Fotogaléria:Tokio prinesie ekologický Swift

Nový Phaeton bude elektrický, rovnako nový bude modulárny systém pohonu pre elektromobily. Spoločnosť ďalej čaká výrazné zoštíhľovanie.


K spomínaným krokom prišlo najmä po posledných turbulenciách, spôsobených „prevalením“ aféry Dieselgate. Ročne by mal Volkswagen ušetriť jednu miliardu eur. Informoval o tom Dr. Herbert Diess

Prvá zmena sa týka filozofie naftových motorov. Volkswagen prejde v Európe a Severnej Amerike na technológie využívajúce technológiu SCR (selektívna katalytická redukcia) a AdBlue. Využívať sa v praxi bude len to riešenie, ktoré je najvýhodnejšie v oblasti efektivity čistenia výfukových plynov.

Platforma MQB bude predsunutá na prepracovanie pre potreby elektromobilov a plug-in hybridov. Práve tie budú ťažiskom celej evolúcie. V plánoch sú veľkosériové elektromobily s dojazdom do 300 kilometrov, elektrická sústava vozidla s napätím 48 voltov (Mild Hybrid). Nevynechávame pritom aj evolúciu spaľovacích motorov – na benzín, naftu aj stlačený zemný plyn (CNG). Tlačová správa ďalej tvrdí, že „na vzájomné prepojenie asistenčných systémov bude definovaný nový štandard.“ Necháme sa teda prekvapiť.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Úplne novou by však mala byť modulárna stavebnica komponentov pre elektromobily MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten), určená pre kompaktný segment – čiže pre automobily rôznych značiek, ako osobné, tak i ľahké úžitkové. Ide o podobný postup ako pri platforme MQB, kedy sa jeden štandardizovaný prvok prispôsobuje podmienkam. Na základe tejto stavebnice je Volkswagen schopný postaviť automobil s rýdzo elektrickým dojazdom 250 až 500 kilometrov.

Nový Phaeton bude ďalej primárne na baterky. Ako výkladná skriňa technológií automobilky bola prehodnotená stratégia prebiehajúceho projektu a do zadania bol doplnený plne elektrický pohon, vhodný pre jazdy na dlhé trasy. V kurze je ďalej konektivita a nové asistenčné systémy a emocionálny dizajn. Rodí sa konkurencia Tesle aj vo vedení Volkswagenu?

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »