MOTOCYKLE

Nefalšovaný zážitok / Test Moto Guzzi V7 Stone 850

Test Moto Guzzi V7 Stone 850 v auto motor a šport č. 8/2022 na strane 82
Test Moto Guzzi V7 Stone 850 v auto motor a šport č. 8/2022 na strane 82

Najprv som z Bratislavy smerom na Záhorie chcel vyraziť po diaľnici. Avšak hneď pri odbočke na Zohor ma tento nápad prešiel. Nielen preto, že prvým cieľom mal byť dovolenkový raj môjho detstva v Plaveckom Štvrtku. Jemný piesok v spojení s neopakovateľnou vôňou borovíc, maminým smiechom a skvostnou chuťou strýkovej harule. Pieskové pláže v Plaveckom Štvrtku si svoje čaro zachovali, aj keď vidno, že ná - znaky rozvoja a služieb sa dostali aj sem. Jedným z dôvodov, prečo sem zamieriť, je aj film Kruté radosti, ktorý sa tu natáčal a išlo o posledný film, v ktorom si zahral legendárny Július Satinský

Čaro okresiek

Druhým dôvodom, prečo som sa rozhodol pokračovať po okreskách, bol motocykel. Moto Guzzi V7 Stone 850 pripomína 80-te roky, no jeho technika je nanajvýš aktuálna.

Keďže je ochrana pred živlami nulová, musíte sa pripraviť na to, že na diaľnici vás ide odfúknuť a nápor vetra preverí, ako ste v zime cvičili ramená a chrbát. Nie, že by vďaka výkonu 65 k (47,8 kW) a krútiacemu momentu 73 Nm diaľničné rýchlosti nedával, to by som mu krivdil.

Oveľa príjemnejšie sa však cíti na okreskách. A keď máte otvorenú prilbu, lebo veď štýl je v súlade so strojom, tak sa na nich lepšie cítite aj vy. Navyše vedľajšie cesty na Záhorí poskytujú veľa možností, kde sa Talianka môže predviesť.

Napríklad na dlhej rovinke medzi Malackami a Pernekom. Tam sa naplno predviedla digitálna prístrojovka. Najprv som digitálnemu stvárneniu roztiahnutých krídel orla, znaku Moto Guzzi na stredovej časi obrazovky akosi nevedel prísť na chuť. No keď sa po presiahnutí nastaviteľnej úrovne otáčok rozblikali spolu s informáciou, že mám preradiť, pochopil som, že chcú lietať. Alebo zastaviť môj nadmerný rozlet?

Taliani si dali záležať aj na detailoch.

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Ak ste sa už prihlásili, celý článok nájdete v elektronickej verzii časopisu auto motor a šport č. 8/2022, strana č. 82.
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.