Renault Clio šokoval. Novinka má spotrebu dieselu, no bez jedinej nevýhody!

Obľúbený francúzsky výrobca priniesol celkom neočakávane novú generáciu modelu Renault Clio. Zaujala novým dizajnovým jazykom, ktorého úlohou podľa šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera bolo aj prekvapiť a šokovať.

Ten však nie je samoúčelný – slúži nielen aerodynamike, ale aj veľmi šikovnému šetreniu nákladov, ako sme sa dozvedeli od hlavného inžiniera zodpovedného za vývoj. Napríklad predné svetlomety stoja výrazne menej než doteraz a ušetrilo sa aj na bočných prahoch, ktorých dizajnová časť je teraz súčasťou karosérie a nebolo potrebné siahať po drahých plastových krytoch. Renault Clio narástlo o 67 mm a je širšie o významných 39 mm, čo je v interiéri cítiť.

V tomto momente je najdôležitejšia informácia o pohonných jednotkách. Základom bude motor 1.2 TCe s výkonom 85 kW (115 k). K dispozícii bude so šesťstupňovým manuálom, aj s novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Zásadnou a v segmente bezkonkurenčnou novinkou pre Renault Clio je verzia s LPG, ktorá dosahuje výkon až 88 kW (120 k), avšak kombinuje sa iba s prevodovkou EDC. Vrcholnou verziou je nový hybrid, ktorý využíva až 1,8-litrový atmosférický štvorvalec a poskytuje maximálny systémový výkon až 118 kW (160 k), pričom priemerná spotreba je skvelých 3,8 l/100 km.

Obľúbený francúzsky výrobca priniesol celkom neočakávane novú generáciu modelu Renault Clio. Zaujala novým dizajnovým jazykom, ktorého úlohou podľa šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera bolo aj prekvapiť a šokovať.

Fabien Goulmy, riaditeľ spoločnosti Renault pre východný klaster

Zaujímajú sa dnes ešte klienti o segment, do ktorého patrí aj nové Clio?

Áno a práve preto mu venujeme takú pozornosť. Spolu s modelom Captur patria medzi bestsellery našej značky a Renault Clio má potenciál osloviť aj nových klientov.

Obľúbený francúzsky výrobca priniesol celkom neočakávane novú generáciu modelu Renault Clio. Zaujala novým dizajnovým jazykom, ktorého úlohou podľa šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera bolo aj prekvapiť a šokovať.

Je to vďaka novým motorom?

Jednoznačne. S pohonom LPG nemáme v tomto segmente prakticky konkurenciu a keď si vezmete už aj tak nízke prevádzkové náklady tohto auta vďaka úspornému motoru 1.2 TCe, s pohonom LPG budú náklady na prevádzku minimálne. Potom je tu náš skvelý Hybrid, ktorý kombinuje nízku spotrebu s výkonom a krútiacim momentom, aký v tomto segmente opäť nemá konkurenciu. Náš hybrid dosahuje dynamické parametre a spotrebu dieselového motora, avšak bez nepríjemných vibrácií a hluku. Vďaka vysokej zostatkovej hodnote by mohol osloviť firemných zákazníkov, ktorí riešia mesačné splátky a nie celkovú cenu auta, ktorá bude, prirodzene, vyššia.

Obľúbený francúzsky výrobca priniesol celkom neočakávane novú generáciu modelu Renault Clio. Zaujala novým dizajnovým jazykom, ktorého úlohou podľa šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera bolo aj prekvapiť a šokovať.

Ako predpovedáte vývoj segmentu malých áut?

Mám pocit, že ľudia sa postupne do malých áut vracajú. Je to jednak preto, lebo tie autá rastú, ďalej preto, lebo už ponúkajú asistenčné systémy, bezpečnosť a komfort väčších áut, ale aj preto, lebo sa s nimi v preplnených mestách skrátka lepšie žije a majú nižšie náklady na prevádzku.





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.