Novinka

856 koní, 6 sedadiel a podvozok s AI. To je nový Lynk & Co 900

Lynk & Co 900 je doteraz najväčším vozidlom značky. Odvezie až 6 cestujúcich v troch radoch.
Lynk & Co 900 je doteraz najväčším vozidlom značky. Odvezie až 6 cestujúcich v troch radoch.

3. januára v Šanghaji predstavila spoločnosť Lynk & Co vlakovú loď s označením loď Lynk & Co 900. Toto luxusné SUV meria na dĺžku 5 240 mm, 1 999 mm na šírku a 1 810 mm na výšku. Rázvor disponuje veľkorysou dĺžkou, konkrétne 3 160 mm. SUV na prvý pohľad pôsobí luxusne a elegantne. Predok je z veľkej časti uzavretý, s prívodom vzduchu v spodnej časti nárazníka. Z profilu je tento model veľmi podobný Range Roveru.

Maska ​​chladiča bola inšpirovaná slnečným žiarením a obsahuje interaktívnu obrazovku, prostredníctvom ktorej je možné si prispôsobiť zobrazovaný obsah. Nateraz nie je známe, aké ďalšie funkcie bude táto obrazovka obsahovať. Taký istý displej sa nachádza aj v zadnej časti. Okrem zobrazovaného obsahu má aj funkciu zadných svetiel. Ako to vyzerá v praxi? To si pozrite na priloženom videu na konci článku.

Vonkajšie spätné zrkadlá sú namontované na ramenách vychádzajúcich z predných dverí a kľučky dverí sú zapustené do karosérie. Model je postavený na platforme SPA Evo určenej pre veľké elektrické a hybridné vozidlá. Táto platforma ma široké využitie. Dá sa využiť pri výrobe automobilov s rázvorom od 3 050 mm do 3 300 mm. To značí, že celková dĺžka daného modelu bude nad 5 metrov. Taktiež podporuje funkcie ako je riadenie zadných kolies, špičkové inteligentné riadenie a digitálny podvozok AI.

A práve spomínaný model 900  využíva riadenie zadných kolies a podvozok podporovaný umelou inteligenciou. Vďaka digitálnemu AI podvozku Lynk & Co môže automobil natáčať zadné kolesá v rozsahu až 20 stupňov. To umožňuje využívať tzv. krabiu chôdzu a iné druhy jazdy, ako napríklad valčíkový obrat. To všetko majú na starosť čipy od spoločnosti Nvidia Orin X alebo Thor.

SUV taktiež využíva AI na plynulé ovládanie tlmenia, ktoré aktívne upravuje pruženie podľa stavu cesty. Uzavretý dvojkomorový systém vzduchového odpruženia dokáže prepínať medzi dvojkomorovým a jednokomorovým systémom, čo pomáha zlepšovať komfort pri jazde  a znižovať náklony karosérie v zákrutách. Usporiadanie platformy umožňuje umiestniť veľké batérie tak, aby vznikla rovná podlaha v interiéri.

Viac informácii o AI podvozku výrobca nateraz neprezradil. Na oficiálnych obrázkoch aj videu je Lynk & Co 900 vybavený Lidarom. Ďalšou informáciu ohľadom exteriéru je farebná škála. Zákazníci budú mať na výber z piatich farebných možností – Polar Night Black, Cloudy Grey, Morning Dawn Blue, Dawn White a Sunlight Silver.

Televízor vpredu aj vzadu

Z oficiálne dostupných fotografií interiéru najviac zaujme palubná doska. Dominuje jej širokouhlá 30-palcová (76,2 cm) obrazovka s rozlíšením 6K. Slúži ako obrazovka infotainmentu a zároveň ako displej pre spolujazdca. Tento „televízor“ umožňuje rozdeliť obrazovku s viacerými zobrazeniami. Podobne ako je obraz v obraze (PiP) v televízoroch.

Pre vodiča je k dispozícii aj tenký 12,66-palcový prístrojový panel. Takmer určite bude Lynk & Code 900 obsahovať širokouhlý head-up displej (pravdepodobne s rozšírenou realitou). Srdcom palubnej dosky, resp. obrazovky a panelu, sú dva čipy Qualcomm Snapdragon 8295. Na dvojramennom volante sú namontované ovládacie podložky. Z fotografie žiaľ nie je jasné, čo všetko sa bude dať na volante ovládať.

Na stredovej konzole sa nachádzajú podložky na bezdrôtové nabíjanie dvoch mobilných telefónov a výrobca tvrdí, že v interiéri sa nachádza celkovo 42 odkladacích priestorov. Pre pasažierov vzadu sú pripravené dve samostatné sedadlá. Zo strechy sa vysúva ďalšia  30-palcová obrazovka s rozlíšením 6K. Druhý rad sedadiel bude mať k dispozícii aj chladničku, ktorá sa vysúva zo stredovej konzoly.

Výrobca na prezentácii poznamenal, že model 900 má vo svojej triede špičkový priestor pre hlavu a nohy. Vnútorná plocha je podľa údajov 6,16 m² a efektivita priestoru je 88,2 %. S posuvnými koľajničkami majú sedadlá v druhom rade rozsah pohybu 550 mm. Okrem toho má tretí rad nastavenie operadla v rozsahu 125 mm

Batožinový priestor má objem 300 litrov, hĺbku 590 mm, šírku 1 130 mm a výšku 786 mm. Pod podlahou je navyše skrytý úložný priestor s ďalšími 20 litrami. Dvere batožinového priestoru sú delené, čo znamená, že spodnú časť je možné použiť ako policu. Sedadlá budú čalúnené s imitáciou semišu, kože alebo kožou Nappa. Obloženie kabíny je vyrobené pomocou technológie PVD s cieľom chrániť zdravie používateľov a zároveň zabrániť znečisteniu životného prostredia.

Len ako PHEV

Kupujúci majú na výber z troch rôznych pohonných jednotiek. Modely s nižšími špecifikáciami majú systém PHEV založený na motore s objemom 1,5 litra. V prednej časti sa nachádza okrem spaľovacieho motora aj elektromotor s výkonom 218 koní a vzadu ďalší elektromotor s výkonom 313 koní. Celkový výkon základného modelu je 720 koní.

Výkonnejšie prevedenie používa benzínový motor s objemom 2,0 l a výkonom 735 koní. Najvýkonnejší variant kombinuje 2,0-litrový motor s jedným predným a dvoma zadnými elektromotormi. Dohromady dosahujú úctyhodných 856 koní. Podľa údajov výrobcu tento variant dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 sekundy.

Vzhľadom na to, že oficiálne fotografie sú zhoršenej kvality, prinášame vám aj krátke video o novom modeli. Predaj nového luxusného SUV začne v marci 2025. Nateraz však nie sú známe ceny ani to, na ktorých trhoch (okrem domáceho) sa bude predávať.






Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk