Ako často horia elektromobily? Najnovšie štatistiky odhaľujú krutú pravdu, ktorá mnohých posadí na stoličku!

Prechod na elektrickú mobilitu zatieňujú požiare. Obrázky obhorených a ťažko uhasiteľných elektromobilov sa čoraz častejšie objavujú v médiách. Aká je však realita?

Vydané Text: 

Požiare sú ďalšou výzvou pre elektromobilitu, ktorá už teraz čelí problémom s vysokými nákladmi a infraštruktúrou. Nielenže si tieto vysokoprofilové požiare vyžiadajú obete na životoch, ale hrozí, že výrazne spomalia prechod na elektrickú trakciu.

Výrobcovia automobilov vynaložili milióny na zvolávanie v súvislosti s požiarmi elektrických vozidiel. Štatistiky ukazujú, že pravdepodobnosť požiaru elektrických vozidiel je nižšia ako u vozidiel so spaľovacím motorom, ale v oblasti nových technológií sa zlé správy ťažko prekonávajú.

Inzercia

Keď na lodiach prepravujúcich elektrické vozidlá vypukne požiar, lítium-iónovým batériám sa venuje zvýšená pozornosť. Len nedávno sa pri pobreží Holandska vznietila loď prevážajúca takmer 3 000 automobilov a holandská tlačová agentúra uviedla, že zdrojom mohol byť jeden z 25 elektromobilov na palube. Dokonca aj pri požiaroch oficiálne neznámeho pôvodu, ako bol napríklad minuloročný požiar Felicity Ace, ktorý potopil takmer 4 000 vozidiel, sú lítium-iónové batérie terčom podozrenia.

PREČO BATÉRIE HORIA?

Základom každého moderného elektrického vozidla je lítium-iónová batéria, ktorá využíva pohyb lítiových iónov v systéme batérie na jej nabíjanie a vybíjanie.

Tento proces prirodzene vytvára malé množstvo tepla, pričom poškodené alebo chybné batérie môžu mať za následok nekontrolované a samovoľné zvyšovanie teploty. Tento jav sa nazýva tepelný únik.

Inzercia


Advertisement

Tepelný únik môže spôsobiť prudké odvetrávanie článkov, pri ktorom z batérie vytryskne toxický plyn alebo črepiny, a požiar, ktorý je veľmi ťažké kontrolovať. K poškodeniu batérie môže najčastejšie dôjsť pri náraze alebo pri ponorení do vody.

Pochopiteľne, mnohé elektrické vozidlá disponujú sofistikovaným zabezpečením, ktorých cieľom je zabrániť požiaru alebo tepelnému zrúteniu batérie. Riziko požiaru je oveľa vyššie pri lacných elektrických kolobežkách, bicykloch či skútroch, ktoré nemusia disponovať týmito ochrannými prvkami z dôvodu šetrenia nákladov.

SPAĽOVÁKY SÚ NEBEZPEČNEJŠIE

Podľa štúdie spoločnosti AutoinsuranceEZ, ktorá využíva údaje Národného úradu pre bezpečnosť dopravy a Štatistického úradu pre dopravu, sa na každých 100 000 predaných elektrických áut vznietilo len niečo vyše 25 elektrických vozidiel. To predstavuje oveľa nižšiu pravdepodobnosť než v prípade klasických spaľovacích modelov, kde na každých 100 000 predaných kusov skončí v plameňoch až 1 530 vozidiel.

Pochopiteľne, batérie časom prirodzene degradujú a môže dochádzať k častejším haváriám. Lepšie normy a vzdelávanie verejnosti sú však kľúčom k vyššej bezpečnosti tejto stále novej technológie.

ZDROJ: europe.autonews.com

Inzercia

ODPORÚČAME:

Inzercia




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS

Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023
  • MOTOCYKLE

    Zero FX: Elektrický motocykel do každého terénu

  • Záber elektrických motocyklov sa stále rozširuje. Od malých skútrov až po veľké cestné stroje na cestovanie. Niekde medzi tým sú aj terénne motocykle, ktoré sa neboja vyraziť na cesty. Medzi ne patrí aj Zero FX.

     Vysoké zdvihy, vysoká svetlá výška, kolesá pripravené do terénu. Zero FX jazdí na elektrinu, čiže úplne potichu.