PRVÝ TEST BMW M240i xDrive Coupe: Technický zážitok so šesťvalcom v malom kupé
Toto BMW klame telom. Zdá sa byť malé a ľahké, pritom je tak akurát a pod kapotou má radový šesťvalec s výkonom 374 koní.
Vydané Text: Erik Stríž


Retro fešanda. Alebo fešák?
Keď som prvýkrát videl BMW radu 2 Coupé na fotografiách, dostavil sa starý známy pocit. Vedel som, že prvý dojem ma vždy oklame, a tak som si nerobil názor priskoro. Síce som k dvojke kupé cítil sympatie hneď, malo zmysel počkať na to, kým si vyzdvihnem kľúčiky od vrcholovej verzie M240i xDrive. Prečo práve od nej? Pretože som o nej s nadšením písal ešte v júli minulého roka a myslel som to celkom vážne. Nový rad 2 Coupé sa totiž od existujúceho radu 1 líši v podstatnej miere, dokonca si podľa slov výrobcu prevzal komponenty podvozka z väčšieho radu 4 (prvé slovenské jazdy s BMW M440i Cabrio na Autovny.sk).
Bezrámové okná sú jedným z najpríťažlivejších detailov na modelovom rade 2 Coupé



Radový šesťvalec v malom aute
Zmienky o malých rozmeroch dvojkového kupé sú oprávnené, ale nejde zasa o úplného drobca: **dĺžka vozidla je 4 537 milimetrov**, šírka 1,9 metra, výška je len 1 390 milimetrov. S ohľadom na tieto proporcie vyznieva skvele údaj o **rázvore 2 741 mm** (je o 51 mm dlhší ako predtým) a šírke rozchodov kolies. Vpredu je to 1 584 milimetrov (nárast o 54 milimetrov) a vzadu 1 591 milimetrov. To oni tvoria základ pre vynikajúcu dynamiku pri prejazde zákrut.A k tomu vylepšené nápravy: dvojkĺbová pružiaca vzpera prednej nápravy a päťprvková zadná náprava sú ľahšie a tuhšie ako predtým. Model sa štandardne dodáva s brzdovým systémom M Sport a s M športovým zadným diferenciálom. Na želanie je dodávané odpruženie M Sport s elektronicky ovládanými tlmičmi, ktoré zahŕňa aj variabilné športové riadenie, za to zákazník zaplatí.


Prvý krátky test na slovenských cestách
Počas jedného doobedia som s BMW M240i xDrive Coupé prešiel niekoľko desiatok kilometrov prevažne po diaľniciach a ďalších asi 50 kilometrov som prešiel v meste. Hneď po nasadnutí do vozidla poteší nízky posed, akoby ste sedeli na matraci položenom na ceste. Mimoriadne komfortné a primerané tuhé sedadlá M Sport sú za doplatok viac ako tisíc eur, vynikajúco vodiča aj spolujazdca pohltia a s vysokými bočnicami zabránia pohybu spodnej časti tela pri divokej jazde. Výčitku pre BMW ale predsa mám – prečo nemá spolujazdec nad dverami madlo? Keď mu chce vodič predviesť svoju zručnosť, spolujazdec sa musí pridržiavať iba nízko položeného madla dverí.


Nechýba tu ani prvok, ktorý sa medzičasom vytratil z radu 2 Active Tourer – **kruhový ovládač systému iDrive**. Stredový displej má racionálne rozmery, veľmi pohodlne sa ovláda cez kruhový ovládač a doplňujúce tlačidlá. Takto si predstavujem dobrú ergonómiu ovládania infotainmentu bez potreby naťahovania sa prstom za displejom.




Totálna stabilita
Celková tuhosť riadenia a ovládacích prvkov je evidentná, tak to má byť. Auto dáva vodičovi spätnú väzbu, spočiatku sa trocha prieči, aby ste nebáli pevne uchopiť volant a vziať riadenie do svojich rúk. Naopak, pedále sú citlivé na každý milimeter pohybu špičky nohy.

Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk