1. ČASŤ

DLHODOBÝ TEST Alfa Romeo Tonale PHEV: CIAO, BELLA!

Najbližšie mesiace nám bude robiť spoločnosť krásna Alfa Romeo Tonale s plug-in hybridným pohonom.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 11/2023
Vydané Text: 

Krása nie je všetko. To nám dlhodobo potvrdzovali aj fanúšikovia talianskej značky, ktorej autá mali povesť šarmantnej, no v konečnom dôsledku najmä drahej nevesty.

Táto motoristická pranostika však v posledných rokoch naráža na novú realitu.

Súčasné modely ako napríklad Giulia, či Stelvio by ste už na konci rebríčkov spoľahlivosti hľadali márne.

Inzercia

Inzercia

Napriek čiastkovým problémom s elektronikou si moderné Alfy udržiavajú slušnú reputáciu a ani v nasledujúcich rokoch by nemali predstavovať najväčších strašiakov medzi jazdenými vozidlami.

Predsudky motoristov však zostali, a preto sme si do redakcie na dlhodobý test vybrali práve najmladšieho člena rodiny – Alfu Romeo Tonale.

Okrem spoľahlivosti nás budú zaujímať aj ďalšie aspekty, predovšetkým fungovanie plug-in hybridného pohonu.

Už onedlho očakávame príchod jesenného počasia s chladnými ránami, kde sa naplno prejavia akékoľvek nedostatky nabíjateľného hybridu.

Okrem bežného porovnávania spotreby sa zameriame predovšetkým na rozdiely v dojazde na elektrickú energiu. Nie je žiadnym tajomstvom, že s teplotou pri elektrických autách klesá akčný rádius až o 40 %.

Prvé dojmy z interiéru hovoria jasne – je to Alfa! Potešili naznačené tubusy nad prístrojovým štítom, ako aj štartovacie tlačidlo priamo na volante

Samostatnú kapitolu pri plugin hybride si zaslúži aj kúrenie, a či v zime využíva klimatizácia elektrinu z batérie, alebo vynútene zopne spaľovací motor, ktorý generuje odpadové teplo, aby zohrial cestujúcich v kabíne.

Po dlhodobých skúsenostiach s Mazdou MX-30 vieme, že zima ovplyvňuje aj rýchlosť nabíjania. Papierovo by Tonale malo zvládnuť 7,4 kW z verejnej nabíjačky. Rýchlejšie DC nabíjanie v ponuke chýba. Vzhľadom na cenovku a zaradenie Alfy Romeo do prémiovej kategórie sme pri Tonale očakávali o niečo výkonnejšiu palubnú nabíjačku.

Nateraz zostáva už len dúfať, že ju chladné počasie zásadne nespomalí.

Tonale by však nemalo byť len o číslach. Ak nám počasie do decembra dopraje snehovú nádielku, na vlastnej koži si vyskúšame ochotu Alfy Romeo distribuovať výkon aj na zadnú nápravu. Zostáva už len dúfať, že nám trakčná kontrola dovolí privítať Perinbabu v zmysle motoristických tradícií. Nikto nepopiera, že skutočným domovom pre kompaktné plug-in hybridné SUV je mestská džungľa.

Pri maximálnom kombinovanom výkone až 206 kW (280 k) však nemôžeme opomenúť ani okresky či diaľničné presuny. Navrhnúť podvozok vyššie položeného SUV s pohotovostnou hmotnosťou atakujúcou 2 000 kilogramov nemohlo byť jednoduché.

Zaujíma nás, ako sa inžinierom podarilo skombinovať vyššiu hmotnosť s DNA značky a adekvátnym komfortom na menej kvalitných cestách. Nesmieme zabúdať ani na manažérov, ktorí občas potrebujú obletieť celé Slovensko a neradi zápasia s vysokou spotrebou, alebo častými zastávkami na čerpacej stanici, ktoré zbytočne naťahujú cestu.

To všetko nás čaká už nasledujúcich mesiacoch.

Dlhšie obdobie nám zároveň umožňuje zapojiť do testovania aj vás, čitateľov. Zaujímavé podnety a otázky k dlhodobému testu môžete zasielať na redakcia@imotormedia.sk.

Technické údaje Alfa Romeo Tonale Veloce 1.3 Turbo PHEV Q4

  • Motor preplň. benzínový R4, 1 332 cm3
    • Výkon 132 kW (180 k) pri 5 750 ot./min.
    • Krútiaci moment 270 Nm pri 1 850 ot./min.
  • Elektromotor
    • Výkon 90 kW (122 k)
    • Krútiaci moment 250 Nm
  • Systémový výkon 206 kW (280 k)
  • Pohon a podvozok: 6-st. automatická prevodovka, pohon všetkých štyroch kolies, vpredu aj vzadu zavesenie MacPherson.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 235/45 R19.
  • Batožinový priestor 385/1 430 dm³
  • Rozmery: 4 528 × 1 835 × 1 614 mm, rázvor 2 636 mm
  • Prevádzková/celková hmotnosť 1 910/2 420 kg,
  • Nádrž 42,5 l, batéria 15,5 kWh.
  • Najvyššia rýchlosť 206 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 6,2 s
  • Spotreba (WLTP) 1,2 l/100 km; 19 kWh/100 km
  • Emisie CO2 26 – 33 g/km
  • Dojazd na elektrinu 60,6 – 68,6 km
  • Nabíjanie AC 0 – 100 % 2,5 h. (7,4 kW)
  • Cena/testované auto 51 990/55 920 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




ODPORÚČANÉ


Poradca pri kúpe

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger

  • Jeep Avenger prišiel minulý rok na európsky trh s čisto elektrickým pohonom. Odvtedy sa situácia posunula a dnes dostanete toto kompaktné SUV aj s čisto benzínovým a mild hybridným motorom a už aj spojenie spaľovacieho motora s automatickou prevodovkou.

     Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024 
  • Test motocykla

    Ako pierko / Yamaha RayZR

  • Ak hľadáte malé, ľahké a obratné premiestňovadlo do mesta, prichádza Yamaha s niečím, čo vás môže zaujať. Navyše nestojí veľa peňazí a o jeho spoľahlivosti vôbec netreba pochybovať.

      
  • Servis

    Nevydržali ani 100 000 km: Desať najhorších áut v teste odolnosti

  • Uvažujete nad kúpou nového auta a jeho dlhodobá spoľahlivosť je pre vás kľúčová? Potom by ste mali poznať výsledky nemeckých testov dlhodobej odolnosti áut. Nedopadli dobre ani pre nemecké značky.

     Dlhodobým testom odolnosti prešlo viac ako 100 áut.