
Oveľa luxusnejšie pôsobí vynovená kabína, aj keď volant zostal rovnaký. Lepšie materiály, krajší displej, pekné 360º kamery a čalúnenie palubovky dodávajú interiéru prémiový nádych. Menej prémiové je ovládanie palubného počítača či fakt, že schránka na mobil má tvrdé dno. Ale celkový dojem je fajn.
### Charizmatický poctivec
My však máme pod kapotou skvelý motor 1.4 Boosterjet. Tento štvorvalec dostal mild-hybridnú technológiu pre zníženie emisií a zároveň zlepšenie reakcií na plyn a výkonu v nízkych otáčkach. Je to sofistikovaný motor s kvapalinou chladenými výfukovými zvodmi, priamym vstrekovaním so vstrekovačmi so šiestimi otvormi a vyspelou reguláciou turbodúchadla. Kedysi dosahoval výkon 103 kW (140 k), nové emisné normy ho priškrtili na 95 kW (129 k). Papierovo to však vyzerá horšie, než je to v skutočnosti. Tento motor má totiž silu! V nízkom a strednom pásme sa vie energicky nadýchnuť a krásne ľahké Suzuki S-Cross (váži iba približne 1 300 kg) odhodlane vyrazí vpred, navyše so sprievodom celkom sympatického zvuku motora. Stredné pásmo je vyslovene silné. To, že spod kapoty ušli nejaké kone, si uvedomíte až za hranicou 5 000 otáčok za minútu. Motoru zrazu citeľne dôjde dych, v zovretí najnovších emisných noriem skrátka tam hore nevládze. Stačí však preradiť na vyšší prevodový stupeň a energia je späť. Prízvukujem, že z praktického hľadiska to pri bežných situáciách na ceste vôbec neprekáža. Ani predbiehanie nie je problém. Dôležitá je pružnosť a tej má S-Cross na rozdávanie aj napriek celkom ťažkému sprevodovaniu. Môže za to aj mild-hybridný systém. Na palube je malá batéria, do ktorej sa zbiera energia pri brzdení motorom. Následne ju auto používa buď na tiché a bleskurýchle naštartovanie motora cez štartér-generátor v rámci štart-stop sekvencie (motor sa pri zaradení neutrálu pri spomaľovaní pri rýchlosti pod 15 km/h vypne – naozaj to nijako neobťažuje), alebo keď treba motoru pomôcť v otáčkach, kde ešte turbo nepracuje (prípadne aj neskôr), dodá štartér-generátor do systému dodatočných 10 kW/53 Nm, čo je dosť. Tento systém šetrí palivo, zlepšuje akceleráciu a pritom spolu s 0,38 kW batériou váži iba 35 kg.

Suzuki S-Cross vám ponúkne presne to, čo potrebujete, a tak, že vás miestami aj milo prekvapí. Tento dlhodobý test bude veľmi fajn, tešíme sa na ďalšie kilometre!
### Plusy a mínusy (1 300 km)
* Pozícia za volantom
* Pohon 4 × 4 * Ľahké ovládanie
* 360° kamera
* Silný motor
* Výborná pružnosť
* Pekná palubná doska
* Aerodynamický hluk
* Ovládanie palubného počítača
* Pomalší infotainment
### Technické údaje Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid AllGrip
* **Motor** preplň. benzínový R4, 1 373 cm3
* **Výkon** 95 kW (129 k) pri 5 500 ot./min.
* **Krútiaci moment** 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
* **Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon 4 × 4, vpredu MacPherson, vzadu náprava s torznou priečkou.
* **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
* **Pneu**. 215/55 R17.
* **Batožinový priestor** 430/1 230 dm³
* **Rozmery**: 4 300 × 1 785 × 1 589 mm, rázvor 2 600 mm,
* **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 285/1 755 kg, **objem nádrže** 47 l.
* **Najvyššia rýchlosť** 195 km/h
* **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 10,2 s * **Spotreba** (WLTP) 5,8 – 6,1 l/100 km
* **Emisie** CO2 132 – 137 g/km
* **Cena/testované auto** 21 370/27 030 €
* **Konkurenti**: Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Mazda CX-3
### Náklady na ročnú prevádzku
**Palivo** (benzín 95) **1 508 €** (5,95 × 150 × 1,69)
**Poistenie** (Kooperativa) **701,15 €**
**Pneumatiky** + 2 × prezutie (Mikona) 203,50 € (Barum Polaris 5; 390 € sada)