Test BMW F 750 GS: Vstupenka do sveta GS

Najdostupnejším v rodine veľkých dobrodružných endúr BMW GS je model F 750 GS. A dostupnosťou myslíme nielen cenu, ale aj jednoduché dostupenie na zem z nízko umiestneného sedadla.
Vydané  Text: 
BMW má aktuálne vo svojej rodine GS celkovo šesť rôznych modelov, pričom na vrchole ponuky je najväčší z dobrodruhov široko-ďaleko, R 1250 GS Adventure. Ak si však netrúfate na takýto veľký kus motorky, nemusíte hneď hádzať prilbu do žita. Aj pre menších dobrodruhov s menším egom a menším bankovým kontom má BMW skvelú motorku.
**Volá sa F 750 GS a robí radosť predovšetkým na ceste**. V zákrutách jednoznačne oceníte jej ľahkosť a obratnosť, ktorá je zaručene najlepšia zo všetkých modelov GS. No nemusíte sa ju báť zobrať ani do ľahšieho terénu – vďaka 19-palcovému prednému kolesu si s GS užívate aj štrkové či poľné cestičky.
Motor F 750 GS milo prekvapí svojím zdvihovým objemom, ktorý je podstatne väčší ako číslo v jej názve – až 853 ccm. No v porovnaní so silnejšou verziou F 850 GS má sedemstopäťdesiatka jemne uškrtený výkon na 77 koní. Radový dvojvalec však stále ponúka peknú dávku krútiaceho momentu 83 Nm, čo je na ceste určite dostatok sily a v teréne by sme povedali, že aj mierny nadbytok. Našťastie je BMW už v sérii vybavené trakčnou kontrolu a za príplatok má aj jazdný režim Enduro, ktorý zadnému kolesu pod paľbou plynu v teréne dovoľuje primerané kontrolované prešmykovanie.
BMW jednoznačne nešetrilo na doplnkovej výbave testovaného F 750 GS, pretože okrem asistenta radenia PRO na preraďovanie bez použitia spojky mu nechýbalo ani bezkľúčové štartovanie Keyless Ride, LED svetlomet s denným LED svietením a dokonca ani elektronicky nastaviteľný podvozok Dynamic ESA. Určite sa oplatí priplatiť si aj za krásnu plne farebnú TFT prístrojovku – veľký 6,5-palcový displej je inverzný, teda má čierny podklad, na ktorom vyzerajú farebné údaje nielen štýlovejšie, ale sú aj výborne čitateľné na priamom slnku.
### Technické údaje BMW F 750 GS **Motor** benzínový dvojvalec, radový, 853 cm³
**Výkon**: 57 kW (77 k) pri 7 500 ot./min.
**Krútiaci moment** 83 Nm pri 6 000 ot./min.
**Pohon a podvozok** 6-st. manuálna prevodovka, sekundárny prevod reťaz. Obrátená predná vidlica 41 mm, zadná centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka.
**Brzdy** vpredu 2 x kotúčová 305 mm, vzadu 1 x kotúčová 265 mm.
**Pneu** vpredu 110/80-19, vzadu 150/70-17.
**Rázvor** 1559 mm, výška sedla: 815 mm,
**Pohotovostná hmotnosť s plnou nádržou** 224 kg,
**Objem nádrže** 15 l.
**Najvyššia rýchlosť** 190 km/h
**Spotreba** 4,1 l na 100 km
**Cena/testovaný motocykel** 9 350/12 200 eur
**Konkurenti**: Yamaha Tracer 700, Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, KTM 790 Adventure




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.