Testy

Poctivec / Test SsangYong Korando

Model Tivoli Grand bol pre mňa stelesnením dobrej hodnoty za peniaze. Pickup Musso Grand predstavoval pracovné auto s prekvapivým komfortom. Rexton ma ohúril luxusom, priestorom a stále prijateľnou cenovkou. Kde sa tu nájde model Korando?

Viac štýlovo

Testovaný model stojí v najvyššej výbave Premium s automatickou prevodovkou 29 920 €. To je cena, kde už nájdete aj konkurenčné autá a Korando teda nie je automaticky takou jasnou voľbou ako v prípade modelu Tivoli Grand, ktorý prakticky nemá konkurenciu. Aj keď pre správnosť musíme napísať, že bez automatu a metalízy je cena 25 690, pričom od úplne plnej výbavy vás delí iba pohon 4 × 4 (1 890 €) strešné okno (490 €), 19-palcové disky (490 €), elektrická parkovacia brzda (200 €) a hnedá koža (220 €). Nič iné už v príplatkovej výbave nie je a všetky komfortné prvky aj asistenčné systémy sú v cene. Touto optikou sa na cenovku modelu Korando pozerá lepšie.

SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)
SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)

Silnou stránkou modelu Korando nie je ani batožinový priestor. Nie je malý, ale je relatívne krátky, na druhej strane je možné ho šikovne predeliť vďaka dvojdielnemu falošnému dnu. Vnútri je už priestorová ponuka nadpriemerná vpredu aj vzadu, na dĺžku aj na šírku. Sedadlá sú tu komfortnejšie, nechýba stredová opierka aj možnosť nastavenia sklonu operadiel. A aj keď USB zásuvka by mohla niekomu vzadu chýbať, SsangYong ju viac než vynahradí plnohodnotnou 230 V zásuvkou!

SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)
SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)
SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)

Vpredu je jasné, že tu už sa popri čisto úžitkových vlastnostiach dostáva do popredia aj štýl. Zaujímavé ambientné osvetlenie s 3D efektom, hodnotne pôsobiace materiály, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá a veľmi kvalitné tlačidlá a otočné ovládače vytvárajú prémiovú atmosféru. Kvalitná parkovacia kamera a rýchlo reagujúci digitálny prístrojový štít s možnosťou zobrazenia mapy (mapu môžete mať naraz aj na hlavnom displeji) len završujú pocit, že sa nikde nešetrilo. Vlastne nie, skutočným vrcholom je kvalita vypracovania. Po kabíne môžete takpovediac búšiť kladivom a nič nevydá ani náznak pazvuku. Bohužiaľ, to dnes pri konkurencii (aj rádovo drahšej) vôbec nie je štandardom.

SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)

Klasika

Auto som si preberal na test s nájazdom 10 km, takže nemôžem hodnotiť spotrebu. Po skúsenosti s modelom Tivoli Grand sa však dajú očakávať hodnoty medzi 8 až 9 l/100 km, čo vzhľadom na dynamiku, ktorú motor spárovaný so šesťstupňovým automatom Aisin ponúka, nie je vôbec zlé. Aj luxusnejšie Korando váži totiž veľmi sympatických 1 544 kg (podľa TP), takže 1,5-litrový turbo štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k) nemá problém s týmto SUV svižne pohnúť. Pocitovo by som dokonca povedal, že motor má vyšší výkon, lebo ťahá naozaj slušne. Prevodovka by si zaslúžila trochu prepracovanejší softvér, lebo dobrzdenie (napríklad pred spomaľovačom) a následné zrýchlenie nezvláda bez menšieho kopnutia, ale inak voči nej nemám výčitky. Otáčky motora drží tam, kde ho nepočuť a radí veľmi hladko.

SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)

Podvozok má Korando prekvapivo tuhší než Tivoli Grand, no stále poskytuje dostatok komfortu. Mňa osobne prekvapila vynikajúca priľnavosť a ochota zatáčať. Odhlučnenie podvozka (a aj aerodynamiky) je na veľmi dobrej úrovni a ani škaredšie jamy sa do karosérie neprenášajú tak, ako sme zvyknutí inde.

Jedna oblasť, ktorú má Korando spoločnú s Tivoli Grand, je riadenie. To je príliš citlivé okolo stredovej polohy a autu chýba skalopevná stabilita na diaľnici a pri vyšších rýchlostiach, ktorú by som od SUV očakával. V meste je však riadenie príjemné, volantom sa točí ľahko a oceňujem aj osviežujúco tenký veniec.

SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)
SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)
SsangYong Korando (auto motor a šport č. 11/2022)

TECHNICKÉ ÚDAJE SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT Premium

  • Motor Preplň. benzínový R4, 1 497 cm3
  • Výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 260 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu. 215/50 R18.
  • Batožinový priestor 551 dm³
  • Rozmery: 4 450 × 1 870 × 1 620 mm, rázvor 2 675 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 435/2 040 kg, objem nádrže 50 l.
  • Najvyššia rýchlosť 182 km/h
  • Spotreba (WLTP) 8 l/100 km
  • Emisie CO₂ 182 g/km
  • Cena/testované auto 20 990/29 920 €
  • Konkurenti: Peugeot 3008, Škoda Karoq, Seat Ateca

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

SsangYong Korando je auto, ktoré za stále rozumné peniaze poskytne všestranné a štýlové vozenie. Poteší rozumným konceptom ovládania, bohatou výbavou a kvalitným spracovaním. Neviem sa dočkať, s akým ďalším modelom prídu títo Kórejčania v budúcnosti, lebo našliapnuté majú dobre.

Klady
  • Výbava
  • kvalita spracovania
  • priestor v kabíne
  • 230 V zásuvka
Zápory
  • Dĺžka batožinového priestoru
  • vyššia spotreba
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Vybrané články

  1. 1

    TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC: Dobrý, lepší, najlepší – ktorý z nich je elektrický Mercedes?

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.