Fotogaléria:Nová Octavia naživo!

Toto monštrum je dôkazom, že Nemci nie sú až takí suchári, za akých ich považujeme. Model G650 Landaulet sa rozhodne zapíše do histórie!


Žijeme vo zvláštnej dobe plnej pokrytectva. Na jednej strane môžeme na výstavách stretnúť ľudí v košeliach vyrobených z čerstvo pokosenej trávy, prezentujúcich nové ekologické modely, ktoré majú za cieľ zachrániť našu planétu pred totálnou deštrukciou. Tá druhá stránka má o niečo temnejšiu príchuť. Volá sa Mercedes-Maybach G650 Landaulet, každý kilometer vypustí takmer 400 gramov CO2 a je určená pre ľudí, ktorí si z ohrozených druhov robia sezónnu dekoráciu obývačky.

Model G650 Landaulet je však aj niečím iným, ako len nástrojom skazy. Je dôkazom toho, že aj v dnešnej dobe sa vedia automobilky odtrhnúť od reality a vytvoriť niečo, čo tu ešte nebolo. Niečo natoľko unikátne, že to zaujme aj niektorých členov Greenpeace, a to ma nesmierne teší.

Predtým ako sa dostaneme k samotnému rozboru vozidla, nezaškodí si ujasniť význam slova Landaulet. Všetky modely tohto označenia v minulosti poskytovali plátenú sťahovaciu strechu pre zadných pasažierov. Prvý model bol vyrobený už v roku 1910, takže sa rozhodne nejdená o nič nové a v stánku automobilky má Landaulet bohatú históriu.

Inzercia

Inzercia

Advertisement

Obhliadky ropných vrtov nebudú pre majiteľa tohto auta problémom. Vďaka portálovým nápravám, uzávierke troch diferenciálov a svetlej výške 450 mm, má Mercedes náskok aj pred ťažkou technikou slovenskej armády. Obdiv si zaslúži aj motor, ktorý má šesť litrov, dvanásť valcov a poskytne až 463 kW s krútiacim momentom 1000 Nm. Ak si ešte myslíte, že obutie ponesie označenie EcoSaver, tak sa mýlite. Auto bude stáť na pneumatikách o rozmere 325/55 R22, čo sa zhoduje s modelom 4×42.

Samotný interiér bude na prvý pohľad prepychový. Štandardom budú masážne sedadlá z triedy S, termo držiaky, vlastné obrazovky infotaimentu pre zadné sedadlá či privátne ovládanie sťahovacej strechy.

Ak ste si práve rozmysleli nákup modernizovanej Octavie, nový Maybach G650 rozhodne odporúčame. Svoju premiéru zažije už v Ženeve, ale mali by ste sa poponáhľať. V rakúskej továrni Magna Steyr vznikne iba 99 exemplárov tohto unikátu, ktorý má už teraz svoje miesto v automobilovej histórii.

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Advertisement

Inzercia