Test SEAT Tarraco: Na rozlúčku + kalkulácia financovania

Tarraco som mal naozaj rád. Málokedy sa podarí spraviť také veľké auto zároveň také príťažlivé na pohľad. Tam sa jeho dobré vlastnosti zďaleka nekončia. Ešte stále si môžete kúpiť posledné kusy.

Vydané  Text: 

Model SEAT Tarraco, žiaľ, nebude mať nástupcu. Možno mu miesto vyfúkol Volkswagen Tayron a možno sa chystá niečo nové, ale aktuálne informácie hovoria, že Tarraco ako model končí. A to je škoda. Máloktoré auto totiž ponúkalo taký priestor a takú variabilitu a kombinovalo ich s takou príjemnou dynamikou a šmrncovným vzhľadom. My sme sa lúčili s najlepším Tarracom zo všetkých – s verziou 2.0 TSI 245, teda s prepĺňaným dvojlitrom z Golfu GTI s výkonom 180 kW (245 k). Vo výbave nechýbala ani štvorkolka 4Drive a adaptívne tlmiče DCC.

Práve toto bolo to najlepšie Tarraco, aké som kedy jazdil. A nie, nehodnotím ho detinsky iba podľa výkonu. SEAT Tarraco sa mi dostal do rúk v niekoľkých podobách a kombinácia ľahkého a výkonného motora, nezníženého podvozka a adaptívnych tlmičov u mňa vyhrala prvé miesto. Vďaka prémiovému audiosystému bolo toto Tarraco navyše prvé, ktoré som považoval za dostatočne odhlučnené.

S autom sme absolvovali ako celá rodina aj pár dlhých ciest a poviem vám, že ten luxus narábania s detskými sedačkami a takmer neobmedzené možnosti zobrať si so sebou čokoľvek rovno do kufra je pre rodinu veľmi návykový. Sedadlá vzadu sú posuvné a nastaviteľné, takže komfortnú pozíciu si v aute nájde každý pasažier. Veľké okná poskytujú deťom dobrý výhľad. Aj plne naložené auto má pritom štedré rezervy výkonu, ktoré využijete pri predbiehaní. Dáva vám to príjemný pocit sebaistoty.

Príjemný je však aj pocit, keď sa v aute ocitnete sami. Tlmiče DCC odvádzajú naozaj fantastickú robotu. V komfortnom režime je auto príjemne plavné, v normálnom presne také, aké potrebujete na všestranné nastavenie a režim Sport z vás nevytrasie dušu, ale dodá vám istotu pri zmenách smeru. Jednotlivé režimy sú veľmi dobre zvolené.

Na tej správnej okreske sa možno pristihnete pri tom, ako si jazdu s Tarracom užívate. Charakterný motor s neochvejným krútiacim momentom a presnými reakciami na plyn, veľmi rýchlo reagujúca prevodovka DSG a príjemné riadenie vás k tomu budú nabádať. Potom však počítajte s vyššou spotrebou. Za dobré veci sa platí. Bežný priemer sa pohybuje v okolí 9 až 10 l/100 km. Či by bol teda pod kapotu lepší diesel? Možno áno, ale pamätám si, ako mi 140 kW (190 k) verzia pri predbiehaní stačila len tak-tak. Tu som ten pocit nemal.

Dnes to však už s výberom pohonnej jednotky bude ťažšie. Tarraco sa do výroby objednať nedá, musíte sa spoliehať iba na to, že vám padne do oka nejaká skladovka so sympatickou výbavou. Tá pravdepodobnosť je našťastie dosť vysoká, navyše skladové bonusy sú veľmi lákavé.

Inzercia

Inzercia

SEAT Tarraco s financovaním cez SEAT Financial Services

Vyberte si SEAT FLEXI s nižšími mesačnými splátkami a na konci sa rozhodnite či si vozidlo ponecháte alebo nám ho vrátite.

Inzercia

Inzercia

Dĺžka splácania: 48mesiacov
Akontácia: 40%
Ročný nájazd: 20.000 km
Spracovateľský poplatok: 0€
Značkové SEAT poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Mesačne za 322€ vrátane poistenia*
Základná verzia SEAT TARRACO v cenníkovej cene od 44.800€
Posledná navýšená splátka: 22.544,04€

Mesačne za 281€ vrátane poistenia*
Testovaná verzia SEAT TARRACO 2.0 TSI 180 kW v cene 51.800€
Posledná navýšená splátka: 23.213.83€

Vypočítaj si svoju splátku: SEAT Kalkulačka

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu a má len informatívny charakter. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby a ceny vozidla. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. SEAT nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. SEAT.

Technické údaje SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 4Drive DSG Experience

  • Motor Preplňovaný benzínový R4, 1 984 cm3
  • Výkon 180 kW (245 k) pri 5 250 – 6 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. aut. dvojspojková prevodovka, pohon 4 × 4, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 255/40 R20.
  • Batožinový priestor 760 dm³
  • Rozmery: 4 735 × 1 839 × 1 658 mm, rázvor 2 787 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 846/2 370 kg, objem nádrže 60 l.
  • Najvyššia rýchlosť 228 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 6,2 s
  • Spotreba (WLTP) 8,7 l/100 km
  • Emisie CO₂ 198 g/km
  • Cena/testované auto 44 800/51 800 €
  • Konkurenti: Kia Sorento, Peugeot 5008, VW Tayron




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.