Novinka
Toyota Hilux 2026 bude v štýle Land Cruiseru. Vieme všetko, čo potrebujete vedieť
A to v prospech modernejších konkurentov, ako sú Ford Ranger, Volkswagen Amarok a Mitsubishi Triton. Aby Toyota vzbudila záujem spotrebiteľov, pripravila novú generáciu modelu Hilux. Výrobca už zverejnil upútavkové obrázky a potvrdil, že oficiálna premiéra sa uskutoční 10. novembra.
Toyota Hilux – dizajn
Prvá vec, ktorá upúta pozornosť pri pohľade na zverejnené obrázky, je nový, výraznejší vzhľad Hiluxu. Predná časť je citeľne modernejšia, s úzkymi, ostrými LED svetlometmi, tvarovanou kapotou a väčšími prívodmi vzduchu v nárazníku, čo dodáva pick-upu agresívny postoj. Na mriežke chladiča sa nachádza veľký znak TOYOTA s veľkými písmenami a na zadnej strane je jednoduchý nápis „Hilux“, vďaka čomu nikto nepochybuje o tom, že ide o Hilux.
Bočný pohľad je pre Hilux tradičnejší – karoséria s dvojitou kabínou, široké podbehy kolies a čierne sedemlúčové kolesá. Vzadu sú hranaté zadné svetlá s modernou LED grafikou a malý integrovaný spojler na veku batožinového priestoru. Toyota sa evidentne snaží urobiť Hilux modernejším a robustnejším bez toho, aby stratil svoj charakteristický vzhľad – aktualizácie nenarúšajú ducha modelu, ale skôr posilňujú jeho charakter.
Interiér v štýle Land Cruiseru
Interiér nového Hiluxu bude zrejme strohejší a funkčnejší, pričom si zachová svoj utilitárny štýl. Oznámená je nová, hranatejšia palubná doska s väčšou priehradkou v palubnej doske a ďalším úložným priestorom nad ňou.

Foto: kurdistan_automotive_blog / Instagra
V strede sa nachádza veľká, samostatne stojaca obrazovka informačno-zábavného systému, lemovaná štyrmi fyzickými tlačidlami na každej strane. Toyota sa neponáhľa opustiť osvedčenú ergonómiu v prospech plne dotykových rozhraní. Držiaky na poháre sa nachádzajú na oboch stranách palubnej dosky a pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s moderným dizajnom. Multimediálny displej je však menší ako v Land Cruiseri alebo Tacome.
Platforma a motory
Pokiaľ ide o budúcu platformu, názory v automobilovej komunite sú rozdelené. Carscoops uvádza, že „napriek rozsiahlej aktualizácii dizajnu zostane nova Toyota Hilux verný osvedčenej konštrukcii karosérie na ráme. Podľa novinárov Toyota opustila novú platformu TNGA-F (ktorá je základom modelov Tacoma a Land Cruiser) a zamerala sa na zdokonalenie existujúceho podvozku, prepracovanie niekoľkých komponentov a zlepšenie asistenčných systémov vodiča. Carwale medzitým uvádza, že model môže ešte prejsť na platformu rebrinového rámu TNGA-F od Toyoty.
Pod kapotou by mohol byť 2,8-litrový turbodiesel s mild hybridnou technológiou (48-voltový systém) s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Výkon bude prenášaný na zadné alebo všetky štyri kolesá prostredníctvom automatickej prevodovky. Nemožno však vylúčiť ani vznik nových hybridných a plne elektrických verzií. Očakáva sa aj uvedenie najvýkonnejšej verzie, ktorá by mohla konkurovať Fordu Ranger Raptor. Predpokladá sa, že bude vybavená hybridným systémom i-Force Max z modelu Tacoma, schopným produkovať až 326 koní a krútiaci moment 620 Nm.
Zdroje: newsroom.toyota.eu
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.




















