Aktualita

Stvorili beštiu: Nové Porsche Cayenne sa stáva nezastaviteľným

Dojazd Porsche Cayenne Electric je v závislosti od verzie 622 až 641 km, čo prekonáva mnohých konkurentov ako BMW iX či Lotus Eletre.
Porsche Cayenne Electric

Porsche predstavilo nový model Cayenne Electric, ktorý sa stáva historicky najvýkonnejším autom značky. V špičkovej verzii Turbo ponúka výkon až 1 140 koní a krútiaci moment 1 500 Nm, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 2,5 sekundy. Ide o prvý Cayenne bez spaľovacieho motora, postavený len na čisto elektrickej platforme PPE, ktorú využíva aj nový Macan Electric a Audi Q6 E-tron.

Napriek tomu Porsche ponechá v ponuke modernizovanú tretiu generáciu Cayenne s benzínovým aj hybridným pohonom, aby oslovilo široké spektrum záujemcov. Základná verzia Cayenne Electric má výkon 402 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Obe verzie využívajú dvojmotorový systém s pohonom všetkých kolies a batériu s kapacitou 113 kWh.

Dojazd elektromobilu je v závislosti od verzie 622 až 641 km, čo prekonáva mnohých konkurentov ako BMW iX či Lotus Eletre. Nabíjanie zabezpečuje 800 V architektúra s maximálnym nabíjacím výkonom až 390 kW, vďaka ktorej sa batéria z 10 na 80 percent nabije za menej ako 16 minút. Rekuperačné brzdenie dokáže vyprodukovať až 600 kW energie.

Porsche Cayenne Electric

Zaujímavosťou je aj možnosť bezdrôtového nabíjania výkonom do 11 kW. Táto funkcia si však vyžaduje príplatkové vybavenie v hodnote približne 5 800 eur. Verzia Turbo dostala aktívne zavesenie kolies Porsche Active Ride, ktoré výrazne redukuje náklony karosérie, spolu s natáčaním zadných kolies a aktívnym zadným diferenciálom.

Dizajn elektromobilu prešiel výraznou modernizáciou s obrovským dôrazom na aerodynamiku. Predná maska je hladká, s pohyblivými klapkami a adaptívnym spojlerom. Koeficient odporu vzduchu je len 0,25 (Cd). Karoséria je dlhšia o 55 mm, hlavne vďaka rázvoru 3 023 mm, čo prinieslo o 130 mm viac miesta na nohy vzadu. V kufri je 781 litrov priestoru, po sklopení sedadiel až 1 588 litrov, plus 90 litrov v prednom „frunku“.

Interiéru dominuje nový OLED Flow Display, ktorý spája 14,25-palcový infotainment s voliteľnou treťou obrazovkou pre spolujazdca. Pribudlo aj panelové vyhrievanie pre sedadlá, opierky a dvere. Porsche ponúka množstvo možností prispôsobenia – 13 farieb laku, 9 dizajnov diskov a 12 štýlov interiéru. Nový Cayenne Electric príde na trh v polovici roka 2026, pričom ceny začínajú na približne 97 500 eur. Verzia Turbo bude stáť od 155 000 eur.