Crashtesty EuroNCAP: Tento krát bez prekvapení

Agentúra EuroNCAP aktuálne rozbila tri automobily. Výsledky sú v podstate uspokojivé.
Vydané  Text: 
Horúca talianska novinka **Alfa Romeo Giulietta** dopadla na výbornú. Ochrana posádky vpredu je až na drobné slabiny pri náraze do stĺpa veľmi dobrá. Deti v sedačkách sú takisto dobre chránené. Pri ochrane chodcov bodoval mäkký nárazník a predná časť kapoty, no predná hrana a zadné partie kapoty sú na tom citeľne horšie. Bezpečnostné systémy boli ohodnotené vcelku pozitívne. Do steny si to namierilo aj nové **BMW radu 5**, od ktorého sa čakalo len to najlepšie. Ochrana dospelých pri čelnom i bočnom náraze či náraze zozadu dopadla bez výhrad. Podobne sú na tom aj deti. Pri ochrane chodcov získalo BMW veľa bodov vďaka aktívnej kapote, výhrady boli len k jej tvrdému okraju. Pri bezpečnostnej výbave tiež niet o čom diskutovať. Facelfitovaná **Mazda CX-7** dopadla najhoršie z dnešnej trojice. Pri čelnom náraze palubná doska ohrozuje kolená a stehná vodiča i spolujazdca, náraz do stĺpa zaznamenal zvýšené riziko na hrudi a ochrana pri náraze zozadu je slabá. Ochrana detí je v poriadku, no chodci sa nemajú na čo tešiť. Nárazník je vcelku mäkký, no predná kapota neponúka jediné mäkkšie miesto. V oblasti bezpečnostných systémov dostala Mazda za sériové ESP a varovanie pred nezapnutými pásmi pozitívne hodnotenie. Hodnotenie**Vozidlo****celkové hodnotenie****ochrana posádky****ochrana detí****ochrana chodcov****bezpečnostná výbava**Alfa Romeo Giulietta\* \* \* \* \*97 %85 %63 %86 %BMW radu 5\* \* \* \* \*95 %83 %78 %100 %Mazda CX-7\* \* \* \*76 %79 %43 %71 %








Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.