Porsche 911 ako PHEV? Automobilka vysvetľuje, prečo to je absolútne vylúčené

Už nejaký čas kolujú fámy o možnosti plug-in hybridného Porsche 911. Automobilka tieto fámy poprela a vysvetlila, prečo by sme v legendárnom kupé nemali očakávať takýto pohon.
Už nejaký čas kolujú fámy o možnosti plug-in hybridného Porsche 911. Konkurencia v tomto vôbec nezaháľa. Aké možnosti majú v Nemecku?
newsroom.porsche.com

Súčasné Porsche 911 síce narástol v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami, ale je aj bezpečnejší, luxusnejší a v niektorých verziách je už čiastočne elektrifikovaný. Napriek tomu Porsche neplánuje predstaviť plug-in hybridnú verziu. Značka vysvetľuje, že takáto úprava by si vyžadovala zásadné zmeny v dizajne a konštrukcii vozidla.

Už nejaký čas kolujú fámy o možnosti plug-in hybridného Porsche 911. Automobilka tieto fámy poprela a vysvetlila, prečo by sme v legendárnom kupé nemali očakávať takýto pohon.

Porsche 911 Turbo S. Kombinovaná spotreba je podľa WLTP len 11.8 – 11.6 l/100 km.

Frank Moser, viceprezident pre modely 911 a 718, hovoril s austrálskymi médiami o dizajnových obmedzeniach ikonického modelu značky. Ako informoval Drive, zástupca značky povedal: „Model 911 je veľmi zložitý. Máme ikonický dizajn auta a karoséria by sa nemala ďalej zväčšovať.

Súčasný systém T-Hybrid (Turbo Hybrid) modelu Porsche 911 s modelom 992.2, ktorý je súčasťou najnovších modelov GTS a Turbo S, funguje skôr ako mild-hybrid než ako full-hybrid, a nedokáže jazdiť výlučne na elektrickú energiu, ale produkuje skutočne užitočných ďalších 40 kW.

„400-voltová batéria nášho výkonného hybridu má presne rovnakú veľkosť ako 12-voltová batéria, pretože ide o rovnaký obal. Máme ju na rovnakom mieste, kde sa nachádzala 12-voltová batéria,“ dodal Moser.

Už nejaký čas kolujú fámy o možnosti plug-in hybridného Porsche 911. Automobilka tieto fámy poprela a vysvetlila, prečo by sme v legendárnom kupé nemali očakávať takýto pohon.

Pre Porsche je hmotnosť kľúčová

„Nechceme meniť ani výbavu auta, nechceme meniť rozloženie hmotnosti auta, preto sme sa rozhodli pre výkonný mildhybrid a nebolo to jednoduché dať do jedného balíka všetky elektrické prvky,“ dodal Moser

Pre pripomenutie, Porsche 911 Turbo S poháňa elektrifikovaný 3,6-litrový boxer motor s dvoma turbodúchadlami a systémom T-Hybrid, ktorý generuje výkon 711 koní a ohromujúci krútiaci moment 800 Nm. To mu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 322 km/h.

Značka však vidí príležitosť v technologickom pokroku. Moser varuje, že menšie a efektívnejšie články by boli „úplne novou kapitolou“. Dovtedy by sa nemalo očakávať, že model 911 s plug-in batériou príde. Namiesto toho výrobca vyvíja riešenia zamerané na výkon bez výrazných zmien v dizajne a následne aj v karosérii.

Manažér uznal, že pokrok v technológii elektrických vozidiel, ako napríklad účinnejšie batérie, ktoré vyžadujú menšiu hmotnosť ako lítium-iónové batérie, by mohli viesť k prehodnoteniu jeho súčasného postoja k modelu 911 PHEV, ale akékoľvek zvýšenie by stále mohlo byť neprekonateľné.

Zdroje:  drive.com.au





Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.