Rebríček
TOP 10 najdrahších áut na svete. Ktoré si vyberiete?
Keď sa povie superšport, väčšine nadšencov sa vybavia značky ako Bugatti, Ferrari, Koenigsegg či Pagani. Títo výrobcovia sa zameriavajú na najexkluzívnejšie modely, ktoré kombinujú neuveriteľný výkon, unikátny dizajn a samozrejme, astronomické cenovky. Nie je však úplným pravidlom, že najdrahšie auto musí byť superšport. Ono totiž niekedy výkon nie je všetko a luxusné parametre auta sa dajú dosiahnuť aj v inej oblasti.
Niektoré autá z rebríčka sú však naozaj originálne a unikátne kúsky. Jedny môžu byť limitované edície, iné úplné unikáty postavené na mieru. Poďme sa pozrieť na tie najdrahšie nové autá, ktoré si mohli (a môžu) dovoliť len najbohatší z najbohatších obyvateľov našej planéty.
Pagani Huayra Imola – 5,5 milióna eur
Pagani je známe extrémne prepracovanými modelmi a Huayra Imola nie je výnimkou. Tento superšport poháňa 6,0-litrový twin-turbo V12 od AMG s výkonom 838 koní a krútiacim momentom 1 100 Nm. S hmotnosťou len 1 260 kg a aerodynamickými prvkami dosahuje maximálnu rýchlosť až 350 km/h.
Red Bull RB17 – 5,7 milióna eur
Značka Red Bull je síce známa najmä kvôli Formule 1, no jej hyperšport RB17 sa zaradil medzi najexkluzívnejšie vozidlá na svete, hneď kvôli viacerým parametrom. Ide o pretekársky špeciál s 4,5-litrovým V10 motorom s elektrickou asistenciou, ktorý dosahuje maximálny výkon až 1 200 koní a otáčky až 15 000 rpm.
Pagani Codalunga – 6,8 milióna eur
Ďalší klenot od spoločnosti Pagani, tentoraz s dizajnom inšpirovaným ikonickými 60. rokmi. Codalunga disponuje 6,0-litrovým twin-turbo V12 motorom s maximálnym výkonom 829 koní a je vyrobená iba v piatich kusoch. Navyše, je motor je spárovaný so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou pre skutočný pocit, ako keby ste boli v pretekárskom aute.
Mercedes-Maybach Exelero – 7,3 milióna eur
Tento unikát bol vyvinutý pre testovanie nových pneumatík od Goodyearu a ukrýva v sebe twin-turbo V12 motor s výkonom 690 koní. Maximálku má na úrovni 351 km/h a v prepočte na dnešné ceny by stál už viac ako 9 miliónov eur.
Bugatti Centodieci – 8,2 milióna eur
Moderná pocta legendárnemu Bugatti EB110 vznikla len v 10 exemplároch. S výkonom 1 600 koní a maximálnou rýchlosťou 380 km/h patrí medzi najexkluzívnejšie autá značky. Zároveň má osláviť významné 110-ročné výročie Bugatti. Za týmto modelom sa na ulici určite otáča každý.
Bugatti Chiron Profilée – 9,8 milióna eur
Unikátna verzia Chironu mala byť limitovaná edícia, no napokon vznikol len jediný kus, čím sa stal extrémne žiadaným. Môže sa pochváliť tým rovnakým motorom W-16 so štyrmi turbami a výkonom 1 476 koní, ktorý je všadeprítomný v celom rade Chiron.
Rolls-Royce Sweptail – 11,6 milióna eur
Tento luxusný model vznikol na objednávku jedného z klientov Rolls-Royce a pri jeho predstavení v roku 2017 šlo o najdrahšie nové auto na svete. Na cene od tej doby určite stúpol, čo majiteľa môže len a len tešiť. Hovorí sa ale, že za tie peniaze nestojí, čomu pomáha aj fakt, že celkový výkon vozidla je „len“ 453 koní.
Bugatti La Voiture Noire – 12,2 milióna eur
Jediný kus tohto vozidla je poctou legendárnemu modelu Type 57 SC Atlantic. Poháňa ho známy 8,0-litrový W16 motor s výkonom 1 479 koní.
Rolls-Royce Boat Tail – 25,5 milióna eur (odhad)
Luxus v tej najvyššej podobe. Okrem jedinečného dizajnu obsahuje tento model špeciálnu súpravu s chladničkou na šampanské a slnečníkom. Hoci Rolls-Royce oficiálne neoznamuje ceny za jednorazové zostavy, ako je táto, hovorí sa, že nový Boat Tail stál neuveriteľných 27,3 milióna eur.
Rolls-Royce La Rose Noire Droptail – 27,3 milióna eur (odhad)
Jeden z najdrahších automobilov histórie, postavený na mieru pre neznámeho klienta. Luxusné spracovanie a unikátna farebná kombinácia robia z tohto modelu skutočný umelecký kúsok. Rovnako ani pri predchádzajúcom, tak ani pri tomto modeli nepoznáme presné parametre, ktoré tak môžeme len a len odhadovať.
Ak by vás zaujímalo, aké je historicky najdrahšie vozidlo, ktoré kedy niekto kúpil, tak je to Ferrari 250 GTO z roku 1962, ktoré sa v roku 2018 predalo na aukcii za rekordných 48,4 milióna dolárov.