v našej automobilke na riadiacich pozíciách, medzi konštruktér- kami a na viacerých pozíciách, kde môžu naplno prejaviť svoj talent a svoje schopnosti. Ženský pohľad je dôležitý, pretože vedia veľmi dobre povedať, ako ženy používajú autá, ako nimi jazdia a čo je pre ne dôležité. Navyše rôznorodosť názorov môže posúvať spoločnosť vpred, pretože otvárajú nové prístupy a ponúkajú nové riešenia. Z môjho pohľadu budem rada, ak sa mi podarí inšpirovať mladé dievčatá, aby sa rozhodli pre tento druh práce a našli v ňom svoje uplatnenie.

Ak by ste si mali vybrať jeden model z ponuky vašej značky, ktorý by to bol, a prečo?

Kladiete mi veľmi ťažkú otázku! To je podobné ako s deťmi. No ak mám byť úprimná, tak jazdím v modeli Range Rover Velar. Očaril ma jeho dizajn a veľmi dobre sa mi v ňom jazdí. No aj ostatné naše modely majú svoju jedinečnú osobnosť.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



Výrazný facelift

Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov.

     Nový Spring zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu. Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?