TEST Seat Ibiza 1.0 TSI Style: Zvonku podobná, zvnútra odlišná. No jedna vec by ma naozaj štvala!
V segmente B si je dnes naozaj z čoho vyberať, konkurencia rastie a zákazníci sú čoraz náročnejší. To si uvedomuje aj automobilka SEAT, ktorá po troch rokoch prichádza s faceliftom ich populárneho supermini Ibiza. Má vynovená Ibiza stále čím zaujať alebo ide do boja so slepými nábojmi?
Vydané Text: Martin Gašparík










TECHNICKÉ ÚDAJE |
|
|||
SEAT Ibiza Style 1.0 TSI 6st. |
||||
Motor |
Preplň. benzínový R3, 999 cm3 |
|||
Výkon |
81 kW (110 k) pri ot./min. |
|||
Krútiaci moment |
200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min. |
|||
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 195/55 R16. |
||||
Batožinový priestor |
355/ – dm³ |
|||
Rozmery: 4 059 × 1 780 × 1 444 mm, rázvor 2 548 mm, pohotovostná/celková hmotnosť: 1 176 kg / 1 555 kg, objem nádrže 40 l. |
||||
Najvyššia rýchlosť |
195 km/h |
|||
Zrýchlenie 0 – 100 km/h |
10,3 s |
|||
Spotreba (WLTP) |
5,1 – 5,4 l/100 km |
|||
Emisie CO₂ |
116 – 123 |
|||
Cena/testované auto |
15 340 € / 16 413 € |
|||
Konkurenti: |
Škoda Fabia, Renault Clio, Hyundai I20 |

Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂