Poctivec / Test SsangYong Korando

Toto je pre mňa posledný diel skladačky, ktorý mi chýbal, aby som si o aktuálnej ponuke značky SsangYong vytvoril kompletnú predstavu. Aj bez predsudkov ma dokázalo Korando prekvapiť.
Vydané  Text: 
Model Tivoli Grand bol pre mňa stelesnením dobrej hodnoty za peniaze. Pickup Musso Grand predstavoval pracovné auto s prekvapivým komfortom. Rexton ma ohúril luxusom, priestorom a stále prijateľnou cenovkou. Kde sa tu nájde model Korando? ### Viac štýlovo Testovaný model stojí v najvyššej výbave Premium s automatickou prevodovkou 29 920 €. To je cena, kde už nájdete aj konkurenčné autá a Korando teda nie je automaticky takou jasnou voľbou ako v prípade modelu Tivoli Grand, ktorý prakticky nemá konkurenciu. Aj keď pre správnosť musíme napísať, že bez automatu a metalízy je cena 25 690, pričom od úplne plnej výbavy vás delí iba pohon 4 × 4 (1 890 €) strešné okno (490 €), 19-palcové disky (490 €), elektrická parkovacia brzda (200 €) a hnedá koža (220 €). Nič iné už v príplatkovej výbave nie je a všetky komfortné prvky aj asistenčné systémy sú v cene. Touto optikou sa na cenovku modelu Korando pozerá lepšie.
Silnou stránkou modelu Korando nie je ani batožinový priestor. Nie je malý, ale je relatívne krátky, na druhej strane je možné ho šikovne predeliť vďaka dvojdielnemu falošnému dnu. Vnútri je už priestorová ponuka nadpriemerná vpredu aj vzadu, na dĺžku aj na šírku. Sedadlá sú tu komfortnejšie, nechýba stredová opierka aj možnosť nastavenia sklonu operadiel. A aj keď USB zásuvka by mohla niekomu vzadu chýbať, SsangYong ju viac než vynahradí plnohodnotnou 230 V zásuvkou!
Vpredu je jasné, že tu už sa popri čisto úžitkových vlastnostiach dostáva do popredia aj štýl. Zaujímavé ambientné osvetlenie s 3D efektom, hodnotne pôsobiace materiály, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá a veľmi kvalitné tlačidlá a otočné ovládače vytvárajú prémiovú atmosféru. Kvalitná parkovacia kamera a rýchlo reagujúci digitálny prístrojový štít s možnosťou zobrazenia mapy (mapu môžete mať naraz aj na hlavnom displeji) len završujú pocit, že sa nikde nešetrilo. Vlastne nie, skutočným vrcholom je kvalita vypracovania. Po kabíne môžete takpovediac búšiť kladivom a nič nevydá ani náznak pazvuku. Bohužiaľ, to dnes pri konkurencii (aj rádovo drahšej) vôbec nie je štandardom.
### Klasika Auto som si preberal na test s nájazdom 10 km, takže nemôžem hodnotiť spotrebu. Po skúsenosti s modelom Tivoli Grand sa však dajú očakávať hodnoty medzi 8 až 9 l/100 km, čo vzhľadom na dynamiku, ktorú motor spárovaný so šesťstupňovým automatom Aisin ponúka, nie je vôbec zlé. Aj luxusnejšie Korando váži totiž veľmi sympatických 1 544 kg (podľa TP), takže 1,5-litrový turbo štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k) nemá problém s týmto SUV svižne pohnúť. Pocitovo by som dokonca povedal, že motor má vyšší výkon, lebo ťahá naozaj slušne. Prevodovka by si zaslúžila trochu prepracovanejší softvér, lebo dobrzdenie (napríklad pred spomaľovačom) a následné zrýchlenie nezvláda bez menšieho kopnutia, ale inak voči nej nemám výčitky. Otáčky motora drží tam, kde ho nepočuť a radí veľmi hladko.
Podvozok má Korando prekvapivo tuhší než Tivoli Grand, no stále poskytuje dostatok komfortu. Mňa osobne prekvapila vynikajúca priľnavosť a ochota zatáčať. Odhlučnenie podvozka (a aj aerodynamiky) je na veľmi dobrej úrovni a ani škaredšie jamy sa do karosérie neprenášajú tak, ako sme zvyknutí inde. Jedna oblasť, ktorú má Korando spoločnú s Tivoli Grand, je riadenie. To je príliš citlivé okolo stredovej polohy a autu chýba skalopevná stabilita na diaľnici a pri vyšších rýchlostiach, ktorú by som od SUV očakával. V meste je však riadenie príjemné, volantom sa točí ľahko a oceňujem aj osviežujúco tenký veniec.
### TECHNICKÉ ÚDAJE SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT Premium * **Motor** Preplň. benzínový R4, 1 497 cm3 * **Výkon** 120 kW (163 k) pri 5 000 ot./min. * **Krútiaci moment** 260 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min. * **Pohon a podvozok**: 6-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. * **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. * **Pneu**. 215/50 R18. * **Batožinový priestor** 551 dm³ * **Rozmery**: 4 450 × 1 870 × 1 620 mm, rázvor 2 675 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 435/2 040 kg, objem nádrže 50 l. * **Najvyššia rýchlosť** 182 km/h * **Spotreba** (WLTP) 8 l/100 km * **Emisie CO₂** 182 g/km * **Cena/testované auto** 20 990/29 920 € * **Konkurenti**: Peugeot 3008, Škoda Karoq, Seat Ateca








Pokračujte na ďalší príspevok »