Testy

Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS

Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)

BMW má aktuálne vo svojej rodine GS celkovo šesť rôznych modelov, pričom na vrchole ponuky je najväčší z dobrodruhov široko-ďaleko, R 1250 GS Adventure. Ak si však netrúfate na takýto veľký kus motorky, nemusíte hneď hádzať prilbu do žita. Aj pre menších dobrodruhov s menším egom a menším bankovým kontom má BMW skvelú motorku.

Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)

Volá sa F 750 GS a robí radosť predovšetkým na ceste. V zákrutách jednoznačne oceníte jej ľahkosť a obratnosť, ktorá je zaručene najlepšia zo všetkých modelov GS. No nemusíte sa ju báť zobrať ani do ľahšieho terénu – vďaka 19-palcovému prednému kolesu si s GS užívate aj štrkové či poľné cestičky.

Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)
Výhodou je pomerne nízko položené sedadlo, vďaka ktorému sa ľahko dostupuje na zem

Motor F 750 GS milo prekvapí svojím zdvihovým objemom, ktorý je podstatne väčší ako číslo v jej názve – až 853 ccm. No v porovnaní so silnejšou verziou F 850 GS má sedemstopäťdesiatka jemne uškrtený výkon na 77 koní. Radový dvojvalec však stále ponúka peknú dávku krútiaceho momentu 83 Nm, čo je na ceste určite dostatok sily a v teréne by sme povedali, že aj mierny nadbytok. Našťastie je BMW už v sérii vybavené trakčnou kontrolu a za príplatok má aj jazdný režim Enduro, ktorý zadnému kolesu pod paľbou plynu v teréne dovoľuje primerané kontrolované prešmykovanie.

Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)

BMW jednoznačne nešetrilo na doplnkovej výbave testovaného F 750 GS, pretože okrem asistenta radenia PRO na preraďovanie bez použitia spojky mu nechýbalo ani bezkľúčové štartovanie Keyless Ride, LED svetlomet s denným LED svietením a dokonca ani elektronicky nastaviteľný podvozok Dynamic ESA. Určite sa oplatí priplatiť si aj za krásnu plne farebnú TFT prístrojovku - veľký 6,5-palcový displej je inverzný, teda má čierny podklad, na ktorom vyzerajú farebné údaje nielen štýlovejšie, ale sú aj výborne čitateľné na priamom slnku.

Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)
Plne farebný 6,5-palcový TFT displej vyzerá výborne vďaka inverzným farbám s čiernym podkladom
Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)
Vďaka multifunkčnému voliču je ovládanie prístrojovky za jazdy rýchle a intuitívne
Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)
Aj F 750 GS môže byť vybavené elektronicky nastaviteľným podvozkom Dynamic ESA
Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS (foto: ML)
Aktívnej jazde pomáha aj možnosť radenia prevodov nahor i nadol bez použitia spojky

Technické údaje BMW F 750 GS

Motor benzínový dvojvalec, radový, 853 cm³
Výkon: 57 kW (77 k) pri 7 500 ot./min.
Krútiaci moment 83 Nm pri 6 000 ot./min.
Pohon a podvozok 6-st. manuálna prevodovka, sekundárny prevod reťaz. Obrátená predná vidlica 41 mm, zadná centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka.
Brzdy vpredu 2 x kotúčová 305 mm, vzadu 1 x kotúčová 265 mm.
Pneu vpredu 110/80-19, vzadu 150/70-17.
Rázvor 1559 mm, výška sedla: 815 mm,
Pohotovostná hmotnosť s plnou nádržou 224 kg,
Objem nádrže 15 l.
Najvyššia rýchlosť 190 km/h
Spotreba 4,1 l na 100 km
Cena/testovaný motocykel 9 350/12 200 eur
Konkurenti: Yamaha Tracer 700, Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, KTM 790 Adventure

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie