TEST: BMW X3 xDrive30d: Krôčik od dokonalosti
Omladeniu sa nevyhlo ani BMW X3 tretej generácie s označením G01. Ponúka tento bavorák stále radosť z jazdy a je dobrým spoločníkom do vašej rodiny?
Vydané Text: Martin Gašparík












TECHNICKÉ ÚDAJE |
|
BMW X3 xDrive30d |
|
Motor |
Preplň. naftový R6, 2993 cm3 |
Výkon |
210 kW (286 k) pri 4000 ot./min. |
Krútiaci moment |
650 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min. |
Pohon a podvozok: 8-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu vpredu aj vzadu viacprvková náprava. Brzdy kotúčové s vnútorným chladením. Pneu. vpredu 245/45 R20 a vzadu 275/40 R20. |
|
Batožinový priestor |
550/ 1 600 dm³ |
Rozmery: 4 708 × 1 891 × 1 676 mm, rázvor 2 864 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 2 010/2 550 kg, objem nádrže 68 l. |
|
Najvyššia rýchlosť |
245 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h |
5,7 s |
Spotreba (WLTP) |
6,0 l/100 km |
Emisie CO₂ |
162 – 184 |
Cena/testované auto |
62 560/87 099 € |
Konkurenti: |
Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC |

Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂