Fotogaléria:Excentrický Range Rover Evoque

Asociácia Euro NCAP zverejnila výsledky pre štyroch nováčikov: Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz a VW Caddy.


Skúsime začať od A(udi) – nová A4-ka sa ukázala v tom najlepšom svetle. Jediné zaváhanie nastalo pri čelnom náraze, kedy bol tlak zaznamenaný na hruď posádky väčší ako zvyčajne. Svoje by o zaváhaniach však vedel povedať aj chodec, ktorého snímače sa sťažovali na príliš tvrdé stĺpiky.

Inak však Audi dosiahlo v troch kategóriách najlepšie výsledky z tejto várky. Nesťažovali sa ani deti (87 %), dospelým trocha vyrazilo dych (90 %) a chodec napokon ohodnotil komfort kapoty na 75 %, číslo zhodné s hodnotením asistenčných systémov. Práve tu Audi zabodovalo vari najviac, komisári mali najmä radosť zo systému Audi pre sense basic montovaného na želanie, ktorý pri detekcii nebezpečenstva zavrie všetky okná vozidla, vrátane strešného.

Honda Jazz sa stala len druhým vozidlom kategórie „Supermini“, ktoré získalo maximálne, päťhviezdičkové hodnotenie. Bodovala najmä pri hodnotení asistenčných systémov – asistent jazdy do 30 km/h (Honda CTBA) je montovaný do všetkých vozidiel sériovo. Bezpečnosť dospelej posádky teda komisia ohodnotila na 93 %, čo z Jazzu robí pomyselného víťaza tejto skupiny.

Ochrana detí zostala na úrovni 85 %, z dôvodu nestabilného detského sedadla skupiny I pri umiestnení na stredové sedadlo vzadu. Kapota motora si však nadmerne pochutila na panve chodca, a tak si z testu ochrany chodcov odnáša malý Jazz len 73 %. Asistenčné systémy si NCAP cení na 71 %.

Honda HR-V si zlízla iba o troška horšiu kritiku, no stále postačujúcu na hodnotenie piatimi hviezdičkami. Honda sa tak stáva výrobcom, ktorého všetky vozidlá predávané na európskom trhu dosahujú maximálnych bezpečnostných výsledkov. Ak by sme mali byť konkrétni, HR-V bodovalo ako už spomenutým systémom CTBA, tak aj príplatkovým systémom Honda ABAS, poskytujúcim ešte vyššiu ochranu posádky.

Pri čelnom náraze však zostali ohrozené okrem hrude aj nohy a lýtka vodiča, zaznamenali sa tiež pnutia v oblasti krku pri spätnom náraze a zvýšené tlaky na posádku vzadu, čo dostačovalo len na zisk 86 %. V ochrane detí kvôli podobným problémom získala len 76 % a pre chodcov je HR-V podobným milovníkom ľudskej panvy ako Jazz. Tu získala dostačujúcich 72 %, o jedno percento menej si odniesla pri hodnotení asistenčných systémov.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

A konečne. Populárny, modernizovaný Volkswagen Caddy spadol do kategórie štvorhviezdičkových modelov. A prečo? Absencia automatického brzdenia sa ponúka len za príplatok a komisia Euro NCAP usúdila, že väčšina vozidiel na trhu ním vybavená nebude. Či už je takýto výsledok fér alebo nie, na päť hviezd jednoducho nestačí. Ďalšiu ranu schytal v oblasti ochrany chodcov. Ostro rezaná línia kapoty sa bohužiaľ ukázala ako naozaj ostrá v kontakte s panvou chodca, čo vyústilo v podpriemerný výsledok 58 %.

V ochrane posádky však získal schopných 84 %, rovnako ako pri ochrane detí, kde bol ohodnotený na 78 %. Za elektronické asistenty potom získal 68 %, čo je pri absencii automatického brzdenia až paradoxne vysoké číslo.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.