Renault testuje nabíjanie počas jazdy
Testy ukázali, že nabíjanie počas jazdy je možné, aj keď vozidlo ide rýchlosťou až 110 km/h.
Prvé testy dynamického nabíjania automobilka uskutočnila už v máji 2017 na špeciálnej trati v Satory (Francúzsko). Dve vozidlá Renault Kangoo Z.E. boli nabíjané pri rýchlosti 100 km/h. Aktivita bola súčasťou projektu FABRIC, v rámci ktorého Qualcomm Technologies a Vedecom zabudovali hlavnú časť systému DEVC do experimentálnej dráhy. Zatiaľ čo Renault nainštaloval druhú časť systému do dvoch sériových automobilov Renault Kangoo Z.E.
[IMAGE id=239185]
Hoci automobilka výkon takéhoto nabíjania nezverejnila, zaujímavé by bolo aj v prípade, ak by sa jednalo iba o predĺženie dojazdu. Aktuálne je Renault zapojený do projektu INCIT-EV. Okrem francúzskej automobilky na ňom pracuje až 32 ďalších partnerov. Cieľom projektu je vývoj inovatívnych riešení v oblasti nabíjania elektrických vozidiel. V druhej fáze projektu, ktorá sa začne v druhej polovici roku 2022, sa majú okrem iného predstaviť dynamické indukčné spoplatňovacie systémy v mestskej časti Paríža vo Francúzsku a v prímestských / diaľkových oblastiach Versailles vo Francúzsku.
[CONTENT id=120490]
**Flotila elektromobilov Renault sa rozrástá**
Práce na vyriešení nabíjania elektromobilov počas jazdy tak zapadajú do pripravovanej modelovej ofenzívy automobilky. Aktuálne vyrába mimoriadne úspešný modelo Zoe, ktorý je aktuáne dokonca najpredávanejším elektromobilom v Európe. Na trhu ponúka aj elektrickú verziu úžitkových modelov Kangoo a Master a do flotily Z.E. čoskoro pribudne model Twingo Z.E., ktorý má z pohľadu trhu veľký potenciál.
[CONTENT id=120738]
zahrievacie kolo / Audi Q3